Auteur |
Bericht |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 21:39 |
 |
FireBolt428 schreef: | ik weet niet, ik bedoel, alle organismen in je lichaam zijn dan dood he, van de kleinste dingen tot haartjes, huid, nagels enzovoort...ik denk eerlijk gezegd dat je nog in die persoon kan veranderen, levend weliswaar, maar dat gaat nog in de theorie dat alle organismen in je lijf DOOD zijn, conclusie: ik heb geen flauw idee.. |
Als je al aanneemt dat wisseldrank met DNA werkt, DNA kan niet dood zijn.
Of toch niet iets in die toestand.
Het DNA van een levend persoon is nog steeds hetzelfde als dat van een dood. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 23, 2007 23:52 |
 |
|
  |
 |
Avana
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 06, 2008 13:04 |
 |
Mijn vraag gaat wel niet over wisseldrank en overleden personen maar dit leek me - gezien de titel van het topic - toch de juiste plaats om hem te stellen xD
Ik heb een namelijk vraag over het verkrijgen van haren voor een Wisseldrank. Misschien is die vraag ook al eens gesteld sinds deel 7 uit is maar ik ben hem niet tegengekomen xD
Citaat: | Harry had een grote dosis Wisseldrank ingenomen en was nu de dubbelganger van een roodharige Dreuzeljongen uit het dorp, van wie Fred met behulp van een Sommeerspreuk wat haren had gestolen. RvdD Ho 8 p 104 |
Vanaf het moment dat ik deze zin las, heb ik me afgevraagd of het echt zo simpel is om aan een haar te komen? Waarom wordt er dan niet veel meer misbruik van die drank gemaakt? Afgezien van het feit dat het een moeilijk te brouwen drank is.
En als het zo eenvoudig was, dan zou Hermelien dat in het tweede jaar toch wel geweten hebben, toen ze de drank al kon brouwen? |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 06, 2008 13:14 |
 |
Ik denk gewoon dat veel mensen het niet gebruiken omdat het heel moeilijk te maken is en je goed moet zijn in toverdranken. Aan een haar komen lijkt mij sowieso wel makkelijk want iedereen verliest veel haren op een dag. Het lijkt mij dat iedereen deze drank ook gewoon zelf moet maken en dat je die niet ergens kan verkrijgen in een winkel ofzo. Je moet natuurlijk nagaan dat deze drank in een "verboden" boek stond. Niet iedereen kan het dus maken. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Avana
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 06, 2008 13:21 |
 |
Dat klopt wel natuurlijk maar om aan een haar van een specifiek iemand te komen wordt al moeilijker. In CoS hadden ze speciaal cakejes met slaapdrank versierd om aan de haren van Korzel en Kwast te komen. En hoewel dat nog betrekkelijk eenvoudig was, zou het simpeler geweest zijn om de haren om een hoek van een gang te sommeren.
Zeker bij tegenstanders in het lastiger om aan haren te komen, vooral als je om wat voor reden dan ook niet dicht in de buurt wil of kan komen. Daarom vond ik het opeens zo simpel wat Fred deed.
Waardoor ik me gelijk afvraag waarom Voldemort daar - na deel 4 - geen gebruik van heeft gemaakt door een Dooddoener in een bekende van Harry te veranderen. Maar dat is weer een andere vraag ^^ |
  |
 |
Ardanwen
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 05, 2008 14:49 |
 |
je blijft gewoon levend naar mijn idee. want op een gegeven moment hebben ze ook wisseldrank ingenomen zodat ze veranderden in Korzel en Kwast. terwijl die twee sliepen, maar zij sliepen niet.
bovendien is DNA niet "dood" dus hoe dan ook, het is alleen het uiterlijk en de stem...
de tweede vraag is wel grappig
misschien heb je dan twee verschillende helften ofzo. of heb je het uiterlijk van de ene en de stem van de andere.
kennelijk niet echt belangerijk, want Rowlling zegt er verder niets over |
|
|
  |
 |
IMPEDIMENTA
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 06, 2008 20:44 |
 |
Ik denk ook dat je gewoon in de levende Perkamentus (als je naar het voorbeeld kijkt) veranderd. Het lijkt me raar als je 'dood' zou zijn.. dan zou het niet kloppen. Ik denk niet dat je dan terecht zou kunnen komen bij Fred en James Potter etc. Nee, ik denk dat je gewoon in de Levende veranderd. Anders zou het niet kloppen, toch?
En of je dat as kan gebruiken? Dat vraag ik me af. |
|
|
  |
 |
|