Auteur |
Bericht |
Hermione_love
6e jaars
Verdiend:
110 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 29, 2008 11:58 |
|
@ Tonks; Tja, dat is zeker heel moeilijk. Maar ik zou me er voor nu niet al te veel drukte om maken. Je hebt nog ruim vijf maanden en daar zou ik nu maar gewoon van genieten. Als jullie echt zo close zijn is een jaar wel te overleven. Veel msn-en, schrijven en vooral vertrouwen in elkaar hebben. =)
Ikzelf heb een soort van crush op een jongen die niet echt te krijgen is, heb ik het gevoel. =.=
Ten eerste; Hij is negentien. Ik bijna zestien. Dat maakt mij niets uit, maar ik weet niet hoe hij daarover denkt.
Ten tweede; Zijn laatste twee relaties waren met meiden die eerst goed met hem bevriend waren, dus hij heeft het een beetje gehad met een relatie met vrienden.
Ten derde; Hij woont anderhalf uur met de trein van mij af.
Daarbij ken ik hem niet eens zo heel lang. Vanaf 14 juni wel te verstaan. Maar nou ja, het voelt alsof ik hem al veel langer ken. Ik msn elke dag met hem, sms met hem en afgelopen zaterdag heb ik samen met een vriendin bij hem geslapen. Dat was ook echt heel gezellig.
Hij doet ook echt heel lief tegen me en zegt lieve dingen en such, maar nou ja, ik denk niet dat het erin zit. =.=
Dus ik denk dat ik me er maar overheen moet zetten. |
_________________ "All I know is I trust only you in this world. I've missed you. I need you. It is you I love, Hephaistion. No other." <3 |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 30, 2008 13:00 |
|
Nou ik wil je toch even advies geven. Die leeftijd vind ik niet zo belangrijk. Mijn vriend is 2 jaar jonger dan ik en dat gaat ook prima.
Anderhalf uur treinen is best te doen, ik ben ook anderhalf uur onderweg naar mijn vriend. Ben je bevriend met hem dan>? Vraag hem er anders eens naar, wat hij voor je voelt. Of vraag anders aan je vriendin of zij hem een beetje subtiel kan uithoren. WErkt altijd. Succes ermee. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 0:08 |
|
Hee naamgenootje,
Punt 1 vind ik re-de-lijk problematisch, dat hangt er ook vanaf hoe jullie allebeid zijn. Punt 2 vind ik eigelijk een beetje vreemd - heeft hij dat echt gezegd of denk je dat? Vriendschap is een goede basis voor een liefdesrelatie, denk ik. Punt 3 is wel onhandig, ja. Maar je kan het alsnog gewoon proberen.
Schat, je zegt dat hij fantastisch voor je is en je complimenteert. Ik denk dan dat ie je tenminste ècht wel leuk vindt, hoor!
Ik zou je kans grijpen. |
_________________ I LOVE HPF |
|
|
|
TopazLover <3
Writer of Dreams
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 16:25 |
|
@Hermione_love: Je kunt beter spijt krijgen van iets dat je gedaan hebt dan van iets dat je niet gedaan hebt . Ik zou het gewoon vragen als ik jou was.
Ik ben nog nooit verliefd geweest en ik denk ook niet dat ik het ooit zal worden xD. Vraag me niet waarom, zo'n gevoel heb ik. Ik ben helemaal niet met liefde bezig en ik vond afgelopen jaar iemand leuk, maar hij was toch te... te populair, te aardig, te knap, enz. voor mij. Dus heb ik dat gevoel genegeerd. Maar dat was niet het gevoel van 'vlinders-in-je-buik' of zo. Mijn vriendinnen zijn wel heel erg met vriendjes bezig nu zeg ik altijd dat ik heel veel vriendjes heb. Het werkt wel, want ze houden er dan over op. Wat de meesten niet weten, is dat mijn vriendjes paarden zijn xD. Ik ben denk ik ook te jong voor verliefdheid. Het gaat toch fout, uieindelijk doet liefde je toch verdriet. Wat vinden jullie eigenlijk zo leuk aan verliefdheid? Mij lijkt het alleen maar irritant. xD Je kunt je niet meer op je normale leven concentreren, alles draait alleen maar om hem (of haar natuurlijk, was ik vergeten neer te zetten [a])... Daar word je toch gek van? |
_________________ Running at Ron, she flung them around his neck and kissed him full on the mouth. Ron threw away the fangs and broomstick he was holding and responded with such enthusiasm that he lifted Hermione off her feet.
HPF, always in my heart.
Laatst aangepast door TopazLover <3 op Do Jul 31, 2008 17:34; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 16:33 |
|
Citaat: | alles draait alleen maar om hem... |
Of haar natuurlijk.
Ik heb begin is het even leuk. Je voelt je blij en straalt helemaal als hij/zij je aankijkt e.d.
Daarna vind ik het niet meer leuk. Dan komt de onzekerheid. Vind hij/zij je wel leuk of is het alleen maar om de vriendschap. En als hij/zij je een keer geen aandacht geeft denk je dat het aan jou ligt.
Verliefdheid is een hoop emoties |
|
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 17:43 |
|
Ik denk dat het ook komt omdat je 14 bent. Ik bedoel, op mijn 14e was ik ook niet echt met jongens bezig (wel met één jongen, maar dat bleek achteraf ook dom te zijn :') ). Maar een paar weken voordat ik 17 werd heb ik mijn huidige vriend leren kennen en ik ben nu alweer een paar weken 18 =). Veel van mijn vriendinnen waren ook veel eerder bezig met jongens en vriendjes, maar voor mij hoefde het niet zo nodig. Misschien komt het als je wat later bent. En verliefdheid, dan draait alles om degene waar je bij bent.
Maar als het over gaat in liefde wordt het heel anders. Dan draait het om jullie, om ons. En daar komen een heleboel gevoelens en emoties bij kijken. |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 17:53 |
|
Ik heb momenteel nogal twijfels over mijn relatie met mijn vriend. Hij is nogal egoistisch in veel opzichten, hij denkt alleen maar aan zichzelf. Ook met drinken of eten pakken, hij doet dat meestal alleen voor zichzelf. Daar komt bij kijken dat we enorm verschillend zijn, hij is een enorm sociaal mensen persoon ( hij wil altijd in het middelpunt van de belangstelling staan en wil veel mensen om zich heen hebben ) terwijl ik dat dus helemaal niet heb. verder doe ik alles voor hem, ik smeer zijn brood, schenk de hele dag zijn drinken in en hij doet de hele dag niks. Ik heb het hier al eens eerder met hem over gehad maar ik zie weinig verbetering, terwijl hij dat wel beloofd had. Wat moet ik hier nou mee? Eigenlijk wil ik niet bij hem weg omdat ik wel echt heel veel van hem houd, maar op deze manier is het alleen maar geven en ik krijg er zo weinig voor terug. Moet ik hem een ultimatum stellen, dat als hij niet veranderd dat ik bij hem weg ga? Ik ben enorm in de war over wat ik voor hem voel en of hji het wel echt is voor mij. Advies is welkom. |
Sawyer |
|
|
|
FireBolt428
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)
|
Geplaatst:
Za Aug 02, 2008 19:42 |
|
Rogue schreef: | Nou ik wil je toch even advies geven. Die leeftijd vind ik niet zo belangrijk. Mijn vriend is 2 jaar jonger dan ik en dat gaat ook prima.
Anderhalf uur treinen is best te doen, ik ben ook anderhalf uur onderweg naar mijn vriend. Ben je bevriend met hem dan>? Vraag hem er anders eens naar, wat hij voor je voelt. Of vraag anders aan je vriendin of zij hem een beetje subtiel kan uithoren. WErkt altijd. Succes ermee. |
Anderhalf uur is eigenlijk niets, hoor...ik doe er bijna 7 uur over om met de trein bij mijn vriendin te raken...zij woont zo'n beetje in het noorden van Nederland en ik ergens in Vlaanderen ^^""" Maar ik doe het steeds met veel plezier, omdat ik weet dat ik na een lange, vermoeiende reis, eindelijk weer bij mijn schat kan zijn.. |
_________________ ... |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 02, 2008 20:35 |
|
Rogue schreef: | Ik heb momenteel nogal twijfels over mijn relatie met mijn vriend. Hij is nogal egoistisch in veel opzichten, hij denkt alleen maar aan zichzelf. Ook met drinken of eten pakken, hij doet dat meestal alleen voor zichzelf. Daar komt bij kijken dat we enorm verschillend zijn, hij is een enorm sociaal mensen persoon ( hij wil altijd in het middelpunt van de belangstelling staan en wil veel mensen om zich heen hebben ) terwijl ik dat dus helemaal niet heb. verder doe ik alles voor hem, ik smeer zijn brood, schenk de hele dag zijn drinken in en hij doet de hele dag niks. Ik heb het hier al eens eerder met hem over gehad maar ik zie weinig verbetering, terwijl hij dat wel beloofd had. Wat moet ik hier nou mee? Eigenlijk wil ik niet bij hem weg omdat ik wel echt heel veel van hem houd, maar op deze manier is het alleen maar geven en ik krijg er zo weinig voor terug. Moet ik hem een ultimatum stellen, dat als hij niet veranderd dat ik bij hem weg ga? Ik ben enorm in de war over wat ik voor hem voel en of hji het wel echt is voor mij. Advies is welkom. |
Ik ben misschien niet de beste persoon om liefdesadvies te geven, maar ik zal het toch proberen. Je zegt dat je er al met hem over gepraat hebt en dat hij wel dingen belooft, maar dat er uiteindelijk niks van in huis komt.
Ik denk dat jij het beste weet hoe je vriend reageert op een ultimatum. Ofwel ziet hij in dat hij verkeerd bezig is en werkt hij er serieus aan, ofwel wil hij niet samen zijn met iemand die hem ultimatums stelt.
Denk eerst na hoe je denkt dat hij reageert, en dan zal je zien wat je het beste kan doen.
Ik vind wel dat als je je vriend een ultimatum moet stellen zodat hij zou veranderen, dat dat eigenlijk betekent dat hij zich niet echt voor de relatie wil inzetten zoals jij dat doet. Natuurlijk ken ik je vriend niet en ken ik zijn kant van het verhaal niet, maar dit is hoe ik erover denk. Hopelijk ben je er iets mee. |
|
|
Juud
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 03, 2008 10:46 |
|
Bah. de jongen waar ik verliefd op ben. Is op iemand anders, dat had hij aan een vriendin van mij verteld. maar hij flirt gewoon lekker door met mij. En dat is hartstikke verwarrend. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Want ik vind hem nog steeds leuk, maar ik denk wel dat ik hem moet vergeten als hij iemand anders leuk vind. Kan iemand mij helpen? |
_________________ Goodbye HPF my friend, you were the best. |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 03, 2008 13:24 |
|
Genner schreef: | Rogue schreef: | Ik heb momenteel nogal twijfels over mijn relatie met mijn vriend. Hij is nogal egoistisch in veel opzichten, hij denkt alleen maar aan zichzelf. Ook met drinken of eten pakken, hij doet dat meestal alleen voor zichzelf. Daar komt bij kijken dat we enorm verschillend zijn, hij is een enorm sociaal mensen persoon ( hij wil altijd in het middelpunt van de belangstelling staan en wil veel mensen om zich heen hebben ) terwijl ik dat dus helemaal niet heb. verder doe ik alles voor hem, ik smeer zijn brood, schenk de hele dag zijn drinken in en hij doet de hele dag niks. Ik heb het hier al eens eerder met hem over gehad maar ik zie weinig verbetering, terwijl hij dat wel beloofd had. Wat moet ik hier nou mee? Eigenlijk wil ik niet bij hem weg omdat ik wel echt heel veel van hem houd, maar op deze manier is het alleen maar geven en ik krijg er zo weinig voor terug. Moet ik hem een ultimatum stellen, dat als hij niet veranderd dat ik bij hem weg ga? Ik ben enorm in de war over wat ik voor hem voel en of hji het wel echt is voor mij. Advies is welkom. |
Ik ben misschien niet de beste persoon om liefdesadvies te geven, maar ik zal het toch proberen. Je zegt dat je er al met hem over gepraat hebt en dat hij wel dingen belooft, maar dat er uiteindelijk niks van in huis komt.
Ik denk dat jij het beste weet hoe je vriend reageert op een ultimatum. Ofwel ziet hij in dat hij verkeerd bezig is en werkt hij er serieus aan, ofwel wil hij niet samen zijn met iemand die hem ultimatums stelt.
Denk eerst na hoe je denkt dat hij reageert, en dan zal je zien wat je het beste kan doen.
Ik vind wel dat als je je vriend een ultimatum moet stellen zodat hij zou veranderen, dat dat eigenlijk betekent dat hij zich niet echt voor de relatie wil inzetten zoals jij dat doet. Natuurlijk ken ik je vriend niet en ken ik zijn kant van het verhaal niet, maar dit is hoe ik erover denk. Hopelijk ben je er iets mee. |
Heel erg bedankt voor je reactie, het heeft me zeker wel geholpen. Ik zit me ook veel meer in voor onze relatie dan hij en dat frustreerd me, soms heb ik het idee dat ik het fort in mijn eentje bewaak om het maar zo te zeggen. Ik word er best moe van dat ik er nu alweer over moet gaan praten, terwijl we dit gesprek al eerder gehad hebben en hij zou er iets aan doen. Hij krijgt nog een kans en als ik geen verbetering merk zal het toch over zijn met de pret. Heb af en toe het gevoel dat ik alles voor hem doe ( wat ik ook doe ) en dat ik er echt nooit iets voor terug krijg. Hij doet echt nooit eens wat voor me, als hij een ijsje pakt, doet hij dat alleen voor zichzelf, eten en drinken idem dito. Dat is toch vaag of ben ik dan zo moeilijk? Ik wil gewoon dat hij om mijn mening geeft en dat hij alles voor me over heeft. |
Sawyer |
|
|
|
Hermione_love
6e jaars
Verdiend:
110 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 03, 2008 18:50 |
|
Sweet Hermione schreef: | Hee naamgenootje,
Punt 1 vind ik re-de-lijk problematisch, dat hangt er ook vanaf hoe jullie allebeid zijn. Punt 2 vind ik eigelijk een beetje vreemd - heeft hij dat echt gezegd of denk je dat? Vriendschap is een goede basis voor een liefdesrelatie, denk ik. Punt 3 is wel onhandig, ja. Maar je kan het alsnog gewoon proberen.
Schat, je zegt dat hij fantastisch voor je is en je complimenteert. Ik denk dan dat ie je tenminste ècht wel leuk vindt, hoor!
Ik zou je kans grijpen. |
Tja...dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Ik ben vooral bang dat hij op me afknapt als hij merkt dat ik hem leuker vind dan 'de bedoeling is'.
Hij is heel lief inderdaad, maar toch...blijft het op de een of andere manier vriendschappelijk vanuit zijn standpunt. Ook toen ik vertelde dat zijn zusje insinueerde aan me dan hij en ik elkaar leuk vinden zat hij ook van; 'Ho ff.'
Meer zei hij er niet over.
Dankje voor je reactie. =) De rest van jullie ook naturlich. ^^ |
_________________ "All I know is I trust only you in this world. I've missed you. I need you. It is you I love, Hephaistion. No other." <3 |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 08, 2008 19:17 |
|
Nou mijn probleem is opgelost. We zijn uit elkaar gegaan dus vanaf woensdag ben ik weer single, joepie maar niet heus. Het is natuurlijk erg klote maar het was wel beter voor ons beide. We maakten elkaar het leven rotter en niet mooier en dat is niet goed. Ik heb er al heel veel verdriet om gehad en voel me nog steeds rot maar het is maar beter zo. |
Sawyer |
|
|
|
|
|