Auteur |
Bericht |
Tops<3
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
633 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 18, 2008 9:58 |
 |
Weavee schreef: | Ik vind het niet echt irriteren dat mensen in de film andere kleuren ogen hebben als in het boek vermeld staat, |
Het is wel irritant dat bijvoorbeeld Dan geen groene ogen heeft, maar het is wel nogal moeilijk om een jongen van elf te vinden, met zwart haar, het talent om te acteren, de goede inzet en dan ook nog eens groene ogen, hoevaak kom je mensen tegen met zwart haar en groene ogen...En zoals al eerder gezegd: lenzen zouden niet werken bij Dan.
Van Voldemort vind ik het ook jammer, maar rood kwam er onnatuurlijk uit te zien.
Photoshop kan ook wonderen verrichten op posters.
on topic.
Volgens mij had Bella ook zwarte ogen.
Sirius ook donkere ogen?
Remus had naar mijn idee ook bruine ogen.
En van Tonks is het moeilijk te zeggen.
Weet ik trouwens ook niet zeker, verder weet ik geen oogkleuren. |
 |
Stik-de-moord
1e jaars

Verdiend:
29 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 05, 2008 19:17 |
 |
Werd in deel 5 niet verteld dat Tonks ogen mee konden veranderen? Want ze waren paars. |
_________________ Netheid is voor de dommen,
een genie beheerst de chaos |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 05, 2008 20:01 |
 |
in deel 1 staat dat Olivander zilverachtige ogen heeft.
"Mr. Olivander moved closer to Harry. Harry wished he would blink. Those silvery eyes were a bit creepy"
ow even eerder dat het bleke ogen zijn.
"An old man was standing before them, his wide, pale eyes shining like moons trough the gloom of the shop"
Blz 93 P.S |
 |
Miss Zwarts
2e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 23, 2008 11:02 |
 |
Harry: Groen amandelvormig
Ron: Blauw
Hermelien: Bruin
Ginny: Bruin
Sneep: Zwarte donkere tunnels
Hagrid: Zwart, maar met vriendelijkheid en hartelijkheid
Tops: Donker. Ik stelde mezelf er donkergroen bij voor maar dat is mijn voorstelling
Bellatrix: Ik denk donker. Dus iets van bruin/donkerblauw. Maar dat is weer mijn voorstelling.
Andromeda: Ik had dezelfde soort ogen als Tops in gedachten, alleen dan lichter groen.
Narcissa: Lichtblauw, nouja met haar blonde haar.
Lucius en Draco: Kil grijs
Sirius: Ik had ook bruin in gedachten, of een grijstint. Dat zou ook wel passen.
Remus: lichtbruin/amberkleurig. Volgensmij is het nergens beschreven wat voor kleur zijn ogen hadden maar ik heb zoiets in gedachten. Ook met zijn haar en zo.
Loena: Vaag, mistig, dus ik denk aan heel mooi lichtblauw.
Dobby: Grote tennisballen. blauw of groen? |
_________________ "I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!" |
|
  |
 |
Neleke
5e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 22:44 |
 |
Patricia schreef: | Madame Hooch heeft gele ogen.
Ik vind het ook jammer dat Dan blauwe ogen heeft, maar op zich vind ik het niet erg. Je kan een kind van 11 geen lenzen laten indoen vindt ik, en om nou halverwege de serie de kleur van zijn ogen te laten veranderen vind ik ook een beetje raar staan [a] |
Op zich stoort het me ook niet echt, maar toch... in bijna elk boek in het hoofstuk dat Harry wordt voorgesteld worden altijd Harry's groene ogen vermeld. Ik denk dus wel dat Rowling het belangrijk vind. Dus langs de ene kant vind ik het wel jammer: met groene ogen is het de "echte" Harry, maar idd, je kan Dan moeilijk de hele tijd groene lenzen laten aandoen.
------------
Tops<3 schreef: | Weavee schreef: | Ik vind het niet echt irriteren dat mensen in de film andere kleuren ogen hebben als in het boek vermeld staat, |
Het is wel irritant dat bijvoorbeeld Dan geen groene ogen heeft, maar het is wel nogal moeilijk om een jongen van elf te vinden, met zwart haar, het talent om te acteren, de goede inzet en dan ook nog eens groene ogen, hoevaak kom je mensen tegen met zwart haar en groene ogen...En zoals al eerder gezegd: lenzen zouden niet werken bij Dan.
Van Voldemort vind ik het ook jammer, maar rood kwam er onnatuurlijk uit te zien. Photoshop kan ook wonderen verrichten op posters.
on topic.
Volgens mij had Bella ook zwarte ogen.
Sirius ook donkere ogen?
Remus had naar mijn idee ook bruine ogen.
En van Tonks is het moeilijk te zeggen.
Weet ik trouwens ook niet zeker, verder weet ik geen oogkleuren. |
Over Voldemorts ogen: dat is idd waar wat je zegt. Bij de 2de dvd van Harry Potter and the Goblet of Fire, wordt bij de "making of" uitgelegd hoe ze Voldemort "maakten", hoe hij in het boek wordt beschreve en waarom ze geen rode ogen gebruikte. Maar de slangenneus is wel mooi gelukt
Smalofski: Niet dubbelposten aub! |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 25, 2008 12:51 |
 |
Volgens mij zijn nu wel bijna alle oogkleuren bekend of niet? Volgens mij staat alles wat we al weten hier. En ik hoop toch dat Rowling in de toekomst met interessantere informatie komt dan wie welke oogkleur heeft. [a] |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 25, 2008 13:59 |
 |
Helen schreef: | Ron blauw
Ginny bruin
En de kleur van Harry's ogen waren belangrijk en na deel 7 gelezen te hebben weten we ook waarom  |
NicoleD schreef: | Kan Tops haar uiterlijk niet veranderen?
Ben trouwens Deathly Hallows aan het lezen, en daarin staat dat Mrs. Weasly dezelfde ogen heeft als Ginny, bruin dus.  |
hmm dat betekend dat Arthur Blauwe ogen heeft, en er blauwe ogen voorkomen bij Molly in de familie. Anders kan het niet mogelijk zijn dat ron blauwe ogen heeft (blauw is altijd onderdanig aan = bruine ogen) |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 25, 2008 14:05 |
 |
Rhona schreef: | Helen schreef: | Ron blauw
Ginny bruin
En de kleur van Harry's ogen waren belangrijk en na deel 7 gelezen te hebben weten we ook waarom  |
dat betekend dat of blauw in de families van zowel molly als arthur moet zitten, of het bij 1 in de familie zit, en de ander blauwe ogen heeft.
anders is het onmogelijk dat er 1 blauwe ogen heeft en de ander bruin. |
Het bruine zit bij Molly. Ginny heeft haar moeders ogen. Dat werd ergens in een van de boeken vermeld. Maar het kan best zijn dat een van haar voorouders blauwe ogen heeft gehad. En als Arthur ook blauwe ogen heeft, komt het daar dus ook vandaan. |
 |
NicoleD
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
168 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 25, 2008 17:06 |
 |
Helen schreef: | Rhona schreef: | Helen schreef: | Ron blauw
Ginny bruin
dat betekend dat of blauw in de families van zowel molly als arthur moet zitten, of het bij 1 in de familie zit, en de ander blauwe ogen heeft.
anders is het onmogelijk dat er 1 blauwe ogen heeft en de ander bruin. |
Het bruine zit bij Molly. Ginny heeft haar moeders ogen. Dat werd ergens in een van de boeken vermeld. Maar het kan best zijn dat een van haar voorouders blauwe ogen heeft gehad. En als Arthur ook blauwe ogen heeft, komt het daar dus ook vandaan. |
Klopt, laat ik het even snel uitleggen. Molly heeft bruine ogen. Bruin is een dominant gen en dat komt al tot uiting als er 1 gen aanwezig is voor bruine ogen. Blauwe ogen komt pas tot uiting als er twee genen aanwezig zijn voor blauwe ogen. Zelfs al Arthur blauwe ogen heeft, moet Molly ook een gen voor blauwe ogen dragen, zij is dus Aa. Arthur kan ook Aa zijn, dan heeft hij ook bruine ogen, maar hebben ze beide de genen voor blauwe ogen, geven ze toevallig beide het gen voor blauwe ogen door.(Die kans is 25%, de kans dat een kind dan bruine ogen is 75%)
Dit is standaard genetica, echte genetica is ingewikkelder, maar voor oogkleur is dit wel simpel uit te leggen.
Nou weet ik niet of Rowling rekening houd met Genetica, maar zo zou het moeten zijn. Molly heeft bruine ogen, Arthur kan blauwe maar ook bruine ogen hebben. |
_________________ 'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.' |
|
  |
 |
|
|