Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De toegankelijkheid van de wereld van Harry Potter Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Zijn jullie het met de beginpost eens?

Ja!
72%
 72%  [ 21 ]
Geen mening.
0%
 0%  [ 0 ]
Nee!
3%
 3%  [ 1 ]
Ongeveer.
24%
 24%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 29

Auteur Bericht
Milkymalfoy
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Milkymalfoy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 15:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind dat je helemaal gelijk hebt maar volgens mij komt dat omdat de HP wereld zich:

1) niet zo heel lang geleden afspeelt

en

2) de HP wereld verstopt zit in de dreuzelwereld en het daarom geloofwaardiger overkomt

Will always find their kind

Wit beyond measure,
is man's greatest treasure.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2008 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet het eigenlijk niet. Misschien is de HP wereld wel toegankelijker. Misschien komt dat omdat het inderdaad nu afspeelt. In de jaren 90 etc. Dat staat dichter bij de mensen die de hP boeken lezen want toen leefden die ook nog. Daarbij speelt het ook voornamelijk af in de Dreuzel wereld. Het is dus makkelijk om daar over te schrijven. Zoals LOTR dat is een hele andere wereld die Tolkien helemaal zelf bedacht heeft. Dan kan je er misschien wel makkelijk verhalen over schrijven, maar dan blijft het toch moeilijk omdat het een vreemde wereld is waar je over schrijft. Dat is bij HP een stuk minder.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

Neleke is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben heel grote fan van zowel Harry Potter als van Lord Of The Rings.
(van die laatste heb ik wel enkel het 1ste boek gelezen, maar ben zot van de films)

Mss is HP wel toegankelijker, maar ik denk dat dat komt omdat zich dat in deze tijd afspeelt, de personnages zijn onze leeftijd, het zijn jongeren, het gaat over school en de problemen daarbij,.. allemaal dingen die wij ook meemaken.

Lord Of The Rings is veel anders. Het gaat daar meer over de wereld redden (hoewel Harry dit ook moet doen door Voldemort te verslaan), maar er komt ook vriendschap aan te pas en liefde. Oorlog is ook een hoofdelement in LOTR, maar ook samenwerken. Deze 3 laatste bestaat ook nog in de wereld van vandaag, maar het lijkt minder toegankelijker omdat het zich in de middeleeuwen afspeelt en omdat de personnages ook "oudere" mensen zijn.

Dr. Temperance Brennan
Oude Forumnaam: Dianne Malfidus 2e jaars
2e jaars

Dr. Temperance Brennan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 13, 2008 16:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor mijn gevoel is de Harry Potter-wereld toegankelijker dan die van de LotR-wereld. Ik heb van beide series de boeken gelezen en de films gezien. Ik had bij de LotR-wereld vooral in het begin heel veel moeite om er doorheen te kunnen komen. Het was ontzettend gedetailleerd met de vele namen enzo. Terwijl ik bij de Harry Potter-boeken ze vrijwel gelijk kon lezen, alhoewel het zevende boek toch wel pittig was voor me om te lezen, omdat Harry niet meer naar school ging en ik miste wel die rode draad (het naar school gaan) van de andere boeken.

Ik heb een poging gewaagd om een fanfictie te schrijven over LotR, maar daar stopte ik na een half A4-tje al mee, omdat het me echt niet lukte. Met Harry Potter had ik daar minder moeite mee, alleen van vroeger kon ik langere verhalen schrijven, maar nu kom ik echt niet verder dan één hoofdstuk. Het is wel zo dat met Harry Potter-personages makkelijker een fanfictie te schrijven, omdat je meer met ze meeleeft dan met de LotR personages. Bij Harry Potter ging het ook meer om de personages zelf en bij LotR om het grote geheel. Zo'n gevoel heb ik erover.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 13, 2008 16:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Neleke schreef:

Lord Of The Rings is veel anders. Het gaat daar meer over de wereld redden (hoewel Harry dit ook moet doen door Voldemort te verslaan), maar er komt ook vriendschap aan te pas en liefde. Oorlog is ook een hoofdelement in LOTR, maar ook samenwerken. Deze 3 laatste bestaat ook nog in de wereld van vandaag, maar het lijkt minder toegankelijker omdat het zich in de middeleeuwen afspeelt en omdat de personnages ook "oudere" mensen zijn.

Hoe kom je erbij datLOTR in de middeleeuwen afspeelt? Daarbij kan je bijvoorbeeld het verhaal ook in een ander perspectief zien. En gaan schrijven over toen Frodo nog een kleine jongen was oid. Daarbij worden nu ook redelijk veel fanfics geschreven over volwassenen in de HP wereld. Dus ik weet niet of dat nou echt een obstakel is.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 13, 2008 21:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja dat klopt idd niet, dat het zich in de middeleeuwen afspeeld, het speelt zich in een andere wereld en een hele andere tijd af. Verder ben ik het er niet mee eens dat oorlog het hoofdthema is van lotr, dat is echt onzin. Het hoofdthema van lotr is vriendschap en doorzettingsvermogen om je doel te bereiken hoe klein je ook bent. Het gaat om samenwerking, allerlei landen van midde aarde verbinden zich onder 1 vlag, Rohan, Gondor en de elfen werken allemaal samen om het kwaad te verslaan. Harry potter is daar niet anders in, daar werken ook veel verschillende soorten mensen samen om voldermort te verslaan.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp