Auteur |
Bericht |
.Saar.
1e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 22, 2008 10:59 |
 |
The dark knight.
The Dark Knight is een Amerikanse film van regisseur Christopher Nolan, gebaseerd op het personage Batman. De film is het vervolg op Batman Begins uit 2005. De titel van de film betekent De Duistere Ridder, een bijnaam van Batman.
Korte inhoud:
Batman verhoogt de inzet in zijn strijd tegen de misdaad. Met de hulp van Lieutenant Jim Gordon en District Attorney Harvey Dent, probeert Batman om de overgebleven criminele organisaties die de straten teisteren te ontmantelen. De samenwerking blijkt effectief, maar al snel komen ze tegenover een vlaag van chaos te staan, gecreëerd door een opkomend crimineel meesterbrein, bij de inwoners van Gotham beter bekend als The Joker.
--------------------------------------------------------------------------------
De film is vanaf donderdag in de bioscoop, maar de film heeft al enkele records verbroken. Zo is de film op basis van de openingsdag in de Verenigde Staten de best bezochte bioscoopfilm aller tijden. Ook gaan er geruchten dat Heath Ledger een oscar zal winnen voor zijn rol als Joker. Laat hier weten of je naar de film toe gaat, wat je ervan vond enz.
 |
_________________ Follow the spiders? Follow the spiders? If Hagrid ever gets out of Azkaban, I'll kill him! |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 22, 2008 11:20 |
 |
Ik heb hem nog niet gezien maar ik wil hem wel graag in de bios zien. De reden daarvoor is dat ik Batman Begins erg goed vond. Christian Bale is een hele goede acteur en ik ben gek van Michael Caine en Heath Ledger. Dus het lijkt me boeiend om zijn laatste rol als psychopaat te gaan kijken. Verder lijkt het me best wel een gave film, maar dat is tegenwoordig altijd tricky aangezien de voorfilmpjes vaak beter zijn dan de film zelf. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 22, 2008 20:13 |
 |
Ik heb de film ook nog niet gezien, aangezien ik hem veel liever in de bioscoop wil zien . Maar goed, ik ben echt heel erg benieuwd naar The Dark Knight en naar de allerlaatste rol van Heath Ledger als de Joker. Batman Begins was naar mijn mening echt een sublieme reboot van de Batman franchise. Veel donkerder en realistischer. En het het acteerwerk van Christian Bale, Michael Cane en Gary Oldman was ook erg goed.
Maar goed, aan de voorstukjes te zien belooft dit vervolg een waar spektakel te worden. Alleen één ding, kan deze film niet beter worden besproken in het Superhelden-topic? |
 |
.Saar.
1e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 24, 2008 9:58 |
 |
@ Kevin. Nee, ik denk niet dat dit in het superheldentopic hoort, omdat het uiteindelijk niet alleen om Batman gaat. Je kan het hier ook hebben over de regisseur, de acteurs enz. Of zit ik er helemaal naast?  |
_________________ Follow the spiders? Follow the spiders? If Hagrid ever gets out of Azkaban, I'll kill him! |
|
  |
 |
harrypotterfreakdaan
3e jaars

Verdiend:
85 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 26, 2008 17:31 |
 |
Ik ga over 1 uur naar de bioscoop, heb er echt super veel zin in en verwacht er erg veel van. Ik vind zoiezo de meeste superhelden films fantasties en dan vooral die van Batman. Ik ben benieuwd of de Joker echt zo geniaal gespeeld is.
Edit: Wat een G E W E L D I G E film. Een lange adrealine kick. Een van de beste films die ik ooit heb gezien.
SPOILERS! | [selecteer] Alles was Top het verhaal, de acteurs(vooral Heath Ledger(the Joker) de special effects, ALLES. Gewoon de rol van de joker en zijn geschiftheid is echt zo geweldig goed gespeelt niet meer normaal.
De films was zo goed dat ik niet 1 specefieke scene kan kiezen. [/selecteer] |
Een aanrader voor iedereen |
|
|
  |
 |
suns
1e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 27, 2008 20:54 |
 |
Ik heb de film ook nog niet gezien, maar ik wordt niet toegelaten omdat ik een half jaar te jong ben, om gek van te worden.
Sinds oktober zit ik al te wachten, is de film er eindelijk, mag ik er niet in!!
Ook omdat deze film door alle critici de hemel in wordt geprezen, houdt ik het niet meer! Nederland is trouwens het enige land ter wereld waar de film 16+ is, onze landgenoten moeten het weer eens verpesten. Ik ga denk ik naar Belgie om de film daar te kunnen zien. |
|
|
  |
 |
Malou
Unspeakable

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 28, 2008 12:18 |
 |
Ik ben gisteren geweest, en ik wil eigelijk nog wel 3x xD hij is echt meesterlijk gewoon.
SPOILERS! | [selecteer]
The Joker was echt zooooo goed neergezet, hij was wel veel enger dan dat ie ooit is neergezet, en toch bleef ie supergrappig xD Ik heb constant lopen snort-en en giggle-n in de bioscoop xD
Kvond het alleen jammer dat t verbrande deel van Two-Face z'n gezicht er vrij nep uit zag, vooral dat oog. Maarja, je kunt niet alles mee hebben xD
En Christian Bale, yaaay <3
En ik zie nu idd in waarom avatards Azula vergelijken met The Joker en Two-Face met Zuko xD (naast t feit dat ze natuurlijk allebei een burn-scar op hun gezicht hebben) [/selecteer] |
|
  |
 |
harrypotterfreakdaan
3e jaars

Verdiend:
85 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 30, 2008 14:53 |
 |
Over dat 16+ zijn, waar ik er naartoe ben gegaan werd er helemaal niet op gelet, ik(14 jaar oud) kon gewoon binnen en tot mijn verbazing zaten er ook een paar kindjes van een jaar of 10 in de zaal. Dus suns mijn advies, ga er gewoon heen met iemand en als ze moeilijk gaan doen dan kun je nog altijd naar belgie gaan
Maar tijdens het kijken van de film zelf dacht ik ook op sommige momenten, deze film moet ook niet voor 12+ zijn daar is die net iets te grof voor, ik denk zelf dat een tussenleeftijd van 14 beter was geweest. Dat ze een uitzondering hadden moeten maken net als met HP 3 |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 30, 2008 15:40 |
 |
harrypotterfreakdaan schreef: | Over dat 16+ zijn, waar ik er naartoe ben gegaan werd er helemaal niet op gelet, ik(14 jaar oud) kon gewoon binnen en tot mijn verbazing zaten er ook een paar kindjes van een jaar of 10 in de zaal. Dus suns mijn advies, ga er gewoon heen met iemand en als ze moeilijk gaan doen dan kun je nog altijd naar belgie gaan
Maar tijdens het kijken van de film zelf dacht ik ook op sommige momenten, deze film moet ook niet voor 12+ zijn daar is die net iets te grof voor, ik denk zelf dat een tussenleeftijd van 14 beter was geweest. Dat ze een uitzondering hadden moeten maken net als met HP 3 |
HP3 was voor kinderen van 9 jaar dus niet een kruizing tussen 12 en 16. Maar je ziet trouwens wel vaker dat er jongere kinderen ook wel de zaal binnen gaan.Meestal wordt dat wel toegelaten als er een ouder iemand mee is. Maar ik denk ook dat dat per bioscoop wel verandert. Het is niet dat jij binnen gekomen bent dat iedereen die 14 ofzo is binnen komt.
Ik heb de film nog niet gezien en ook al heb ik positieve verhalen gehoort ik ga hem denk ik ook niet zien. Het is niet echt mijn soort film eigenlijk. Sowieso houd ik niet echt van dit genre. Ik vind het eigenlijk ook alleen maar een creepy idee dat Heath die rol speelt. Je ziet nu overal zijn gezicht en ik vind het gewoon serieus eng om het te zien. Niet omdat hij er eng uitziet maar omdat hij dood is en er ook in de film er half uit ziet of hij ook dood is. xD |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 02, 2008 18:10 |
 |
Witch_Eva schreef: | harrypotterfreakdaan schreef: | Over dat 16+ zijn, waar ik er naartoe ben gegaan werd er helemaal niet op gelet, ik(14 jaar oud) kon gewoon binnen en tot mijn verbazing zaten er ook een paar kindjes van een jaar of 10 in de zaal. Dus suns mijn advies, ga er gewoon heen met iemand en als ze moeilijk gaan doen dan kun je nog altijd naar belgie gaan
HP3 was voor kinderen van 9 jaar dus niet een kruizing tussen 12 en 16. Maar je ziet trouwens wel vaker dat er jongere kinderen ook wel de zaal binnen gaan.Meestal wordt dat wel toegelaten als er een ouder iemand mee is. Maar ik denk ook dat dat per bioscoop wel verandert. Het is niet dat jij binnen gekomen bent dat iedereen die 14 ofzo is binnen komt.
Ik heb de film nog niet gezien en ook al heb ik positieve verhalen gehoort ik ga hem denk ik ook niet zien. Het is niet echt mijn soort film eigenlijk. Sowieso houd ik niet echt van dit genre. Ik vind het eigenlijk ook alleen maar een creepy idee dat Heath die rol speelt. Je ziet nu overal zijn gezicht en ik vind het gewoon serieus eng om het te zien. Niet omdat hij er eng uitziet maar omdat hij dood is en er ook in de film er half uit ziet of hij ook dood is. xD |
Ik denk dat harrypotterfreakdaan het over een tussenweg in het algemeen heeft en niet per see tussen 12 en 16.
Maar goed, ik heb de film vanmiddag gezien en hij is goooooooeeeed! Ik ben over het algemeen geen fan van actiefilms maar serieus, deze film zou je echt moeten gaan zien.
SPOILERS! | [selecteer] Heath steelt echt de show als The Joker. Een echte insane mindfu*king villian. Heerlijk en prachting om te zien, maar tegelijk ook ontzettend grappig. Vooral die scene dat ie het ziekenhuis opgaat blazen en rondhuppelt in dat zusterspakje, en zich vervolgs omdraait om te kijken waarom het ziekenhuis niet zo ontploft zoals hij dat wilt. XD
Twoface vond ik vies XD Dat verbrande deel van zijn hoofd brr :S XD De film was op sommige momenten trouwens ook wel een beetje vies. De Magic Trick vooral, ondanks dat je eigenlijk niets zag XD [/selecteer] |
Is deze film een hype wegens het overlijden van Heath? Nee, ik vind van niet. Sure, d'r zijn wel meer mensen die anders niet geweest waren die om die reden naar de film gaan, maar zonder deze "mythe" zou deze ook in de boeken gaan als een ontzettend goede en spannende film. Want dat is het ook. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
343 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 03, 2008 21:34 |
 |
Ik ben gister de film gaan zien met mijn vriendin, na veel gezeur want zij had niet veel zin in die film, but hey...I've got my tricks. ^^
Ik wou die film al van in het begin zien dat er trailers op de tv kwamen, want wow, de stukjes die ze toonden waren al super.
Ik verwachtte er veel van, en mijn verlangens zijn uitgekomen.
Want woowie, wat rulet die film zo hard.
De actie is super, ook al zijn sommige dingen ferm overdreven, maar god, dat laten we even achterwege. En ik vond Heath Ledger als the joker echt af, hij was subliem. Ik ben wel een fan van deze man, en om hem in zo'n geniale rol bezig te zien. Ja, het is wel een troost voor de fans.
SPOILERS! | [selecteer] Wat ik echt een briljante actie vond van the joker was toen hij als verpleegstertje rond paradeerde. xD En dan doodleuk op zijn zendertje zitten klikken omdat er een paar ontploffingen achterbleven. Héérlijk droge humor. :') Ik geef dus Shirley groot gelijk. xD Maar the joker was gewoon in het algemeen, super. Zeker dat zalige creepy lachje van hem. En die tongbewegingen iedere keer. En wat me nu toch afvraag... Heeft hij die littekens op zijn gezicht van zijn vader of door zijn vrouw haar status? xD[ROFL] want hij veranderde iedere keer van verhaaltje. Vond het wel grappig. [/selecteer] |
|
_________________ Haunted mainson.
This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns. |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 04, 2008 15:02 |
 |
Toch denk ik wel dat het zo'n grote hype is dankzij Heaths overlijden. Het zal er voor veel mensen toch mee te maken hebben, als hij nog geleefd zou hebben zou de film denk ik een stuk minder mensen trekken. Dan zou het veel batman fans trekken maar meer ook niet denk ik. Ik vind de batman films best leuk, vond Batman Begins erg goed en wil ook nog wel naar deze film maar dat heeft niks met heath ledger te maken. |
Sawyer |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 04, 2008 16:14 |
 |
Rogue schreef: | Toch denk ik wel dat het zo'n grote hype is dankzij Heaths overlijden. Het zal er voor veel mensen toch mee te maken hebben, als hij nog geleefd zou hebben zou de film denk ik een stuk minder mensen trekken. Dan zou het veel batman fans trekken maar meer ook niet denk ik. Ik vind de batman films best leuk, vond Batman Begins erg goed en wil ook nog wel naar deze film maar dat heeft niks met heath ledger te maken. |
Heath Ledger had/heeft op zich heel veel fans. Dus die zouden de film ook allemaal willen zien. Deze film is geen hype door Heaths overlijden, want als dat niet gebeurt was, zou hij ook heel wat bezoekers trekken, gewoon omdat Batman Begins al zo goed was.
Ik ben helemaal geen Batmanfan, ik hou niet van superheldenfilms, maar Batman Begins en The Dark Knight vind ik geweldige films. Ze zijn erg spannend en zitten gewoon goed in elkaar.
Citaat: | Voor Heath Ledger was het vertolken van de veeleisende rol van The Joker een droom die uitkwam - maar nu denken sommigen dat het een nachtmerrie was die leidde tot z'n tragische dood.
Jack Nicholson, die The Joker speelde in 1989 - en die razend was dat hij niet geraadpleegd was over de enge rol - zei iets cryptisch toen hij hoorde dat Ledger dood was.
"Wel," zei Nicholson tegen de reporters in Londen, vroeg die woensdag, "Ik heb hem gewaarschuwd."
Hoewel deze opmerking dubbelzinnig was, is er geen twijfel over dat de rol in de film, die aangeduid wordt als de blockbuster van deze zomer, een angstaanjagende tol heeft geëist.
Onlangs vertelde Ledger aan reporters dat hij "een gemiddelde van twee uur per nacht sliep" toen hij "een psychopatische, massa-moordende, schizofrene clowns zonder enige empathie" vertolkte.
"Ik kon niet stoppen met denken. Mijn lichaam was uitgeput, en m'n brein ging maar daar."
Voorgeschreven geneesmiddelen hielpen niet, zei hij. |
Het is bekend dat alle acteurs die The Joker al gespeeld hebben, achteraf psychische problemen hadden en in behandeling moest. Heath leed aan insomnia (slapeloosheid). Hij had daar pillen voor genomen, samen met antidepressiva en pillen tegen hoofdpijn. Die combinatie van voorgeschreven medicatie werd hem fataal.
Je zou dus kunnen zeggen dat als Heath deze rol niet gespeeld had, hij nog zou leven. Dit moet eigenlijk best erg zijn voor zijn familie, weten dat hij nog geleefd kon hebben.
Wat denken jullie? |
  |
 |
harrypotterfreakdaan
3e jaars

Verdiend:
85 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 04, 2008 16:18 |
 |
Citaat: | Je zou dus kunnen zeggen dat als Heath deze rol niet gespeeld had, hij nog zou leven. Dit moet eigenlijk best erg zijn voor zijn familie, weten dat hij nog geleefd kon hebben.
Wat denken jullie? |
Ik ben het niet met je eens. Als Heath een andere zware rol had gespeelt had hij waarschijnlijk even weinig slaap gehad en was hij meschien ook depresief geworden. Dus opzicht het lag niet specefiek aan die rol ik denk dat iedere zware rol hem dan fataal was geworden |
|
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 04, 2008 21:42 |
 |
Ik ben het er half mee eens, ik hoorde wel van veel bronnen dat hij al behoorlijk depressief was toen hij begon aan zijn rol als the joker. Wel denk ik dat het invloed gehad heeft op zijn dood. Ik denk dat het hem over het randje geduwd heeft zeg maar, dat hij al met zichzelf in de knoop zat maar dankzij deze rol hij echt diep in zichzelf gekeerd raakte. Heath had een dochtertje en vooral voor haar is dit natuurlijk tragisch. Met andere woorden op de stelling: als heath de rol niet had gespeeld zou hij waarschijnlijk nog geleefd hebben maar alsnog zou hij zelfmoord gepleegd kunnen hebben omdat hij al met zichzelf in de knoop zat. |
Sawyer |
|
  |
 |
|
|