Auteur |
Bericht |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 17:37 |
 |
Het enige wat ik mij afvraag is; hoe loopt het met haar ouders af? Ze heeft ze immers naar Australië gestuurd, maar er wordt nergens gezegd dat ze ook weer terug zijn gekomen.. Ik ben toch wel benieuwd of ze haar ouders weer heeft teruggehaald. [Het lijkt mij wel zo logisch, maar het zou handig zijn als het ergens gewoon wordt bewezen.] |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 18:48 |
 |
Lady Voldermort schreef: | Het enige wat ik mij afvraag is; hoe loopt het met haar ouders af? Ze heeft ze immers naar Australië gestuurd, maar er wordt nergens gezegd dat ze ook weer terug zijn gekomen.. Ik ben toch wel benieuwd of ze haar ouders weer heeft teruggehaald. [Het lijkt mij wel zo logisch, maar het zou handig zijn als het ergens gewoon wordt bewezen.] |
rowling heeft gezegd dat hermelien haar ouders weer opzoekt, en de goede herinneringen terug geeft. Voor de rest weten we niks |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 21:16 |
 |
Rhona schreef: | zo raar is het niet.
kijk,. zowiezo bouwt hermelien daar een vriendenkring op. Daarnaast gebeurd er altijd wel iets rond de kerst, waardoor ze of ervoor kiest om op school te blijven, of dat het niet veilig is om te gaan. En met pasen hebben ze vaak daarna toetsen. En drie maal raden wie daar allemaal tienen wil halen.
Daarnaast toen ik wat jonger was (tiener), ging ik van de 6 weken vakantie ook 3 weken uit logeren bij mijn peettante en peetoom. Ik was dus ongeveer 3 weken thuis. vandaar dat ik het niet zo vreemd vind. |
Ja maar in de zomervakantie is ze ook weg. Ze gaat dan weken naar Ron toe. Niet enkele dagen, maar weken. Dat vind ik dan wel vreemd. Als je dan met goede of minder goede redenen de rest van het jaar niet aanwezig kan zijn, snap ik nog. Maar dat je dan ook in de zomervakantie weken naar het Nest gaat.
Ja maar jij bent de rest van het jaar dan ook gewoon thuis, toch. Je zit niet op een kostschool dat is anders. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 21, 2008 10:38 |
 |
Chris. schreef: | Rhona schreef: | zo raar is het niet.
kijk,. zowiezo bouwt hermelien daar een vriendenkring op. Daarnaast gebeurd er altijd wel iets rond de kerst, waardoor ze of ervoor kiest om op school te blijven, of dat het niet veilig is om te gaan. En met pasen hebben ze vaak daarna toetsen. En drie maal raden wie daar allemaal tienen wil halen.
Daarnaast toen ik wat jonger was (tiener), ging ik van de 6 weken vakantie ook 3 weken uit logeren bij mijn peettante en peetoom. Ik was dus ongeveer 3 weken thuis. vandaar dat ik het niet zo vreemd vind. |
Ja maar in de zomervakantie is ze ook weg. Ze gaat dan weken naar Ron toe. Niet enkele dagen, maar weken. Dat vind ik dan wel vreemd. Als je dan met goede of minder goede redenen de rest van het jaar niet aanwezig kan zijn, snap ik nog. Maar dat je dan ook in de zomervakantie weken naar het Nest gaat.
Ja maar jij bent de rest van het jaar dan ook gewoon thuis, toch. Je zit niet op een kostschool dat is anders. |
maar voor mensen in engeland is een kostschool heel normaal. Zij hebben daar langer vakantie in de zomer dan wij. Wij hebben nog carnavalsvakantie, herfstvaakntie, hemelvaart pinksteren etc vrij.
Plus we weten niet precies hoe lang hermelien thuis is. We weten dat harry naar het nest gaat, en hermelien er vaak maar een dag eerder is. Dan hebben ze wel al ruim 2/3 misschien zelfs al 4 weken vakantie.
soms zien we haar pas op het nest als ze de boeken gaan halen, dat is de laatste of de laatste 2 weken. Het is zelfs voorgekomen dat hermelien in de lekke ketel bleef slapen, het latste weekend, en dat dat de eerste keer weer was dat ze ron en harry etc zag. Ik zou het boek voor boek moeten bekijken. Maar volgens mij pas vanaf ongeveer boek 5 is ze bijna niet meer thuis in de zomervakantie. Waarbij boek 7 een grote uitzondering was. |
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Severus Sneep
1e jaars

Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 21, 2008 20:17 |
 |
Hermelien Griffel is de eerste heks in de familie. Ze wordt ook niet voor niets een modderbloedje genoemd. Haar ouders zijn dus Dreuzels en tandarts. Ze zien gewoon hetzelfde als wij.
Als ze de Wegisweg binnengaan zien ze ook de toverstokken en de uilen etc. |
|
|
  |
 |
tomfeltonissexy
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 30, 2008 10:12 |
 |
maar een ding snap ik niet...
hermelien's ouders zijn dreuzels maar ze kunnen wel op de wegisweg komen? (in de film dan) hoe kan dat, want de dreuzels kunnen de lekke ketel ja niet zien....
hoe kunnen hermelien's ouders op de wegisweg komen (in de film) ,.. maar dreuzels kunnen daar toch niet komen?
Shirley zegt: Niet dubbelposten! Je kunt ook gewoon editten. |
_________________ I love Harry Potter |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 30, 2008 10:50 |
 |
tomfeltonissexy schreef: | hoe kunnen hermelien's ouders op de wegisweg komen (in de film) ,.. maar dreuzels kunnen daar toch niet komen? |
niet zonder hulp. Harry geeft al in HP1 aan dat as hagrid hem niet op het cafe (de lekke ketel) gewijst had, hij hem niet eens gezien had. Dus zal er voor hermelien, net als bij harry, wel iemand van zweinstein meegeweest zijn naar de wegisweg. En harr ouders zullen vast en zeker meegegaan zijn. Daarna kan hermelien ze er zelf heen brengen. Want je hebt wel een toverstok nodig om achter de poort door te komen.
Hermeliens ouders gingen mee, want er moet ook geld gewisseld worden. Harry had een kluis bij gringrotts, maar hermelien niet. Ik denk dat de wegisweg net zoiets is als bij grimboudplein. Als je neit weet dat het er is, zie je het ook niet. |
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
AvadaKedavra
Dreuzel

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 08, 2008 21:02 |
 |
Wat ik me afvraag is of Hermelien ooit wel eens met haar kinderen naar Australië is gegaan om haar ouders te bezoeken. Want het lijkt me wel vreemd voor Hermelien dat ze dan nooit meer haar ouders ziet. Dat is anders tog vreemd, misschien dat die ouders het niet meer herinneren maar dan tog????  |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 08, 2008 21:12 |
 |
AvadaKedavra schreef: | Wat ik me afvraag is of Hermelien ooit wel eens met haar kinderen naar Australië is gegaan om haar ouders te bezoeken. Want het lijkt me wel vreemd voor Hermelien dat ze dan nooit meer haar ouders ziet. Dat is anders tog vreemd, misschien dat die ouders het niet meer herinneren maar dan tog????  |
Nadat Voldemort verslagen is heeft Hermelien de spreuk weer opgeheven en haar ouders weer terug gehaald. Het had namelijk niet veel nut dat haar ouders nog langer in Australie zouden moeten blijven. Later is dus alles weer goed gekomen met haar ouders. [a] |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
AvadaKedavra
Dreuzel

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 08, 2008 21:14 |
 |
Witch_Eva schreef: | AvadaKedavra schreef: | Wat ik me afvraag is of Hermelien ooit wel eens met haar kinderen naar Australië is gegaan om haar ouders te bezoeken. Want het lijkt me wel vreemd voor Hermelien dat ze dan nooit meer haar ouders ziet. Dat is anders tog vreemd, misschien dat die ouders het niet meer herinneren maar dan tog????  |
Nadat Voldemort verslagen is heeft Hermelien de spreuk weer opgeheven en haar ouders weer terug gehaald. Het had namelijk niet veel nut dat haar ouders nog langer in Australie zouden moeten blijven. Later is dus alles weer goed gekomen met haar ouders. [a] |
Oké,dank je. Ik wist eerst niet of je vergetelheidspreuken kon opheven want dit was ook niej gebeurt bij Smalhart |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 08, 2008 21:17 |
 |
AvadaKedavra schreef: | Witch_Eva schreef: | AvadaKedavra schreef: | Wat ik me afvraag is of Hermelien ooit wel eens met haar kinderen naar Australië is gegaan om haar ouders te bezoeken. Want het lijkt me wel vreemd voor Hermelien dat ze dan nooit meer haar ouders ziet. Dat is anders tog vreemd, misschien dat die ouders het niet meer herinneren maar dan tog????  |
Oké,dank je. Ik wist eerst niet of je vergetelheidspreuken kon opheven want dit was ook niej gebeurt bij Smalhart |
Maar die was ook geraakt met een hele andere vergetelspreuk. Ik neem namelijk aan dat dat niet dezelfde was en dat het hele geval met Smalhart iets anders was. Dit was namelijk wel een gewone spreuk die je gewoon weer kunt op heffen. Het zou namelijk wel heel erg zijn als Hermelien dus altijd zo had moeten leven met ouders die niet wisten van haar bestaan en helemaal in Australië wonen. Ik denk dat ze dus alles wel goed uitgepland had en wel nagedacht had over het feit dat de spreuk ook nog terug gedraaid kon worden. [a] |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
everton
3e jaars

Verdiend:
10 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 11, 2008 12:09 |
 |
AvadaKedavra schreef: | Witch_Eva schreef: | AvadaKedavra schreef: | Wat ik me afvraag is of Hermelien ooit wel eens met haar kinderen naar Australië is gegaan om haar ouders te bezoeken. Want het lijkt me wel vreemd voor Hermelien dat ze dan nooit meer haar ouders ziet. Dat is anders tog vreemd, misschien dat die ouders het niet meer herinneren maar dan tog????  |
Maar smalhart zijn spreuk kaatste terug, er zijn verschillende soorten spreuken, smalhart gebruikte de zwaarste zodat hij weg kon olopen met de heldendaden van anderen.
Ik denk dat je met een lichtere spreuk het makkelijk terug kan draaien |
_________________ ''..Maybe he is, maybe he isn't, but the fact remains he can move faster than Severus Snape confronted with shampoo when he wants to..'' |
|
  |
 |
|