Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Moederdag/Vaderdag Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Ilyah
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 72 Sikkels

Ilyah is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2008 13:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het leuk dat er een vader/moederdag is. Je ouders doen toch erg veel voor je, en ze zetten hun kind(eren) meestal op de eerste plek. Daarom is het leuk dat er ook een dag is waarop ouders veel aandacht krijgen. Ik geef mijn vader en moeder altijd een cadeautje, of ik maak een gedicht/tekening/schilderij voor ze.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 12:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was erg vroeg opgestaan en heb cakejes gebakken en ik had nog een boekje gekocht met 'voor de allerliefste mama', en we zijn daar samen erg emotioneel van geworden. ^^'
Voor de rest heb ik wat geholpen in het huishouden en zo.. Ze is er wel erg blij mee. ^^

Annick
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 20 Sikkels

Annick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 13:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

*slim*

Ik had me dus verslapen vanmorgen, en m'n moeder zat al beneden ._.
Maar ze vond het, thank god, niet zo erg en heb het dus gewoon bij het ontbijt gegeven; parfum die ze heel graag wilde.
ze was er heel erg blij mee ^^

Missy
Ex-MadMaster
Ex-MadMaster

Verdiend: 1 Sikkels

Missy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 15:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik heb ervoor gekozen om vandaag wel gewoon mijn moeder in het zonnetje te zetten. Moederdag is gewoon leuk om te vieren en het kadootje moet ook gewoon iets zijn wat leuk is om te geven en niet omdat het duur is ofzo.. Ik heb afgelopen jaar met sinterklaas van een collega een douchegelsetje gekregen met scrunch-spons en die vond ik zoooo lekker, dat ik haar er ook een plezier mee wou doen.

Overigens neem ik beide ouders mee uit eten vanavond want 2 mei was hun trouwdag, weet al bij god niet meer hoelang maar ze hebben me ook geweldig geholpen met de verhuizing dus vond ik dat ik ze weleens mocht bedanken daarvoor.. en hoe dat beter te doen, dan met een avondje uit!

Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 16:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb zo'n pakket van de Douglas gekocht voor m'n mama. Ik wist niks te verzinnen, dus heb ik daar maar iets gehaald met een tasje, parfum en bodylotion stuff.

Alhoewel ik het gewoon commerciele troep vind.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er zijn er veel die dat vinden, en inderdaad, sommige zaken buiten het echt uit, maar ik vind het gewoon een gelegenheid op je moeder [of vader] te laten weten dat je hen graag ziet en dat je het super vind wat ze voor je doen. Dat hoeft niet per se met dure dingen, een zelfgemaakt kaartje, massage of zoen is echt meer dan genoeg.

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 19:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dark_angel schreef:
Er zijn er veel die dat vinden, en inderdaad, sommige zaken buiten het echt uit, maar ik vind het gewoon een gelegenheid op je moeder [of vader] te laten weten dat je hen graag ziet en dat je het super vind wat ze voor je doen. Dat hoeft niet per se met dure dingen, een zelfgemaakt kaartje, massage of zoen is echt meer dan genoeg.

Maar dat kan ook op elke willekeurige dag. Daar heb je geen speciale dag voor nodig vind ik. Het hele jaar ben je vervelend tegen je moeder maar op die ene dag zeg je dat je van haar houdt en geef je een kado, en de volgende dag ben je weer aan het etteren.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
miss_sweet
Hotemetoot
Hotemetoot

miss_sweet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 11, 2008 19:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

In tegenstelling tot de meeste hier, vind ik Moederdag wel iets speciaals hebben. Over de hele wereld worden op deze dag moeders verwend, kadootjes gegeven en iets speciaal voor hun gedaan. Ja, je kan inderdaad elke willekeurige dag doen, waarom dan ook niet op Moederdag nog eens? De dag dat over de hele wereld moeders gevierd worden. Het is ook wel leuk dat er een dag speciaal voor is, dat is een mooi gebaar voor moeders.

We hebben vanmorgen een speciaal ontbijt gemaakt en haar favoriete parfum cadeau gegeven. En ik heb mijn mama niets laten doen in het huishouden en zelf alles gedaan. Ik vond het wel gezellig vandaag ^^

will hold
Missy
Ex-MadMaster
Ex-MadMaster

Verdiend: 1 Sikkels

Missy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2008 15:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Dark_angel schreef:

Maar dat kan ook op elke willekeurige dag. Daar heb je geen speciale dag voor nodig vind ik. Het hele jaar ben je vervelend tegen je moeder maar op die ene dag zeg je dat je van haar houdt en geef je een kado, en de volgende dag ben je weer aan het etteren.

Ja, dat is ook zo maar ik denk er niet altijd aan en zo'n dag herinnert je er weer aan. Ik heb meteen mijn ouders ook uit eten gevraagd (is het ook een beetje vaderdag), zodat ik hun 'verlate 2 mei anniversary kon vieren en om ze te bedanken voor hun hulp met de verhuizing. Ook denk ik dat het voor hele jonge kinderen een goede dag is om even stil te staan bij pappa of mamma en wat ze doen voor hun. En wat is dan een mooiere bedankje dan een tekening of iets dergelijks. Dan is vader- of moederdag alleen maar een les voor die kinderen, zodat het later bij hun opkomt dat het niet alleen maar speciaal die dag kan, maar ook op andere dagen wanneer ze hun ouders dankbaar zijn voor iets.. toch?

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2008 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

miss_sweet schreef:
In tegenstelling tot de meeste hier, vind ik Moederdag wel iets speciaals hebben. Over de hele wereld worden op deze dag moeders verwend, kadootjes gegeven en iets speciaal voor hun gedaan. Ja, je kan inderdaad elke willekeurige dag doen, waarom dan ook niet op Moederdag nog eens? De dag dat over de hele wereld moeders gevierd worden. Het is ook wel leuk dat er een dag speciaal voor is, dat is een mooi gebaar voor moeders.

De meeste "westerse" landen hebben wel moederdag, maar lang niet iedereen heeft het op dezelfde dag hoor. Dat verschilt heel erg per land. Dus het is niet zo dat er een vaste dag is waarop alle landen ter wereld moederdag/vaderdag ofzo hebben.

Hotemetoot
Hotemetoot

miss_sweet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2008 17:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Eva: Volgens mij toch wel in de meeste landen. Ik heb familie wonen zowat overal in verschillende landen en die vierden het ook zondag. Bovendien hebben we een satelliet waardoor we allemaal aziatische zenders ontvangen en daar waren ook zondag veel speciale moederdag shows/programma's te zien. Het is voornamelijk iets van het Westen misschien, maar het is ook overgenomen door andere landen. Vandaar mijn opmerking =)

will hold
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 20, 2008 19:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor mij was Moederdag gewoon als elke Zondag. Ik heb gewoon mijn dingen gedaan wat ik moest doen. Wel heb natuurlijk iets kleins voor moeder gekocht. Maar dat doe ik ook wel zo door het jaar heen. Me zusjes hebben zelf wel geprobeerd om een ontbijt te maken en die hebben ze dan ook gegeven, met wat ze op school hebben gemaakt^^. Dat vind ik persoonlijk wel leuk om te zien, hoe ze hun best doen, om mam in de wolken te leggen.

( Vooral dat ze de auto hebben gepoets ... Mr. Green )

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Crissy77
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 403 Sikkels

Crissy77 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 15:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Met moederdag doe ik sinds mn moeder overleden is, 5 jaar geleden niets meer. Ik vind het een vervelende dag (en de dagen er omheen ook, met al die reclames overal). Vroeger deden we er juist heel veel aan. Kochten altijd cadeautjes voor mn moeder en lieten haar heel de dag genieten. Het was echt haar dag. En dan ook naar mn oma's toe enzo.
Met vaderdag ging dat precies hetzelfde. Nu geven we gewoon een cadeautje en gaan we bij mn vader op bezoek.

Fiore
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

Fiore is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 31, 2008 9:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geef ook cadeautjes op moeder- en vaderdag, maar verder doe ik niet echt iets speciaals. Ik zie het meer als een soort tweede verjaardag voor beide ouders, iets zoals Sinterklaas voor ons. Mijn jongste zusjes knutselen op hun dagbesteding wel wat in elkaar, maar aangezien ik niet meer op de basisschool zit, doe ik dat ook niet meer ^^. Qua huishouden doe ik eerlijk gezegd niet meer dan anders. Verder laat ik sowieso elke dag aan mijn ouders weten dat ik van ze hou, dus qua emotionele betekenis zijn moeder- en vaderdag denk ik minder groot dan bij sommige anderen thuis.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp