Auteur |
Bericht |
Olivier
The Fullblood Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 19, 2008 20:05 |
|
Een nieuw topic voor jullie spookverhalen, hier waren jullie gebleven:
trijntjuh schreef: |
Finn; Not stupid, just blond.
"Waarom?"
Finn knikt en kijkt haar zwijgend aan.
Kom, ga nu niet rond de pot draaien...
Hij bijt op zijn lip terwijl hij lichtjes met zijn voet op de grond tikt.
"Omdat ik je graag zie. En niet gewoon als vriend."
Getik stopt. Finn kijkt haar verwonderd aan en glimlacht dan.
'...Je zei?' Hij grijnst en krabbelt het bed op. 'Je zei, Robins?'
Hij grijpt haar, en geeft ze dan een por tussen haar ribben.
Finn weet dat ze daar niet tegen kan.
Hij grijnst terwijl ze half op hem ligt, en beide naar het plafond staren.
'...Wat is er met de kroonluchter?' Hij kijkt even raar en duwt Lils nog net weg als die naar beneden dondert, en Finn de kroonluchter op hem krijgt terwijl hij zijn armen boven hem doet als bescherming. |
|
_________________ 'I've to go back, haven't I?' 'That is up to you.'
'Do I have a choice?' 'Oh Yes.' Dumbledore smiled at him. 'We are in King's Cross you say? I think that if you decided not to go back, you would be able to...let's say...board a train.' |
|
|
|
Miseria
Spookjager
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 19, 2008 20:20 |
|
The Devil who wears Prada
Ooc: yaay, eerste in het nieuwe topic! : D Op naar de volgende zestig, WE RULE! ^^ Amy zit op haar bed te kniezen als ze ineens een harde klap hoort. Ze slaakt geschrokken een gilletje. Ze springt geschrokken en angstig op, haar nieuwsgierigheid haar lafheid over de grenzen duwend. Ze spitst haar oren, maar hoort verder niets meer. Waar kwam het toch vandaan? Ineens wordt ze overspoeld door een soort paniek. Wat als Finn iets was overkomen? Dan zou ze zich voor altijd schuldig voelen. Ja, ze is ook nu nog steeds boos op hem, maar dat betekent niet dat ze hem dood wil! Wat als zojuist de laatste keer was dat ze hem ooit zou zien? Zelfs al was hij een zak, dát wilde ze niet! Ze rent met blinde paniek naar zijn kamer, Jack negerend, en duwt hem open. Nee, daar is hij niet. Lily's kamer? Ja, daar was hij vast, bij die sle- Focus, Amy.
Ze rent naar Lily's kamer en trekt de deur met een ruk open. Daar lag Finn, op het bed, onder de kroonluchter. Amy verstart, en haar hart staat eventjes stil. Ze trekt bleek weg.
"Ohneeohneeohneeohnee..." galmt het door haar hoofd. "Ohneeohneeohneeohnee...!"
Verlamd staat ze in de deuropening. |
|
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 19, 2008 20:36 |
|
Ooc: Yay, topic numero twee! Op naar de volgende zestig pagina's inderdaad.
En toen stonden ze nog steeds na al die tijd in de woonkamer. Ow ja, niet te vergeten met een lijk. Martin staat al die tijd maar stil voor zich uit te kijken, hoe kon het zo ver komen? Maar dan doorbreekt Melody die lange stilte. ''Ja, hulp is zeer nodig.'' geeft hij als reactie. Goed, we weten dat we het lijk van Chris moeten begraven. Alleen waar in de tuin? Dat is de vraag.
"Ja, begraven lijkt mij het best.'' vervolgt hij. Ja, wat moet je anders met een lijk doen? En dan hoort hij plotseling een knal van boven komen. ''Begraaf jij samen met Liz het lijk, Mel?'' vraagt hij. ''Dan ga ik kijken wat die knal is.'' Gauw loopt hij naar boven, zonder op een antwoord te wachten. Martin's nieuwsgierigheid kwam speelde weer op. Eenmaal boven ziet hij de deur van Lily's kamer openstaan. Gauw loopt hij ernaar toe en wat hij dan ziet is schrikbarend.
En dan ziet hij ineens Amy staan. Waar kwam zij ineens weer vandaan? ''Amy, wat is er in vredesnaam gebeurd?'' vraagt hij dan. ''Ga is als de sodemieter Faith halen.'' komt er dan achteraan. |
|
Miseria
Spookjager
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 19, 2008 21:33 |
|
The Devil who wears Prada Amy kijkt verward op als ze ergens in de verte een stem hoort.
"W-wat?" stamelt ze geschokt. Het ging helemaal langs haar heen. Het enige waar ze nu aan kon denken was dat ze voor eeuwig met een schuldgevoel rond zou lopen als hij nú zou sterven T_T
"F-Faith?"
Oh, ja, Faith! Damn, wat zal die een hekel aan haar krijgen. Ze moet van hot naar her rennen. Amy trippelt zo snel ze kan naar beneden, en merkt dat ze onbedaarlijk trilt.
"F-Finn... Kroonluchter..." kan ze alleen maar uitbrengen, als ze in de woonkamer staat. Ze haalt eventjes diep adem. "Help?"
Melody ♪ Melody knikt naar Martin en wil net Liz zo goed als de gang op duwen, als Amy hysterisch binnenkomt. Ze trekt haar wenkbrauw op.
"Haal eventjes rustig adem," zegt ze kalm. "en vertel wat er gebeurd is. Wat is er met Finn?"
Ze kijkt Amy afwachtend aan. Er zou vast niets aan de hand zijn, Barbie stelde zich vast aan.
Spookjager Robertus kijkt op als Amy binnenkomt. Fijn, dan zou hij hier straks lekker alleen zitten, vastgebonden, niet in staat om ook te kijken. Want die klap heeft hem wel degelijk nieuwsgierig gemaakt. Hij zucht. |
|
Machoefeltje
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
357 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 19, 2008 22:16 |
|
Lily snakt naar adem als Finn haar tussen haar ribben port. "Coolsaet!" Brengt ze moeizaam uit en duwt zijn hand weg. Even blijft ze dan rustig liggen en genieten als ze op Finn ligt.
Als ze zijn woorden over de kroonluchter hoort, krijgt ze nog niet de tijd om op te kijken. Voor ze het beseft ligt ze op de grond als Finn haar wegduwt. Een luide knal doet haar beseffen dat de kroonluchter op Finn gevallen is. 'Waarom?! Waarom kan ik nu niet even genieten van hem?!'
Een paar tellen later staat Amy in haar kamer. Het verwonderde weer niet, maar Amy doet er ook niets aan dat de luchter op Finn ligt. Ontzet krabbelt Lily dan overeind en sleurt de luchter van Finn af. "Finn, gaat het?! Zeg iets!" Zegt ze ongerust.
De kroonluchter smijt ze naast het bed en ze krabbelt het bed op om Finn te bekijken. "Heb je ergens pijn?!" Ze reageert niet op Martin die Amy zegt Faith te gaan halen. Lily heeft geen zin om te wachten op Faith. 'Wie heeft het hier op hem gemunt?! Dit is de tweede keer vandaag!' |
Laatst aangepast door Machoefeltje op Za Jul 19, 2008 22:50; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
343 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 19, 2008 22:31 |
|
Blondie; Not stupid, just blond.
Finn jammert lichtjes, terwijl er een hoop chaos rond hem ontstaat.
Hij hoort Amy algauw ergens vaag, daarna ontdekt hij een mannenstem die hem aan Martin doet denken.
Hij trekt een pijnlijk gezicht als Lily de kroonluchter van hem afsleurt.
"Finn, gaat het?! Zeg iets!"
Finn kijkt haar met doffe ogen aan, en probeert klank te produceren.
Tevergeefs...
Hij mompelt iets onverstaanbaars en drukt zijn hand op een wonde, die er voor zorgt dat zijn haar voor de tweede keer rood kleurt.
"Heb je ergens pijn?!"
Hij slikt, en probeert een nieuwe poging te doen tot spreken terwijl de chaos door zijn hoofd bonkt.
'...Mijn been.' Komt er dan uiteindelijk schor over zijn lippen.
Hij grijnst schaapachtig half van de schock en niet goed beseffend wat er net gebeurde en nu aan de hand is.
'Ben blij dat het jou niet geraakt heeft.'
Hij bijt op zijn lip terwijl hij zijn hand beter op de hoofdwonde legt. |
_________________ Haunted mainson.
This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns. |
|
|
|
Machoefeltje
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
357 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 19, 2008 22:56 |
|
Lily kijkt ongerust naar Finn als die probeert te antwoorden. "Rustig, rustig..." Fluistert ze hem toe. Ze merkt een wonde op zijn hoofd en hoort hoe Finn zegt dat zijn been pijn doet, daar ontdekt ze ook een wonde.
Ze bijt vertwijfelt op haar lip en duwt zijn hand van zijn hoofd om naar de wonde te kijken. Ze beseft dat ze de wonde schoon moet maken en krabbelt overeind. Ze rent naar de badkamer voor een washandje dat ze nat maakt met koud water. Ze rent terug en krabbelt het bed op.
"Martin, stelp die wonde op zijn been." Ze smijt een handdoek naar Martin en richt zich dan op de wonde op Finns hoofd. Voorzichtig begint ze de wonde af te deppen waarbij ze er probeert voor te zorgen Finn geen pijn te doen.
'Ben blij dat het jou niet geraakt heeft.'
Lily glimlacht lichtjes bij Finns schaapachtige grijns en zijn woorden. Stil maar..." Fluistert ze naar hem en drukt een korte zoen op zijn voorhoofd. "Bedankt om me weg te duwen..." Voegt ze eraan toe, in zijn oor fluisterend. |
|
|
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
343 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 20, 2008 18:45 |
|
Hij hoort Martin iets zeggen tegen Amy, waardoor ze algauw snel weg rent.
Ergens denkt Finn dat hij snel Faith weer op bezoek zal komen.
Woopiedoo, kan hij meteen een abonnement aanvragen. En een kaartje voor buiten de bezoekuren van Heler Faith. :")
Stil maar..."
Finn wil antwoorden op haar, maar trekt even een pijnlijk gezicht terwijl ze zo zacht mogelijk drukt op zijn wonde.
Finn not like anymore.
"Bedankt om me weg te duwen..."
Hij glmlacht zwak en laat zich weer meer neerzakken in het bed.
'Ik zou het mezelf niet vergeven moest het op jou gevallen zijn.'
Hij laat zijn blik opzij gaan, naar de kroonluchter, en bijt op zijn lip.
Had hij echt dat gigantisch ding op zich gekregen? |
|
|
|
Miseria
Spookjager
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 20, 2008 19:38 |
|
The Devil who wears Prada Amy kijkt met grote angstoogjes naar Melody, en gehoorzaamt dan. Ze ademt diep in en uit, sluit eventjes haar ogen en kalmeert.
"Er is een kroonluchter bovenop Finn gevallen..." fluistert ze dan. "I-ik weet niet hoe het met hem is, m-maar het was een grote kroonluchter..."
Ze slikt, en kijkt Faith smekend aan.
"Kom op, Finn... laat mij je vermoorden, niet de kroonluchter..."
Melody ♪ Melody bijt eventjes op haar lip als ze Amy hoort.
"Auch..."
Ze kijkt afwachtend om naar Faith, en haar blik valt even op Robertus. Tja, die gingen ze dus echt niet alleen laten. Ze zucht met tegenzin.
"Ik let wel eventjes op Bertje hier..." zegt ze dan, en ze trekt een stoel bij en gaat naast hem zitten. |
|
jilly-ann
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 20, 2008 22:42 |
|
Faith's hart staat stil als Amy verteld wat er aan de hand is. Ze negeert zelfs haar zusje die ze nog steeds nodig moet spreken en net de uitgelegen kans had ervoor. Finn heeft geluk dat hij nog leeft. Zo'n gigantisch ding zou ze niet graag op zich willen hebben. Toch wilt ze Robertus liever niet alleen achterlaten. Aangezien degene ook kan doen, alsof Robertus weer normaal is. Ze glimlacht dankbaar als Melody zelf al voorstelt te blijven. Probleemn opgelost.
"Ik kom," zegt ze op een geruststellende toon tegen Amy. Ze rent de trap op en gaat op het geluid van de stemmen af. Ze ziet dat Lily al is begonnen met verzorgen.
"Het geluk zit je ook niet echt mee vandaag, he Finn," zegt ze zuchtend, maar ze laat een glimlach zien om te laten weten dat het niet erg is. Ze pakt haar toverstok, voor de tweede keer die dag om Finn te genezen en na een aantal spreuken is hij ook weer opgelapt. Goedkeurend kijkt ze Lily aan. "Ooit aan gedacht om heler te worden?" vraagt ze nieuwsgierig.
Madison glimlacht naar Jack toe als hij zegt dat er niks aan de hand is. Dat is een pak van haar hart, maar vervolgens is er toch iets aan de hand. "Zo bedoeld hij het vast niet," zegt ze vriendelijk tegen Jack als hij nog steeds haar hand vast houdt en ze naar binnen lopen. Als haar zus Robertus vertrouwd, heeft ze geen enkele reden daaraan te twijfelen. Ze grinnikt als Jack iedereen eng noemt en dan naar boven vertrekt. "Ik ga hem maar achterna, je weet maar nooit," zegt ze simpel. Het gebeuren met Finn dringt niet eens tot haar door. Als ze boven is klopt ze op de deur van Jack en Finn's kamer, die open staat maar al snel kijkt ze verbaasd de kamer in. "Hoe is dat gebeurd?" |
_________________ She's wishing someone would notice the insecurities behind her smile, and the tears hiding behind her eyes |
|
|
|
Miseria
Spookjager
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 21, 2008 9:06 |
|
The Devil who wears Prada Amy zucht opgelucht als Faith er snel naartoe gaat. Ze slikt nog eventjes, kijkt het gezelschap nog eventjes rond, en sloft dan trillerig naar boven. Oh, men, laat het alsjeblieft goedkomen T_T
Haar hart slaat eventjes een slag over als ze Madison en Jack de kamer in zien gaan.
"REN, AMY, REN!"
Ze snelt naar Lily's kamer, om daar te zien hoe het met Finn gaat. Ze plakt zich stilletjes tegen de muur aan en kijkt zwijgend toe hoe Faith hem geneest.
Melody ♪ Melody kijkt eventjes zwijgend Faith en Amy na, maar draait zich dan naar Robertus. Helemaal zeker wist ze het nu niet, maar hij was veel rustiger en het ergste kwaad leek geschied.
"Door jou mis ik nu alle pret," grijnst ze. Robertus grinnikt grimmig.
"Nu maar hopen dat onze grote vriend Abott je verder met rust laat," zucht ze. Ze hoort Robertus zachtjes iets brommen. Natuurlijk was het Abott, dat kon gewoon niet anders. Of hij moet zo nodig weer beweren dat Casper hem vervloekt heeft. Ze moet eventjes grijnzen bij de gedachte.
"Of was het Fifi?"
Ze kon het niet laten. Robertus kijkt haar met samengeknepen ogen aan.
"Moet jij geen ballonnetje halen bij een clown ofzo?" bijt hij haar toe. Pfuh, nou mag hij lekker gemeen zijn, en er nog een excuus voor hebben ook. Ookal heeft hij in theorie niet echt last meer van de vloek [a]
"Hebben jullie al gezoend?" bijt Melody, terug in de aanval gaande. Ze verwacht een grote bek terug, maar in plaats daarvan knippert hij haar verbaasd aan. Wow, er verschijnt zelfs een klein blosje op zijn wangen.
"G-gezoend?" vraagt hij zo nonchalant mogelijk. "Met wie?"
"Met Abott." Het sarcasme druipt ervanaf. Zijn gezicht vertrekt eventjes, en Mel rolt met haar ogen.
"Met Faith, debiel!"
"Is het zo overduidelijk?" vraagt hij met een "^^-gezichtje. Vraagt hij dat nou serieus?
"Welnee, je krijgt er alleen maar lichte kotsneigingen van," zegt ze luchtig. Hij kijkt haar met zijn gebruikelijke geïrriteerde blik aan.
Spookjager
|
|
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
343 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 21, 2008 15:05 |
|
Finn onderdrukt een zucht en staart even naar het plafond om de pijn te verbijten.
Hoe langer het duurt, hoe meer de pijn begint door te stralen.
Niet. Leuk. T.T
Algauw komt Amy de kamer weer in, en gaat tegen de muur plakken.
Wat doet zij nou hier? Wachten tot ik dood ga? Waarom niet meteen een pot popcorn maken, en een large diët coke. -.-"
Hey, waar is Faith?! Son of a PIEPS.
Hij bijt op zijn lip en kijkt opgelucht naar Faith als die binnenkomt.
Het geluk zit je ook niet echt mee vandaag, he Finn,"
'Je meent het...' Mompelt hij enkel terug, en slaakt een diepe zucht.
Hij kijkt even opzij naar Lily, en grijpt haar hand vast.
Ooit aan gedacht om heler te worden?"
'Ja, Lils, heb je dat gehoord? Kan ik je plagen met zo'n cool uniform.' Zegt hij met een ^^-gezicht. |
|
|
|
Machoefeltje
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
357 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 21, 2008 15:34 |
|
'Ik zou het mezelf niet vergeven moest het op jou gevallen zijn.'
Lily glimlacht lichtjes als ze Finn hoort. Voorzichtig blijft ze verder doen tot Faith binnenkomt. Zwijgend doet ze een paar stappen achteruit als Faith Finn begint te genezen.
"Ooit aan gedacht om heler te worden?" Lily kijkt op als ze Faith tegen haar hoort praten. Ze schudt haar hoofd. "Nee, nooit aan gedacht. Het is nog een gedacht voor als ik uit het huis kom." Zegt ze als antwoord. Heel veel zinnigs kan ze nog niet uitbrengen na de val van kroonluchter op Finn.
Vanuit haar ooghoeken ziet ze Amy de kamer binnenkomen. 'Wedden dat zij die kroonluchter vervloekt heeft?!' Schiet het door Lily heen. 'WEDDEN?!'
Gelukkig voor Amy wordt haar aandacht afgeleid door Finn die ook antwoord op Faiths vraag. "Nee, Coolsaet, ge gaat me ni plagen met dat uniform want dat zal niet gebeuren." Reageert ze met een kleine grijns, Finn lijkt zich al beter te voelen. "Trouwens-" Ze buigt zich voorover naar Finns oor. "-Plagen is liefde vragen." Fluistert ze.
Onschuldig kijkend gaat ze terug rechtop zitten. |
|
|
CharlieWemel
Murderer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 21, 2008 15:40 |
|
Jack zit zuchtend op zijn bed (Dat nog wel heel is =D) als Maddie binnen komt en vraagt wat er is gebeurt. "Dunno. Waarschijnlijk heeft onze blond vriend relatieproblemen." Hij rolt met zijn ogen, pakt zijn toverstok en repareerd zijn eigen spullen. Finn mag zijn eigen troep opruimen.
"Als het zo door gaat blijft er geen persoon meer leven en ik denk de spullen ook niet," zegt hij, doelend op de recente doden en gesloopte kamers. "Ik ga naar de bibliotheek." |
_________________ Goodbye HPF! We'll miss you!
Gryffspammer van het jaar! |
|
|
|
Miseria
Spookjager
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 21, 2008 15:41 |
|
The Devil who wears Prada Amy blijft zwijgend tegen de muur staan, en ze is wel degelijk opgelucht als ze ziet dat Finn weer in orde is. Niet dat ze dit laat zien. Ze schraapt zachtjes haar keel, zonder de bedoeling de aandacht op zich te vestigen, en wendt haar gezicht af; ze weet dat haar ogen rood zijn, en dit wil ze zo goed mogelijk verbergen. Ze slikt eventjes; ook al vindt ze hem nog steeds een zak, het was nog steeds niet leuk om hen samen zo te zien. Ze wendt zich langzaam en voorzichtig tot Faith, Finn en Lily's blik vakkundig ontwijkend.
"Dus... het komt weer goed met hem?" vraagt ze zo toonloos mogelijk. Ze wil niet dat Finn doorheeft dat ze ongerust was T_T |
|
|
|