Poll :: Vind jij jouw naam mooi? |
Ja, ik ben best tevreden met mijn naam ^^ |
|
66% |
[ 139 ] |
Nee, ik had liever een andere naam gehad... |
|
12% |
[ 27 ] |
Ik ben er nu zo aan gewend dat ik dat niet kan zeggen |
|
20% |
[ 44 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 210 |
|
Auteur |
Bericht |
Emm
2e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 25, 2008 10:11 |
 |
Wat is je naam en wat vind je ervan?
Mijn naam is Emma. Ik vind het een mooie naam. Niet veel meisjes heten Emma, dus daar ben ik wel blij om.
Waarom hebben je ouders je zo genoemd?
Mijn ouders houden van korte sterke namen.
En ook omdat je Emma niet zo vaak hoort.
Welke naam vind je bij jezelf passen of vind je mooi?
Ja Emma past wel bij mij.
Ik heb geen idee wat voor andere naam.
Hoe had je geheten als je van het andere geslacht was?
Volgens mij iets van Tom ofzo.
Maar dat was toen een hele populaire naam, dus hadden ze alweer iets anders voor me verzonnen.
Maar ik ben een meisje dus heet ik gelukkig Emma. |
|
|
  |
 |
Vivian.
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 25, 2008 12:00 |
 |
Ik heet voluit: Vivian Anne Maria, en ben daar best tevreden mee. Tenminste: Vivian is niet helemaal mijn lievelingsnaam, maar ik ben er nu aan gewend. Ik ben wel eens met mijn naam gepest geweest, en er zijn maar een heel paar mensen die me "Vivian" mogen noemen, in plaats van 'Viv', hoe mijn naam meestal wordt afgekort. Op de een of andere manier heb ik altijd een gevoel dat het niet positief bedoeld is wanneer mensen 'Vivian' zeggen.
Mijn vader is katholiek, vandaar dat ik meerdere namen heb. Vivian hebben ze waarschijnlijk uit zo'n boekje waarin allerlei namen staan met hun betekenis erachter. Mijn naam betekent 'de levendige' in het latijn, en well, ik heb al als baby keihard moeten vechten, dus die naam bleek passend.
Anne: zullen ze gewoon een mooie naam vinden, oh wacht, ik zoek het net op: Anne komt uit het Hebreeuws, afgeleid van de naam Hanne, wat "lieflijke, genade, begenadigde" betekent.
Maria: het kerkelijke deel uit mijn naam xD mijn hele familie van mijn vaders kant heeft die naam ertussen zitten. Die naam zou iets betekenen als "bitter, bedroefd, zee" en het toeval wil dat mijn moeder op Texel is opgegroeid en dus wel wat met de zee heeft.
Ik had best Anne willen heten, en anders zou ik het echt niet weten. Ik vind de naam Vivian eigenlijk net iets 'brutaler' klinken dan ik ben, dus die naam past niet helemaal bij me ^^. Maar dat had nog veel erger gekund.
Geen idee, volgens mij wisten ze redelijk vlot dat ik een meisje zou zijn. Volgens mij was ik naamloos gebleven ofzo xD Nee, de zusters zouden wel iets bedacht hebben. |
|
  |
 |
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 30, 2008 22:08 |
 |
Ik heet Suzanne. Ik vind het wel leuk, alleen het komt vrij vaak voor. Ook word ik vaak geassocieerd met liedjes van V.O.F. de Kunst en noem maar op xP.
Mijn moeder wilde me Anne noemen, naar mijn oma's (die heten beide Annie), maar dat vond mijn vader niet zo'n geweldige naam, dus hebben ze er Suzanne van gemaakt xD.
Ehm, deze naam past gewoon bij me. Ik ben hem al 18 jaar gewend, heb mezelf nooit gezien als een "ander" iemand xP. Wel vind ik namen zoals Jade, Faith etc. mooi. Engelse namen met gewone betekenissen dus.
Geen idee. Mijn ouders wisten dat ik een meisje werd, dus hebben ze nooit andere namen verzonnen gok ik. |
|
  |
 |
nautic
5e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 10, 2008 9:36 |
 |
ik heet geertje en ik vindt t wel een mooie naam, ik heb nog een naam dus ik heb er 2 me tweeedde naam is tineke
ik ben vernoemd naar mijn bijde oma's
pju ik vindt ze wel goewd. maar wat ik ook een mooie naam vindt is emma lekker koninginen achtig haha, nee dat niet helemaal waar zo heet me nichje en dat vindt ik een mooie naam
rudie ruurd harm zo heet me broertje dusjah |
_________________ HPF bedankt voor de leuke tijd.
Laatst aangepast door nautic op Do Jun 05, 2008 15:50; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Glauces
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 10, 2008 9:55 |
 |
Mijn naam is Esther. Gewoon, lekker droog, Esther. Ik vind het momenteel wel een aardige naam (dat is echt afhankelijk van het moment xD), met een mooie betekenis. Mijn naam betekent namelijk ster. Goh, wat verrassend xD.
Ik heb het net aan mijn moeder gevraagd en die zei: "Tja, goh, ik vond het gewoon ineens een mooie naam." Nou, daarom dus. Ze wilden me niet noemen naar mijn voorouders geloof ik, omdat iedereen dat al deed. Esther is trouwens ook een naam die in de bijbel voorkomt (maar dan als Ester, wat ik heel gehandicapt vind staan zonder die h xD).
Nou, ik ben nu al gewend aan de naam Esther, maar een naam die ik best zou willen hebben is Elizabeth. Zo heette mijn oma ook en ik vind het gewoon een heel erg mooie naam ^^ En alle afkortingen behalve Liesbeth of Lisbeth ook xD
Ruben. Ik ben dus blij dat ik een meisje ben geworden xD |
 |
River
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
259 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 10, 2008 10:05 |
 |
Mijn naam is River. Ik vind het wel een mooie naam. Die naam hoor je hier in NL niet zo vaak. [a]
Eigelijk heb ik geen idee... Ze vonden het waarschijnlijk een mooie naam. Of er hing in het ziekenhuis een poster van een rivier en dachten, "Goh, waarom noem ik haar niet gewoon River?" xD
Ik vind deze naam wel goed. Ik zou eigelijk niet weten hoe ik anders zou willen heten...
Dan had ik Jamie geheten. Zo heet mijn broertje nu, dus tja... |
_________________ what doesn't kill you simply makes you stranger. |
|
  |
 |
Annaaa
5e jaars

Verdiend:
198 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 10, 2008 11:25 |
 |
Mijn naam is Anna. Ik ben er wel blij mee eigelijk^^
Het niet lang, maar je kan er wel genoeg afkortingen bij bedenken (An, Annert, Annie, enz.) Maar ik ken wel mooiere namen^^
Van mijn tweede naam heet ik Alma, en dat vind ik echt verschrikkelijk xD Gelukkig word die niet zo veel gebreukt.. En ik had het ook erger kunnen treffen^^ Mijn broers tweede naam is Baltezar. xD
Ik weet het niet, het lijkt me dat ze het een mooie naam vonden^^
Nou, ik vind dat Anna bij mij past, omdat ik het me niet voor kan stellen dat ik anders heet dan Anna^^
Maar als mijn broer een meisje zou zijn zou hij Sofie heten, en dat vind ik echt een héle mooie naam. Al vind ik die niet bij mij passen omdat ik vind dat Sofie's bruin haar en bruine ogen moeten hebben xD
Ik vind de namen Eva en Roos(Rose) ook erg mooi^^
En voor jongens vind ik de namen Adam en James heel mooi^^
Dan had ik Max geheten. Maxie Milliaan xD
Ja echt heel erg, ben blij dat ik Anna heet(A) |
|
|
  |
 |
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 10, 2008 11:36 |
 |
Mijn naam is Amy. En ik kan er wel mee leven. Ik heb het eigenlijk niet zo op de naam.. Het betekent zij van wie gehouden wordt, maar ik vind het gewoon niet zo'n geweldige naam ^^"
Goede vraag. Ik heb geen idee. Zal wel gewoon zo zijn omdat ze het een mooie naam vonden.
Nah, Amy past in principe wel bij me. Maar ik heb de naam Vera of de naam Eva altijd mooi gevonden..
Dat had ik Mike geheten. Ogatsiedarrie xD. Ik moet er niet aan denken [a] |
 |
Ilyah
1e jaars

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 10, 2008 13:29 |
 |
Mijn naam is Ilja. Ik vind het op zich wel een mooie naam, maar wel een beetje apart en soms als ik mijn naam zeg kijken mensen echt zo van 'wat zegt zij nou' en dan denk ik, had ik maar een normale naam. Maar van de andere kant is het wel leuk, ik ben nog maar één keer iemand tegengekomen die ook zo heet en dat was tien jaar terug of zo.
Mijn moeder las deze naam in een boek en toen vond ze hem zo mooi dat ik dus nu zo heet.
Ik vind Norah, Lucia of Nina wel leuk klinken.
Dan had ik Jesse geheten. Vind ik wel een leuke naam eigenlijk. |
|
|
  |
 |
Suzzannaa
2e jaars

Verdiend:
30 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 19, 2008 12:48 |
 |
Mijn naam is Suzanna, en ik vind dat wel een mooie naam, ik ben het gewend hé? T zou raar zijn als iemand me plotseling anders ging noemen!
Mijn vader is helemaal gek van Hebreeuwse namen, vandaar!
Eeem.. Deborah vind ik opzich wel een mooie naam!
Ruben, zo heet mijn broertje nu!  |
_________________ 'Hij beschuldigde me ervan dat ik "de trouwe volgeling van Perkametus" was.'
'Wat onbeleefd van hem.'
'Ik vertelde hem dat ik dat ook was'
..
'Ik ben diep geroerd Harry.' |
|
  |
 |
Yazz
2e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 24, 2008 15:45 |
 |
mijn naam is yasmine en ja ik vind het niet zo'n fantastisch mooie naam,maar hij kan er mee door,beter dan zo'n heel erg veel voorkomende naam
geen idee eigenlijk misschien meot ik het hen maar eens vragen,volgens mij houden ze wel van de jasmijn bloem ofwel vinden ze het gewoon een mooie naam (mijn mama houdt trouwens van chinese jasmijn thee) maar dat er ook helemaal niets mee te maken hebben
een andere naam voor mezelf weet ik niet,'yasmine' past nu eenmaal bij mij. ik vind de naam 'maxime' zeer mooi voor zowel een jongen als een meisje en ook 'louis','marie','lucas' en 'emma'
mijn ouders wisten wel zeker dat ik een meisje ging zijn,maar van mijn zus niet ( ik ben een tweeling) en mijn tweelingszus zouden ze mattias genoemd hebben( god ben ik blij dat ik geen jongen ben:p) |
_________________ hello mate |
|
  |
 |
Cho.
3e jaars

Verdiend:
319 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 27, 2008 15:14 |
 |
Mijn naam is Nina. Ik vind het wel een leuke naam, maar vroeger wilde ik altijd anders heten, ik zou alleen niet meer weten hoe.
Mijn ouders hebben mij genoemd naar een zangeres (Nina Simone). Ze twijfelden ook nog tussen Nina en Nena (duitse zangeres). Ik had Nena ook wel leuk gevonden. dat hoor je niet zo vaak.
Ik vind het wel goed zo. Ik zou niet weten wat bij mij past en ik vind ook geen naam bijzonder mooi. Als ik dan toch iets zou moeten kiezen, had ik wel een engelse naam willen hebben.
Ik had Tom geheten. (net als Emm) Blij dat ik een meisje ben  |
_________________ If you're smart, nice and friendly, you have no choice: You're a Hufflepuff! Join us!
Proud to be a Hufflepuff!^^ |
|
  |
 |
DoubleD
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 27, 2008 15:34 |
 |
Ik heet Debby, en vind het wel oké. Een beetje saai, maar het gaat wel. Als ik nou Deborah had geheten en roepnaam Debby had ik het anders gevonden. Weet niet waarom. Nu is het zo kaal.
Nou, mijn moeder wilde me eerste Charlotte noemen, maar dat vond mijn vader niet mooi. Die vond de naam Debby leuker klinken bij de naam Joyce. En dat is ook wel zo vind ik.
Verder gewoon een leuke naam denk ik. (Charlotte is trouwens mijn 2de geworden.)
Ik weet niet zo goed welke naam er bij me past. Debby ben ik gewoon gewend, een andere naam zou raar zijn.
Ik vind zelf korte namen erg leuk. Sky vind ik een erg leuke naam.
Ik had Rick of Roy geheten. Waarschijnlijk Roy, omdat er al een Rick in de familie is. Mijn ook namelijk. Het had er gewoon aan gelegen hoe mijn zus had geheten. Als zij Roy was, was ik Rick of andersom. |
 |
TopazLover <3
Writer of Dreams

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 27, 2008 16:50 |
 |
Ik heet Marjolijn en ik vind het niet echt super. Het is een lange naam die vaak fout geschreven wordt. Meestal wordt het afgekort tot 'Mayo', 'Lijn', of iets dat erop lijkt. Maar nog steeds vind ik het niet klinken.
Vonden ze mooi, denk ik. Of vinden. En een vriendin van mijn moeder heette zo. O ja, en ze wilden een naam die niet vaak voorkwam.
Dat maakt me niks uit, als het maar kort en makkelijk uit te spreken is. Mijn tweede naam is ook lang, maar die heeft een echte betekenis en is heel leuk af te korten, dus dat was ook wel een optie geweest. Die afkorting klinkt ook een stuk stoerder dan 'Marjolijn'.
Max. (zelfs dat klinkt beter dan mijn echte naam!) of heel misschien Mike. Mijn ouders hebben nooit tussen die twee namen kunnen kiezen en bij mij hoefden ze dat niet (maar bij mijn broertje wel). |
_________________ Running at Ron, she flung them around his neck and kissed him full on the mouth. Ron threw away the fangs and broomstick he was holding and responded with such enthusiasm that he lifted Hermione off her feet.
HPF, always in my heart. |
|
  |
 |
misslulux
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 01, 2008 14:42 |
 |
--------------------------------------------------------------------------------
In dit topic kun je vertellen over jouw naam, waarom je ouders je zo genoemd hebben, wat je er zelf van vindt, enzovoorts. Hier zijn een paar vragen om mee te beginnen:
mijn naam is milou en ik vind het wel een grappige naam mense kunne hem helaas vaak niet onthouden maarja, dat vergeef je ze wel. het komt uit het frans en het heet in het nederlands bobbie
omdat zij de naam miou mooi vondne?
ik weet niet echt ik vind milou best bij me passen, een andere naam zou een naam moeten zijn die hel stoer was met toch ene vleugje vrouwelijkheid
ik zou dan rick hebbben geheten. |
_________________ æ *-* æ |
|
  |
 |
|
|