Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Muziek: Wat is je laatst gekochte CD? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Verdiend: 0 Sikkels

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 19:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vanzelfsprekend lijkt me. In dit topic kan je zeggen welke CD je het laatst hebt gekocht/gekregen. En vertel natuurlijk ook wat je er van vind en alle leuke achtergrondinformatie.

En bij mij is het al zolang geleden dat ik een CD heb gekocht, dat ik al niet meer weet welke dat was. Volgens mij was dat de muziek van HP5-film.

See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 19:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genre: Industrial Metal
Artiest: Rammstein
Titel van cd: Reise Reise
wat vind je over het algemeen van de cd: Ik kende hem eigenlijk al een tijdje, en ik vind 'm dus helemaal geweldig =D Leukste nummer is toch wel "Ohne Dich", een rustig nummer van Rammstein, wie had dat gedacht xD En een supermooi liedje, doet me zo denken aan Trier.
Cijfer: een 9,5/10

Ik wil die cd al sinds mei ofzo (toen we in Trier waren), en nu had ik eindelijk geld om hem te kopen, ben er superblij mee. Was ook de eerste keer dat ik met m'n Tuomasbankkaart betaald heb Very Happy

'Til we meet again, HPF'ers.
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 23:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn laatste gekochte cd's zijn al van een tijdje terug, maar volgens mij heb ik ze nog niet gepost:

- Blof: Umoja Arrow Een hele mooie cd, van een van de beste Nederlandstalige bands. Heel gevarieerd ook, met liedjes in verschillende talen.
- The Killers: Hot Fuss Arrow Ze hebben hierop nog echt hun indie sound, die later wat minder wordt, wat niet wil zeggen dat ik ze dan slechter vind. Vooral Somebody told me en Mr Brightside zijn erg leuk.
- Muse: Hullabalo soundtrack Arrow Twee disc, de eerste disc bevat B-sides en de tweede bevat een concertregistratie. Vooral de concertregistratie is erg goed, dit zijn ook wat bekendere liedjes.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 23:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als laatste heb ik Doe Maar! de Musical-cd gekregen, van mijn tante. Die deed het licht, maar ze doet de verlenging niet en toen kreeg ze nog wat spulletjes, onder andere een stapel cds. Ik ben er heel blij mee, ik heb de meeste liedjes ook in de orginele versie, maar er zitten twee of drie nummers bij die speciaal voor de musical zijn geschreven en sommige versies vond ik mooier in de musical.
Heel leuke cd dus :D

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2007 13:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yay! Ik hou van Kerstmis. Ik heb er weer twee cd's bij. Very Happy

Genre: Rock, zeker? Razz
Artiest: Paramore
Titel van cd: All we know is falling
Mening: De meeste liedjes op de cd kende ik al, maar ik denk drie nog niet. =D De cd is echt awesome, al gaat m'n voorkeur stiekem toch naar Riot! Deze cd duurt maar 35 minutes en heeft maar 10 liedjes, terwijl de andere denk ik wel een goed driekwartier/uur duurt. Anyway, ik vind het echt een leuke cd. Hayley blijft me echt maar verbazen met haar stem.
Favoriete liedjes: Pressure & Never Let This Go
Cijfer: 8,5/10

Image

Genre: Pop/Rock? xD
Artiest: Anouk
Titel van cd: Who's Your Momma
Mening: Waaaaaaaa! Eindelijk een nieuwe cd van Anouk! Deze is echt goed! Ik heb hem al een tig aantal keer op MySpace geluistert, maar haar cd is gewoon rocking goed. Ik vind vooral haar stem een beetje anders klinken dan bij Hotel New York. Nu klinken haar liedjes wat 'heftiger', zal ik maar zeggen. Maar Anouk blijft een legende. Haar stem is echt zalig en ik ben verliefd op deze cd! Very Happy
Favoriete liedjes: If I Go & I Don't Wanna Hurt
Cijfer: 9,5/10

Image

Laatst aangepast door Rayatje op Di Dec 25, 2007 18:25; in totaal 1 keer bewerkt
Iroh
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 38 Sikkels

Iroh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2007 18:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kerstmis is een goed excuus om weer eens 2 cd's erbij te kopen Smile

1e cd:

Album: Toxiity
Band: System Of A Down
Commentaar: Geweldige banden dit ishun beste album. Stuk voor stuk zijn het geweldige nummers en dus ook zeker het kopen waard.

2e cd:

Album: Reign in Blood
Band: Slayer
Commentaar; Tjah, wat moet je hier over zeggen... Geweldige band, geweldige muziek. Dit is een van de zovele albums die nog steeds super klinkt, ondanks dat het eind 1980 is opgenomen, de nummers zijn dan ook helemaal perfekt.

JustxMe
Oude Forumnaam: Pink Princesss Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

JustxMe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 14:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genre: Er.. pop ofzo?
Artiest: VanVelzen
Titel van cd: Unwind
Mening: Ik ben mening dat Roel 1 van de beste Nederlandse artiesten is. Het concert van hem was geweldig en ik kon deze cd niet laten liggen, want ik moest ook zijn handtekening hebben vind ik : D Hij zingt echt heel goed en de liedjes zijn vrolijk en zomerachtig. Al draai ik hem niet zo vaak, ik ben blij dat ik hem gekocht heb. Al moet ik zeggen dat meneer VanVelzen live veel beter is dan je op de cd hoort.
Favoriete liedjes: Unwind en Someday.
Cijfer: een 8 : )

Image

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heb vrijdag eindelijk eens een cd van Darren Hayes gekocht. Echt erg, ik ben like totall fangirl en ik had nog geen eens een cd xD Daar heb ik nu dus verandering in gebracht :')

Genre: Euh - deze cd is nog totally pop :')
Artiest: Darren Hayes (<33333)
Titel van cd: Spin

Mening: Gah, awesome <3 Nee, ik vind z'n eerste echt heel hip, hij is namelijk nog steeds een beetje als Savage Garden, dus het is net alsof ik meer liedjes van SG heb ^^'' Bovendien staan er heel mellow en mooie liedjes op, dus fijn om naar te luisteren. Zijn stem is sowieso heel pretty. En het is Darren, en alles van Darren vind ik goed : D [/end of fangirl talk]

Favoriete liedjes: I Can't Ever Get Enough Of You & Spin
Cijfer: 8.5 =D

Image

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 13:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Afgelopen donderdag heb ik weer een nieuwe cd gekocht.

Genre: (indy)Rock
Artiest: The Killers
Titel van CD: Sawdust

Mening:Er staan weer hele mooie liedjes op en de Cd is heel gevarieerd. Het is een compilatie album met Covers, B-liedjes en een aantal nieuwe nummers. Vooral de nieuwe nummers zijn erg goed, Tranquilize vind ik helemaal geweldig. Het middenstuk van de cd vind ik wat minder, daar kun je wel echt merken dat het B-nummers zijn.

Favoriete liedjes: Tranquilize, Romeo and Juliet (Dire Straits Cover)
en Sweet Talk

Cijfer:8,5 Liedjes als Tranquilize maken heel veel goed.

Image

16-08-2005 ~ 31-12-08
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 343 Sikkels

trijntjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 13:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gister was ik met mijn ouders naar Mediamarkt, en gosh!
Ze moeten me niet meer meenemen... Verleiding van 5 rekken met allerlei CD's is te groot voor mij. SQUEE.
Ik heb er dan ook twee meegenomen, want...Omg, die prijzen daar zijn Awesome! xDD

Image

Mijn eerste CD is : Queen-Greatest Hits III
Tja... Queen rulet gewoon nog steeds over de hele wereld. En ik wou er altijd al een CD van... En toen ik de prijs zag, had ik hem algauw mee. xD
R.I.P Freddie Mercury <3
Score : Hmmm...Ik doe niet zo snel aan tientjes, maar deze CD smaakt toch behoorlijk. 9/10 ^^

Image

Tweede CD : Foo Fighters - In your honor
Yeah...Foo Fighters rulen ook. ^^" En die prijs was gewoon ook om te beginnen freaken. xD
Ik heb eerlijk gezegd, deze CD nog niet helemaal afgeluisterd. (Het zijn er twee met elk 10 liedjes. Maar wat ik al hoorde, was best goed. ^^
Score : Tja... Later aanvullen. :')

This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns.
JustxMe
Oude Forumnaam: Pink Princesss Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

JustxMe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 21:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lang leve de acties =D

Genre: Alternative progressive rock [volgens wikipedia xD]
Artiest: Muse<3
Titel van cd: Black Holes and Revelations
Mening: Dit is echt het gaafste album van Muse ooit, ik moest hem ook hebben gewoon. Sommige nummers kende ik niet, wat ik wel gaaf vind omdat het een beetje saai word als je alles al kende. Behalve bij artiesten die awesome zijn. Anyway, de sound is gewoon helemaal te gek, en het album hoesje is al mooi gewoon. Het klinkt niet allemaal hetzelfde, wat ik eerst vreesde, het zijn allemaal echt verschillende nummers.
Favoriete liedjes: Starlight&Take A Bow& Map of the Problemtique.
Cijfer: een 9.5 : D

En:

Genre: Indie rock, alternative [alweer volgens wikipedia]
Artiest: The Kooks
Titel van cd: Inside In/Inside Out
Mening: Dit is 1 van de weinige albums die ik eerst gedownload had, en nog steeds op een cd wilde. Toen ik een actie ven freerecordshop zag, moest ik hem ook hebben. De sound van the kooks is zovrolijk, en ook zo rustig. Sommige liedjes dan. Mijn ma kan hier ook heel graag naar luisteren, en vandaag had ik hem op. Ze kwam me kamer binnen om hem nog wat harder te doen *sqeeu*. Alleen later kwam ik een cd winkel waarin ze deze als acoustische album hadden, maar bon.
Favoriete liedjes: Seaside&Mtachbox&Naïve
Cijfer: een 9.

Image
&
Image

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 192 Sikkels

Sirius_Black is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 0:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

The Beatles Anthology vol. 1

Er zijn 3 volumes, en nu heb ik eindelijk de eerste (eigenlijk zijn ze veel te duur, daarom koop ik ze nooit). Maar deze heb ik dus gekocht, even een overzichtje? I think so.

Genre: Pop.. oud though (;
Artiest: The Beatles
Titel van de CD: The Beatles Anthology vol. 1
Mening: Het is eigenlijk een must voor elke Beatles fan. De CD staat vol met onuitgebrachte nummers of andere versies van Beatles nummers. Sommige zijn wel een beetje crap kwaliteit, aangezien ze vaak niet verder kwamen dan een concept nummer. Wel heaven though, als moet je wel Beatles-fan zijn. Geniaal zijn wel de stukjes speech tussen door like "we're just a band, that made it very very big, that's all" -John Lennon. Het enige nadeel, nu wil ik ook vol. 2 en 3, maar ze zijn zo duur ):
Favoriete Liedjes: Nog geen eigenlijk, geniet wel van vage Beatles nummers, allemaal Angel
Cijfer: Hmm, een 10 voor mij, maar ik ben ook wel veel te grote Beatles fan, onvoldoende voor de rest, want het is niet echt de moeite als je weinig van de beatles kent, het is niet echt een greatest hits ofzo.

..it just might work
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2008 9:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Schrei - Tokio Hotel

Genre: rock
Artiest: Tokio Hotel
Titel van de CD: Schrei
Mening: ik vind het een hele mooie CD! Je hoort duidelijk dat het liedjes zijn die over een grote tijdspanning geschreven zijn, Leb Die Sekunde bijvoorbeeld schreef Bill Kaulitz al op zijn tiende, en dat maakt de CD iets minder een geheel. Maar het is zeker een goed debuut met hele mooie nummers. Verder ziet de CD er sehr schön uit, en Tom Kaulitz bewijst maar weer een goede gitarist te zijn. Though, je hoort wel dat Bill hier de baard nog niet in de keel had, hij heeft echt een jongensstemmetje. :')
Favoriete liedjes: Rette Mich vind ik super super mooi, heel mooi gezongen door Bill. Ook Freunde Bleiben vind ik heel leuk omdat het heel anders was dan de titel doet vermoeden, en Ich Bin Nich' Ich vind ik echt ultiem zielig.
Cijfer: hmm, ik vind het een sehr mooie CD, zowel muziekaal als de zang als het artwork, maar het is zeker niet de beste. Een 7,5 dan maar. ^^ Omdat het wel een heel sterk debuut is. (:

Zimmer 483 - Tokio Hotel

Genre: rock
Artiest: Tokio Hotel
Titel van de CD: Zimmer 483
Mening: deze CD is veel beter dan Schrei! Dat was het eerste wat ik dacht toen de eerste song, Übers Ende Der Welt in zette. De kwaliteit van de teksten is veel hoger en de CD is meer één geheel. Bill zijn stem is ook veel volwassener omdat hij nu wél de baard in de keel heeft, en de andere bandleden zijn ook enorm gegroeid in de muziek. Ik vind vooral Gustav - de drummer - erg goed, dat bevalt wel. ^^ De teksten hebben hele mooie betekenissen, en er zit ook meer variatie in de opbouw van de liedjes, het klinkt gevarieerder.
Favoriete liedjes: Ooo, dat zijn er veel. :') Totgeliebt, dat is zo een tragische tekst. En Spring Nicht is echt één van mijn favorieten, zo een mooie huilstem heeft Bill daar. Ook Nach Dir Kommt Nichts en Wir Sterben Niemals Aus vind ik super mooi, ze hebben hele mooie beloftes in de liedjes. Ten slotte Vergessene Kinder nog even vermelden, een prachtige tekst met een hele mooie boodschap. <3
Cijfer: het artwork op deze CD is lang niet zo mooi als bij Schrei, maar het is zeker origineel. De band is veel beter op elkaar ingespeeld en het lijkt alsof Bill zijn teksten veel beter begrijpt dan op Schrei. Ja, ik vind het een 9. Het is echt een hele goede CD.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
ann-tokiohotel
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 51 Sikkels
Woonplaats: voor het goffertpark, wachten tot tokio hotel 14 juni komt =]

ann-tokiohotel is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2008 14:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

mijn laatstgekochte CD is schrei so laut du kannst - tokio hotel
mijn absolute favoriet blijft het toch. hoewel ik de andere cd's van tokio hotel ook geweldig vind xD nouja, leuke cd.

Ganz egal, wo du bist
Wenn du nach mir greifst
dann halt ich dich
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2008 21:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image
Ik ben ook dol op haar kledingstijl natuurlijk. ^^

Genre: jazz (/pop)
Artiest: Room Eleven
Titel van de CD: Mmm... gumbo?
Mening: Dit album klinkt duidelijk anders dan het debuut Six White Russians And A Pink Pussycat. Dit is meer... zuidelijk, volwassener.
Tekstueel gezien een stukje zwaarder, maar toch elegant, poëtisch en vaak vrolijk. Het debuut is meer een stroom aan frisse liedjes, waardoor dit album wat moeilijker is. Maar toch vind ik dat ze zeker vooruit zijn gegaan. Er staan een hoop goede nummers op, met allemaal leuke teksten: Always, over die dagen waarop je alleen maar aan het Internetten en eten bent, Swimmer over het bijbenen van een impulsieve partner en Hey Hey Hey over een rotvakantie.
Not Jealous is het sterkste nummer - heel internationaal, wat mij betreft.
Favorieten: Met stipt op één: Ode. Zalig pianospel, fijn ritme en mooie tekst. Daarnaast Shyness vanwege de schattigheid. Mijn andere favorieten wisselen steeds af - What Will It Be?, Swimmer en Rainy Day In The Sun.
Cijfer: Moeilijk. Ik denk een 7.6.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp