Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

FILMS in het algemeen [4] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2008 22:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

eva(nna) schreef:
trijntjuh schreef:
Ik heb net deze film bekeken : Brokeback Mountain.

Image

Ennis en Jack ontmoeten elkaar op een mooie ochtend in Signal, Wyoming terwijl ze bij de plaatselijke boer Joe Aguirre op werk staan te wachten. Op het eerste zicht lijken beide jongemannen vrede te hebben met de levensweg die hun omgeving van hen verwacht: een vaste baan, het huwelijk en een gezin. Maar diep binnenin hunkeren ze naar meer, naar iets ontastbaars, een verlangen dat ze niet onder woorden kunnen brengen. Wanneer Aguirre hen er samen op uit stuurt om de schapen op de majestueuze Brokeback Mountain te hoeden, groeit er een hechte vriendschap tussen hen, die een wel erg intiem karakter zal krijgen...

Eigen mening over de film : Omg... Dit vind ik echt een meesterwerk.
Goede actering, en het thema...Grijpend.
Zo duid het nog maar eens aan hoe de geaardheid een grote rol in je leven kan spelen. Ik heb nog altijd tranen in mijn ogen. Ik vind dit echt een prachtige film en steek hem zeker bij mijn top 10.

nu je die film pas gezien hebt zal het wel even schrikken zijn dat Heath Ledger gisteren of deze nacht overleden is, de 28 jarige acteur had een vrouw en een kind , waarschijnlijk ging hij dood aan een overdosis of zelfmoord.. Shocked

Dit lees ik nu net en ik moet zeggen dat ik wel even geschokt ben door het nieuws. Ik bedoel: hij was 28 jaar!!! Da's twee jaar jongen dat mijn nicht. Hij heeft een dochtertje van 2 jaar samen met Michelle Williams. Deze vrouw speelde in Brockeback Mountain zijn vrouw. Jake Gyllenhaal (die de andere cowboy speelt in BM) was de peetvader van zijn dochtertje! In augustus 2007 zijn hij en Williams uit elkaar gegaan en sinds toen was hij aan de depressieve kant. Het feit dat hij overleden is, is volgens velen dan ook te wijten aan zelfmoordpogingen, maar zijn familie en naaste vrienden ontkennen dat.

Hij is dinsdag 22/01/2008 dood aangetroffen in zijn appartement door zijn huishoudster en zijn masseuse, waarmee hij een afspraak had. Vandaag wordt een autopsie gedaan op zijn lichaam.

Lees het volledige artikel hier.
Hier een fotospecial.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 13:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Citaat:
Gebaseerd op het beroemde boek ‘De Vliegeraar’ van Khaled Hosseini.

Amir en Hassan zijn gevoed door dezelfde min en groeien samen op in Kabul. Op een dag komt er op wrede wijze een einde aan hun bijzondere vriendschap. Amir en zijn vader vluchten naar de Verenigde Staten, waar ze een nieuw bestaan opbouwen, maar Amir slaagt er niet in Hassan te vergeten. De ontdekking van een schokkend familiegeheim voert hem terug naar Afghanistan, waar Amir wordt geconfronteerd met spoken uit zijn verleden. Zijn voornemen om de oude schuld jegens Hassan in te lossen sleept hem mee in een huiveringwekkend avontuur.

Het boek was echt heel erg indrukwekkend. Dus ik dacht, hoe kun je dat boek nou verfilmen. Maar het is toch gelukt, ook de film is indrukwekkend. Mooie beelden van Afghanistan en onwijs goed geacteerd, zeker door de kinderen. Deze film moet je echt gezien hebben.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2008 22:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb net Million dollar baby gezien, ik heb hem nooit eerder gezien, dat is eigenlijk best slecht van me.

Nu heb ik hem bekeken. Ik weet niet hoe of wat ik er eigenlijk over moet zeggen. Het verhaal was hartstikke mooi, het acteren was ook goed. Ik weet niet of ik nou echt moet huilen of dat ik er gewoon over na moet denken, ik denk het laatste. De onmogelijke taak die de trainer krijgt op het einde, is super emotioneel. Je voelt mee met hem, maar ook met haar. Ik probeerde me voor te stellen hoe zij zich zou voelen, ze kon niets meer. Dat moet je je dus niet proberen voor te stellen, die gedachte laat je jezelf helemaal naar voelen. Het verhaal/scenario zat echt heel goed in elkaar.

Het is niet de beste film die ik gezien heb, hij is wel heel erg goed en hoort zeker in mijn top tien. Het is een aangrijpend verhaal en een krachtige film.
Ik ben blij dat ik hem gezien heb, hele erge aanrader, alleen alles behalve een feelgood-film.

hier is informatie over de film te vinden.

Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 29, 2008 16:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb eergistern de film Don Juan DeMarco gekeken.
Hij lag volop voor €5,- bij de prijsmepper xD Dus ik heb hem gekocht.
Ik vond het een erg mooie en leuke film. Mooi verhaal en Johnny Depp met dat te gekke accent <333 Serieus, ik smelt!
Ik vond hem zo vreselijk knap in die film xD

Don Juan deMarco (gespeeld door Johnny Depp) is pas 21 geworden, maar heeft in zijn leven al geslapen met meer dan 1000 vrouwen. Al vanaf dat hij een baby was, was het zijn moeder al duidelijk dat hij een bijzonder kind was met een speciale aantrekkingskracht op vrouwen. Door de jaren heen heeft hij zich de kunst van het verleiden eigen gemaakt, en weet hij hoe hij iedere vrouw kan behagen die hij op zijn pad tegenkomt. Toch is er maar één vrouw met wie hij nooit het bed heeft gedeeld, en dat is zijn Ware Liefde "Doña Ana". De gedachte dat zijn ware liefde hem heeft verlaten, stemt hem zeer droef. Na een laatste vrijpartij met een eenzame dame die in een restaurant wachtte op haar afspraakje die niet kwam opdagen, besluit hij een eind aan zijn leven te maken door van een hoog gebouw te springen.

En dat is het moment waarop hij Dr. Jack Mickler (gespeeld door Marlon Brando) tegen het lijf loopt, arts in het plaatselijke tehuis voor mentaal gestoorden. Dokter Mickler heeft nog 10 dagen te gaan voor zijn pensioen, maar raakt zo in de ban van deze vreemde jongen die zich voordoet als Don Juan, dat hij hem graag nog even als patiënt onder zijn hoede wil nemen. Het heeft er alle schijn van dat Don Juan in een droomwereld leeft, en dat vele dingen die hij de dokter vertelt, alleen in de fantasie van de jongen zelf bestaan. Toch raakt dokter Mickler zo onder de indruk van alles wat hij in de dagelijkse psychiatrische sessies uit de jongen weet los te krijgen, dat hij zich langzaam ook door de droomwereld van deze jongen laat meenemen. Uiteindelijk komt alles goed. Niet alleen weet dokter Mickler weer passie en romantiek te brengen in zijn huwelijk met zijn vrouw Marilyn (gespeeld door Faye Dunaway), maar ook vindt Don Juan uiteindelijk toch zijn Ware Liefde terug.

Als je romantiek leuk vind, is deze film iets voor jou. Vooral het feit dat het verhaal echt verteld wordt, vind ik erg mooi. Super! <33

Image
Image

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Pieper
Oude Forumnaam: kriegel Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Pieper is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 17:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gisteren ben ik Juno gaan kijken.
Die film over dat 16-jarig meisje dat zwanger werd.
Image

Ik von hem echt beestig goed.
Nu weet ik wel dat dit een film was die achter 5 jaar niemand nog kent, omdat hij te eigentijds is, maar dat doet niet terzake.
Haar vriendje bleeker zijn loopoutfit was ook erg geslaagd. Zo loopt toch niemand meer rond.

Ook die Ellen Page speelde haar rol erg goed.

Ik vond de muziek van de film ook heel leuk om horen.
Was lekker vrolijk.

Wat is dit?

Babbel
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Babbel is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 12:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pieper schreef:
Image

Nu weet ik wel dat dit een film was die achter 5 jaar niemand nog kent, omdat hij te eigentijds is, maar dat doet niet terzake.
Haar vriendje bleeker zijn loopoutfit was ook erg geslaagd. Zo loopt toch niemand meer rond.

Was lekker vrolijk.

Die muziek is echt geweldig, wil dat laatste liedje hebben maar kan het niet vinden. Die blijft echt maar babbelen he Wink

Daphne90
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 32 Sikkels

Daphne90 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 15, 2008 22:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pieper schreef:
Image

Was lekker vrolijk.

Dit is echt een leuke film ja.. Razz
Ik heb hem vorige week gezien..
eens een heel ander onderwerp dan de doorsnee films.. =D

Neleke
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

Neleke is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 17:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn favoriete films buiten HP zijn ongetwijfeld de Lord Of The Rings-films.
Ik vind het verhaal zo aangrijpend mooi en de muziek is ook prachtig! Op het einde van de derde film moet ik altijd huilen, zo mooi vind ik het gewoon!

Ik kijk ook supergraag naar Night at the museum! Ben Stiller is zo'n geweldige acteur!
Image

En de laatste film die ik ben gaan kijken in de cinema was Sweeney Todd! Vond ik ook heel goed en ik ken bijna alle liedjes al vanbuiten Cool
[img]http://www.blog.newsweek.com/photos/thegolddigger/images/79304/original.aspx[/img][/img]

Oryntha
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Oryntha is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 14:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb gisteren Night at the Museum gekeken en ik vond het echt supergrappig. Ben Stiller is een goede acteur en Ricky Gervais speelde zijn rol ook erg goed. Ik hoop dat die 2 in meerdere films zullen gaan spelen.

Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2008 22:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Josse schreef:
[filmposter]

Mijn laatste film. Het is liefde <3 Ik had m gekocht afgelopen zondag, en meteen 's avonds gekeken. Het gaat over de schrijver, dichter, persoonlijkheid en genie Oscar Wilde, die een rechtzaak en veroordeling voor onzedelijkheid in wordt gesleept door zijn geliefde Bosie. Het is prachtig acteerwerk door zowel Stephen Fry als Oscar Wilde n Jude Law als Lord Alfred "Bosie" Douglas. Ik vind dat er maar 1 nadeel aan zit, en dat is dat ik vind dat Oscar Wilde niet het goede uiterlijk heeft. Hij veranderd heel weinig, en volgens mij was hij veel minder de pervert dan zoals de film hem neer wil zetten. Wel heb ik enorm respect gekregen voor Jude Law als acteur, en gewoon weer zitten janken. Deze film is liefde. ^^

[foto]

Jude Law als Bosie

[foto]

Stephen Fry als Oscar Wilde

[foto]

Het filmdebuut van Orlando Bloom

Oh hemel, daar is een boek over geschreven. Vanuit het vertellersperspectief, alleen het wordt verteld over een prostituerende jongen van ong. 17/18 jaar. Ik wil dat boek ZO graag hebben, maar ik ben vergeten hoe die heet. Als iemand het weet, even pm'en.

Ik zelf ben verslaafd aan de films van Paul Walker. Zo vind ik Running Scared heel erg goed.

Running Scared

2006
geregisseerd door Wayne Kramer
met Paul Walker, Vera Farmiga en Chazz Palminteri

Image

Nadat een drugsdeal verkeerd loopt en sommige corrupte agenten vermoord worden, moet de mafioso Joey (Paul Walker) de wapens, gebruikt tijdens het vuurgevecht, kwijt zien te raken. Dit wordt echter ingewikkeld wanneer de jonge zoon van zijn buurman het wapen van hem afpakt en het gebruikt om zijn vader neer te schieten. Zodra dit gebeurt moet Joey de hele nacht druk in de weer om de jongen te vinden, het vuurgevecht te verdoezelen en het wapen terug zien te krijgen, terwijl zijn eigen maten en de politie achter hem aanzitten.

Maar goed, ik ben wild van Paul Walker Rolling Eyes.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2008 22:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga me bijna schamen, maar weer een homoseksuele film van mijn kant.

Image
If these walls could talk 2

De film bestaat uit drie portretten van drie verschillende lesbische relaties. De eerste speelt zich af in 1961 en gaat over twee oudere vrouwen die al hun hele leven samenwonen maar dat geheim moesten houden. Als één dood gaat wordt haar status als familie totaal niet erkend.
De tweede film speelt 1972 en gaat over de relatie tussen een feministische Lesbian en een vrouw die zich als man verkleed en de vooroordelen die de feminist heeft.
Tot slot speelt het laatste stuk zich af in het jaar 2000 en gaat over een stel dat kinderen probeert te krijgen via donorsperma.

Vooral de eerste twee delen zijn prachtig, de laatste valt een beetje tegen. Het is een echte aanrader(zeker als je bedenkt dat de film mij 1 euro heeft gekost bij een 5 voor 5 euro actie van de blokker.)

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten

Dennis Krauwel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 18:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ookal is deze film inmiddels al een hele poos uit, ik vind dat hij niet mag ontbreken in dit topic. ik keek hem laatst weer en hij blijft heel erg goed.

Image
De Da Vinci Code

Regie
Ron Howard

Hoofdrollen
Tom Hanks
Audrey Tautou
Ian McKellen

Deze boekverfilming volgt natuurlijk grofweg de verhaallijn van het boek. Vandaar hieronder de flaptekst van het boek.

Citaat:
In Parijs loopt professor Robert Langdon een afspraak mis met de conservator van het Louvre omdat die kort daarvoor is vermoord. Langdon is de belangrijkste verdachte, ook al omdat de man vóór hij stierf zijn naam op de grond heeft geschreven.

Geholpen door een agente maakt Langdon zich uit de voeten. Hij beseft dat de conservator aanwijzingen heeft achtergelaten die alleen hij kan ontcijferen: symbolen die verwijzen naar het werk van Leonardo Da Vinci.

Daarom gaat Langdon terug, het Louvre in. Met zijn redster begint hij een speurtocht naar het motief vor de moord en naar de betrokkenheid van Opus Dei. Maar de politie en de moordenaar zitten hen op de hielen...

De meesten van jullie zullen het boek wel kennen. Nu zijn de meningen verdeeld over de geslaagdheid van de verfilming. Persoonlijk vind ik het boek wél goed verfilmd. Natuurlijk zijn sommige verhaallijnen iets veranderd en lijdt het verhaal eronder dat het allemaal in een korte tijd moet worden verteld. Puur op zichzelf staand is het echter een goede film. De rollen zijn goed neergezet en de bijzondere locaties maken het plaatje compleet. Een echte aanrader dus. Als je de film nog niet gezien hebt, koop de DVD!

Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 22:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb hier ook nog een aanrader:

Just Like Heaven

Image

Citaat:
De workaholic Elizabeth (Reese Witherspoon) heeft een 26 uur lange ziekenhuisdienst achter de rug, als ze tijdens haar autorit naar huis een zwaar ongeluk krijgt. Helaas weet ze hier niks meer van wanneer ze ontdekt dat er een man haar appartement is ingetrokken. David (Mark Ruffalo), die het huis inmiddels huurt, krijgt de volle laag van Elizabeth. Om de indringster buiten te houden verandert David de sloten maar dit helpt niet. Elizabeth verschijnt te pas en te onpas. David beseft dat Elizabeth een mysterieuze verschijning is en dat alleen híj haar kan horen of zien. Hij weet het zeker: Elizabeth is een geest! David wil Elizabeth helpen om over te steken naar "de andere kant". Maar Elizabeth heeft het idee dat ze nog leeft...

Deze film is gewoon erg grappig, en toch ook zielig.
Vooral als Elizabeth en David weer eens aan het kibbelen zijn. Ook de momenten met David en een vriend van David zijn grappig. Hij denkt namelijk dat David niet goed bij z'n hoofd is, omdat alleen David Elizabeth kan zien.

Anyway, deze film komt morgen op net5, 20.30

Where your treasure is, there will your heart be also
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 11:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Better Than Chocolate

Verhaal:
Deze film vertelt het verhaal van Maggie en haar nieuwe liefde Kim. Maggie is gezakt voor High-school en werkt voor de gespannen Frances die eigenaar is van een homo boekwinkel. Maggie en Kim worden op slag verliefd op elkaar. Net op het moment dat de liefde gaat bloeien komen de broer en moeder van Maggie op bezoek. Zij weten niets van haar sexualiteit en de werkzaamheden in de boekwinkel. Zal Maggie ervoor durven uitkomen...?

Waarom:
realistisch, grappig, zielig, spannend en mooi. Misschien niet een film die dagen bij je blijft hangen, maar zeker een goede watch.

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 16, 2008 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Deze film is inmiddels al een paar maanden uit en ik vind dat hij niet mag ontbreken in dit topic. Aangezien het echt een goeie, volgbare film is.

Iron Man (2008)

Regisseur:
Jon Favreau

Hoofdrollen:
Robert Downey Jr.
Terrence Howard
Gwyneth Paltrow
Jeff Bridges

Citaat:
Tony Stark is een multimiljardair, industrialist en bovenal een geniale uitvinder. Hij wordt ontvoerd in Afghanistan en gedwongen om een verschrikkelijk wapen te bouwen. In plaats daarvan construeert hij een ingenieus ijzeren pak waarmee hij weet te ontsnappen. Als hij terugkeert in de VS ontdekt hij een complot dat de stabiliteit van de wereld in gevaar brengt. Als superheld Iron Man probeert hij het tij te keren.

De film is gebaseerd op de gelijknamige stripboeken van Marvel en is één van de vele stripboekverfilmingen. Persoonlijk vond ik deze verfilming beter als bijvoorbeeld Daredevil en Elektra. Aangezien het verhaal veel beter te volgen is en de special effects zijn schitterend. Daarnaast geeft de film voldoende de tijd om ons te laten kennis maken met Tony Stark (Iron Man) en de andere personages. Het enige wat tegenviel was het acteerwerk van Gwyneth Paltrow. Voor de rest is deze film een echte aanrader!

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp