Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat voor type mens ben jij? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Welk type mens ben jij?

Water
23%
 23%  [ 14 ]
Wind
16%
 16%  [ 10 ]
Vuur
28%
 28%  [ 17 ]
Aarde
11%
 11%  [ 7 ]
Hemel
20%
 20%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 60

Auteur Bericht
Schéhérazade
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

Schéhérazade is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 21:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben op en top een dromer. Toen ik die beschrijvingen las, moest ik steeds onwillekeurig nee schudden, maar toen ik bij hemel kwam, dacht ik meteen "dit is het, dit ben ik absoluut!"
Ik ben een grote dromer en op mijn rapporten schrijven de leerkrachten vaak als algemeen commentaar dat ik wat meer met mijn hoofd bij de les moet zijn. Ik heb een grote fantasie en soms ken ik het verschil niet tussen werkelijkheid en mijn droomwereld. Ik heb vroeger ook een fantasie vriendje gehad, met name omdat de mensen me vroeger raar vonden. Ik snauwde mensen naar het schijnt nogal rap af en ik veranderde rap van karakter. Aan dit fantasie vriendje gaf ik de naam Aisan, naar de naam van mijn toen pasgestorven één jaar oudere broer. Aan hem vertelde ik alles en vaak leek het nog alsof hij nog leefde. Soms denk ik nog wel eens aan Aisan en denk ik weer dat hij naast mij staat en begin ik in het niets te praten.
Ik ben ook wel een mysterieus type en mijn ouders zeggen soms dat ze mij niet kunnen doorgronde, dat ze mij eigenlijk niet kennen.
Over het algemeen overheerst de hemel dus.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 106 Sikkels

no member is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 15:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Water: Ik kan heel gevoelig en emotioneel zijn en ik wil graag mensen begrijpen (niet allemaal, de mensen om mij heen) en ik hou van verhalen schrijven en ik werk niet op logica, heb het eens geprobeerd, lukt echt niet XD. Maar wat me van water tegenstaat is dat 'Watermensen zijn ondernemend, altijd opzoek naar nieuwe dingen', ook al is het maar een zinnetje, het past zo enorm NIET bij mij.

Vuur: Ik moet een doel voor ogen hebben, anders lukken dingen niet, om maar een simpel voorbeeld te geven: Fietsen kan heel leuk zijn, maar dan wel als ik ergens heen moet! Ik ga niet zomaar even een fietstochtje maken, als ik fiets ga ik ergens naartoe! Verder hou ik van intrige en kan ik heel erg enthousiast worden van dingen, ik werk op emotie zei ik al bij water, wat is precies het verschil tussen emotie en intuitie? want het lijkt nogal op elkaar en het werkt allebei voor mij. Wat helemaal niet klopt van vuur aan mij is het 'geen blad voor de mond nemen' gedeelte. Als er wat is wat mij niet bevalt gooi ik het niet zomaar op tafel, echt niet, als een vriend wat doet wat mij niet bevalt dan kan ik het nog wel zo zeggen maar als zomaar iemand wat zegt, of iets wat mij niet bevalt gebeurt midden in een groep met mensen (een klas bijvoorbeeld) dan zeg ik niets, dan hou ik me stil en negeer ik het, da's niet echt vurig van mij he,,

Hemel: Ik ben altijd al een dromer genoemd (vooral op de basisschool), alleen dat makkelijk contact leggen met mensen valt nogal tegen -.-

Aarde: Zoals ik al zei, ik doe pas dingen als ik een doel voor ogen heb, zo ook met doorzettingsvermogen, doe ik wat ik leuk vind dan zet ik me er helemaal voor in, boeit het me niet zo dan ga ik niet helemaal doorzetten, dan stop ik. Soms laat ik me juist wel snel van mij stuk brengen en soms negeer ik alles,, het ligt eraan, het komt in fases. Ik hou van de natuur en zal geen geheimen doorvertellen. Ik kan juist niet goed tegen orde en netheid, mijn kamer is dus niet echt aarde.. maar ik blijf wel zo lang als mogelijk tegen mensen.

Wind: Ik werk dus echt niet op logica.. 'Ze zijn erg nieuwsgierig en geïnteresseerd in allerlei dingen. Ze praten en discussiëren ook graag met andere mensen' << dit gedeelte kan op mij van toepassing zijn, ik sta voor veel dingen open maar zeker niet voor alles, en daar maak ik duidelijke keuzes in. Verder had ik vroeger nogal moeite met emoties (daardoor ben ik mezelf een tijdje gaan buitensluiten enzo, schoot niet op), maar dat vooral omdat emoties nogal verwarrend kunnen zijn.

Tjaah.. dit was het, ik heb van alles wat. Welke het meest past weet ik niet.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Lavinia is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 23:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Leuk onderwerp,

Ik herken mezelf het meest in vuur ik weet ook dat ik veel vuur in mijn geboortehoroscoop heb. En een beetje van lucht (noem het geen wind)

In het dagelijks leven merk ik daar ook wel veel van ik ben heel impulsief nieuwschierig en hou van gezelligheid lekker uitgaan bijvoorbeeld. Ook ben ik heel temperamentvol vooral in de liefde. Ik ben ook altijd positief ook al zit het niet mee. Mysterieus ben ik ook, vooral vaag denk ik . En er zijn maar wenig mensen die me echt kennen ik bind me niet aan mensen en ook in de liefde ben ik heel wisselvallig.

Van water en aarde heb ik maar weinig in mijn karakter, misschien wel wat maar dat komt niet veel tot uiting.

En is het trouwens geen vuur aarde lucht en water.. De vier elementen.

Profiel bekijkenStuur privébericht
no member
3e jaars
3e jaars

no member is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2008 21:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

bij avatar wel <3

Het spijt me mensen,, ik vind Avatar: the last airbender cooler dan harry potter <3

stenig me niet alsjeblieft, ik leef graag wat langer, verder vind ik de wereld die J. K. Rowling bedacht heeft interessanter dan het verhaal.

yay voor de vuurnatie!

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2008 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

no member schreef:
bij avatar wel <3

Het spijt me mensen,, ik vind Avatar: the last airbender cooler dan harry potter <3

stenig me niet alsjeblieft, ik leef graag wat langer, verder vind ik de wereld die J. K. Rowling bedacht heeft interessanter dan het verhaal.

yay voor de vuurnatie!

Er is al een topic over ATLA. Dit gaat over welk element het beste bij je past, niet welk element je het leukst vind bij ATLA. Daarbij is dit ook het non-HP board en heeft voor de rest weinig te maken met Harry Potter. [a]

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2008 22:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals zovelen ben ook ik een beetje vanalles... Deze theorie is wel leuk bedacht en klopt ook wel denk ik. Alleen is het moeilijk om je bij één enkel element te voegen. Ik denk dat je beter met percentages werkt. Ik ben .... procent water en ... procent aarde enz. Maar 100% bij een enkele eigenschap, ik denk niet dat er mensen zijn die dit kunnen zeggen...

"The public have an insatiable curiosity to know everything, except what is worth knowing."
    - Oscar Wilde
Maschine
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 1 Sikkels

Maschine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 15:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben een soort combi van Wind en Vuur denk ik.

Citaat:
Wind
Windmensen staan overal voor open. Ze kunnen ook vaak vernieuwende dingen bedenken. Het zijn hele uitbundige, gezellige en vrije mensen. Ze hechten zich niet snel aan mensen. Ze zijn erg nieuwsgierig en geïnteresseerd in allerlei dingen. Ze praten en discussiëren ook graag met andere mensen.
Deze mensen houden juist wel van logica. Ze kunnen moeite hebben met gevoelens, die niet logisch te verklaren zijn.

Ik ben nogal nieuwsgierig en ook geínteresseerd in veel dingen. discussiëren doe ik graag en ik hou ook van logica. Maar gevoelens vind ik juist wel logisch.

Citaat:
Vuur
Gepassioneerde mensen met een temparement. Deze mensen zijn gedreven in alles wat ze doen en hebben geen blad voor hun mond. Vuurmensen leven sterk vanuit zichzelf en hebben een duidelijk doel voor ogen. Ze laten zich sturen door hun intuïtie en enthousiasme. Ze zijn slim en houden van intrige. Ook kunnen ze soms een beetje ‘mysterieus’ overkomen, ze gooien niet meteen hun hele ziel op tafel.

Dit past denk ik het beste bij mij. Ik zeg vaak wat ik denk, al is het ook vaak per ongeluk... Ik weet wat ik wil en ik kan soms wat mysterieus overkomen. Misschien vertel ik soms te weinig over mezelf, maar dat komt vanzelf nog wel.

3e jaars
3e jaars

RemusWeerwolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 24, 2008 20:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ik vuur ben...
En een beetje hemel en aarde...

Ongeveer 90% vuur, 8% aarde en 2% hemel... Cool

Dumbledore's man through and through

Eigenwijsheid is geen wijsheid
kimmetje
1e jaars
1e jaars

kimmetje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 17:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben defenitief een vuur type. want ik weet wat ik wil en als ik iets te zeggen heb zeg ik dat gewoon en veel mensen vinden dat niet prettig.

Helaas, maar dat ben ik.
Alleen mijn beste vrienden weten precies hoe ik ben.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 04, 2008 8:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Wat leuk om dit topic weer tegen te komen na Feryks enzo. Ik ben erachter gekomen dat ik helemaal hemel ben. Dat past gewoon helemaal precies bij mij.Als het gewoon de vier elementen waren geweest dan was ik wel wind geweest qua persoonlijkheid. Ik vind altijd dit hele elementen gedoe wel vaag, want qua element zelf heb ik namelijk weinig met wind. Dan zou ik namelijk liever aarde zijn, maar die kenmerken passen weer niet bij mij. Vuur ben ik sowieso niet. Ik heb niks met de kenmerken en ik heb ook niks met het element.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

DoubleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 05, 2008 9:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Ik vind het best wel moeilijk om te kiezen welk element ik ben. Opzich vind ik, net als Josse op pagina 1, dat je niet iedereen in hokjes kan plaatsen. Maar het is dit is wel leuk om jezelf een beetje te leren kennen, toch?

Als ik naar mijn sterrenbeeld zou kijken, zou ik Wind zijn. Ik vind ook dat dat het beste bij me past. Ik hou van discussiëren, sta open voor alle nieuwe dingen en ik denk dat ik toch wel een gezellig mens ben om mee op te schieten. [a] Er staat wel tegenover dat ik helemaal niet van logica houd, en ik kan juist goed met mijn gevoelens overweg.

Ik denk dat ik ook een mengelmoes ben van verschillende elementen. Namelijk Aarde en Wind.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 726 Sikkels

Lily Tonks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 05, 2008 13:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Steekt hand op*

Grappig topic. Heb ze eens doorgelezen en vreemd genoeg herken ik mezelf in twee heel erg... Terwijl die eigenlijk heel verschillend zijn.

Citaat:
Aarde
Aardetypes zijn mensen die stevig op beide benen staan. Ze laten zich niet gauw van hun stuk brengen. Het zijn hele nuchtere mensen. Ook hebben ze een groot doorzettingsvermogen. Ze houden van orde en netheid en zullen altijd vriendelijk zijn tegen iedereen. Deze mensen zijn ook heel betrouwbaar. Als je ze een geheim verteld zullen ze het nooit verder vertellen.
Verder houden deze mensen van de natuur.

Hierin herken ik mezelf het meest. Vooral het doorzettingsvermogen, de orde en netheid en de betrouwbaarheid zijn dingen waar ik mezelf het meest zie. Grappig genoeg heb ik ook een vleugje 'vuur', door het temperament en het ''mysterieus'' overkomen. Dat is wat niet klopt qua Aarde bij mij: ik ben niet een heel open persoonlijkheid ofzo en het is niet per sé zo dat ik áltijd vriendelijk zal zijn, daar ben ik te gesloten voor. Ik moet mensen eerst leren kennen, zegmaar. Niet dat ik gemeen doe ofzo, maar ik stel mezelf niet zo makkelijk open.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 11:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Water.
Deze mensen zijn gevoelig en emotioneel. Ze vormen een hechte band met andere mensen en kunnen heel goed de gevoelens van anderen begrijpen. Ook zijn deze mensen heel veranderlijk en flexibel. Ze zijn gericht op gevoelswaarde, niet op logica.
Watermensen zijn ondernemend, altijd opzoek naar nieuwe dingen. Ook vertellen zij graag verhalen.

Zowat alle kenmerken van water passen bij mij. Ik ben erg gevoelig, leg vaak mijn ziel bloot, wat achteraf soms in mijn nadeel speelt. Ik kan heel erg gesteld raken op andere mensen, en het kwetst als ik afscheid moet nemen. Verder ben ik ook best veranderlijk, ik hou wel van afwisseling, het onbekende, nieuwe dingen. Ik volg ook liever mijn gevoel dan mijn verstand, logica ligt me zowiezo niet. Kijk maar naar mijn punten van wiskunde xD
Ik vertel ook graag, praat erg veel, overdrijf ook vaak verhalen. ^^' Ik hou van aandacht en ben best perfectionistisch en veelzijdig.

Miss Zwarts
2e jaars
2e jaars

Miss Zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 20:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk hemel; ik ben een dromer maar maak juist niet snel nieuw contact. Ook leg ik mijn ziel niet zo gauw op tafel. het ligt er alleen voor mezelf meestal.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

lijpeloena is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 09, 2008 14:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik al die dingen lees dan herken ik mezelf eigenlijk het meest in Vuur. Het klopt ook bij mijn sterrenbeeld dat is namelijk een boogschutter.

Ik ben nogal gedreven in wat ik doe (perfectioniste)
Ik heb over 3 weken schoolexamens en wil nu alles al helemaal kennen. Volgens sommige mensen is dit niet haalbaar voor mij omdat ik nu al zo'n 4 maanden ziek ben en maar 2 halve dagen in de week naar school ga. Maar toch blijf ik erbij dat ik het ga halen en miss zelfs wel beter dan de rest. ben vorig jaar immers ook over gegaan;)
Ik wil altijd weten wat we gaan doen wanneer en hoe laat ik weer terug ben anders ben ik super chago en ja is en kan je eigenlijk niets meer met me tot je zegt wat we gaan doen,, en ja dan ben ik ineens weer vrolijk. ALs ik enthousiast over iets ben dan merkt iedereen het ook en ik overtuig mensen met mijn enthousiasme dat mijn plan bv gewoon het beste is. Maar verder weet niemand wat er nou echt in mij omgaat, ik zal niet gauw bij iemand mijn problemen neerleggen, maar als ik dit doe dan gooi ik er alles uit en ben ik daarna emotioneel wel erg uitgeput.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp