Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

TV: Olympische Spelen 2008 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 11, 2008 12:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze heeft in elk geval zilver gehaald na een spannende pot tegen die italiaanse. Leuk om te zien dat judo. Hoop dat Dennis van der geest het nog goed gaat doen. Er zou vandaag toch ook judo voor mannen zijn?

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 11, 2008 13:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Is er trouwens een handige website van de OS waar je makkelijk en snel informatie kan krijgen? Want ik heb eigenlijk nog niet echt zo'n website gevonden. Ik word steeds gelinkt naar websites van kranten oid. Ik zou het namelijk wel fijn vinden om gewoon even een overzicht te hebben wie wat gewonnen heeft en wat er allemaal nog aan moet komen.

@Chris (hieronder) Wow dankjewel. Die site is echt geweldig. Precies wat ik nodig had ja. Bedankt!! *knuft*

Laatst aangepast door Witch_Eva op Ma Aug 11, 2008 13:47; in totaal 1 keer bewerkt
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 11, 2008 13:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Eva:
De site van de NOS vind ik redelijk handig:
http://os2008.nos.nl/index/live

Er staat o.a. een wedstrijdschema op, de uitslagen, welke Nederlanders in actie moeten komen.

En je kunt alles live bekijken (op 12 verschillende kanalen).

16-08-2005 ~ 31-12-08
Tyrael
7e jaars
7e jaars

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 11, 2008 21:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vandaag heeft Nederland weer een zilveren medaille gewonnen. Deborah Gravenstijn heeft in de klasse -57kg de medaille gewonnen.

Heeft iemand trouwens ook die partij die daarna kwam gezien. Een kerel van Azerbejan had binnen 13 seconden zijn tegenstander plat op de rug gegooit. Echt super snel.

------------

Gravenstijn gewoon zilver Very Happy. Die Italiaanse was gewoon een maatje te groot. Die kon nog fris doorgaan terwijl Deborah al voorbij het gaatje was.

Rogue schreef:
Heb gister de hele dag zitten kijken naar de spelen en vond het erg leuk om te zien. Het voetbal was erg spannend, al begrijp ik niet dat foppe mensen als Jaliens, Zuiverloon, Drenthe en Maduro meeneemt. Dit is net een B elftal van het normale oranje. Wel goed dat Marcellis erin staat, tenminste iemand in het veld die wel goed kan verdedigen. Onbegrijpelijk dat foppe hem wisselde, dat had ik nooit gedaan. Beerens ging ook goed, groot talent. Die moet je ook niet wisselen. Maar ja de Amerikanen speelden helemaal niet goed, ze profiteerde van de fouten van nederland, en gelukkig werd het foppe en de mannen niet fataal.

Nederland heeft echt enorm veel geluk gehad de afgelopen twee wedstrijden. Ik heb alleen maar samenvattingen gezien maar tegen Nigeria was het Vermeer die hun op de been hield. Ik heb trouwens het idee dat de helft van die Nigerianen te oud is. Maar ze zijn daar iets te nonchelant als het om geboorteregisters gaat Very Happy. Maar ik snap Foppe niet helemaal. Waarom neemt hij Jaliens en Sibon mee als dispensatiespelers. Sibon werd niet eens basisspeler en Jaliens schopt nog geen eens een deuk in een pakje boter. En ook nog openlijk zeggen dan hij Beerens beter vind dan Amrabat Razz.

Smalofski: Niet dubbelposten aub!

Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 11:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

En de vierde medaille voor Nederland op deze Olympische Spelen is binnen! Elizabeth Willeboordse heeft bij het judo in de klasse tot 63 kilogram brons gewonnen. Zij versloeg de Cubaanse Gonzalez na een 'Golden score'. Guillaume Elmont komt straks ook nog in actie om het brons.

Edit: Helaas heeft Guillaume Elmont de strijd om het brons verloren. De Braziliaanse wereldkampioen was net te sterk voor onze landgenoot.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

amytjuuuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 13, 2008 12:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Woei! En de vijfde medaille is binnen! Edith Bosch heeft in de klasse tot 70 kilogram de bronzen medaille gewonnen. Ze verloor in de halve finale van Ueno, waar ze ook tegenover stond in de finale van Athene. Ze had niet veel kansen eigenlijk en Ueno won met een Waza-ari.
Edith deed het veel beter in de strijd om het brons, want ze won de partij van Leire Iglesias met een ippon. Een gooi op de rug dus xD.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

ihv is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 14, 2008 11:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Judoka Henk Grol werd net onterecht uitgeschakeld na een dwaling van de juryleden!!

Shirley: Spam! Volgende keer wat uitgebreider graag!

harrypotterfreakdaan
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 85 Sikkels

harrypotterfreakdaan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 14, 2008 11:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

ihv schreef:
Judoka Henk Grol werd net onterecht uitgeschakeld na een dwaling van de juryleden!!

Onterecht niet, het was een twijfel geval. Grol zijn worp werd overgenomen maar toch zorgde hij er wel voor dat de Kazzak op de grond viel

ihv
1e jaars
1e jaars

BerichtGeplaatst: Do Aug 14, 2008 12:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

harrypotterfreakdaan schreef:
ihv schreef:

Onterecht niet, het was een twijfel geval. Grol zijn worp werd overgenomen maar toch zorgde hij er wel voor dat de Kazzak op de grond viel

Nee het was wel een score van die kazach maar Grol viel niet op zijn rug dus het had een yuko of wazari moeten zijn

Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

BerichtGeplaatst: Do Aug 14, 2008 12:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yay! Henk Grol heeft zojuist de zesde medaille voor Nederland binnen gehaald! Hij won de strijd om het brons van Levan Zhorzholiani. De Georgiër tikte in de slotfase af. Zoals al gezegd verloor onze landgenoot de halve finale net op het nippertje.

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 14, 2008 13:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

ihv schreef:
harrypotterfreakdaan schreef:
ihv schreef:

Nee het was wel een score van die kazach maar Grol viel niet op zijn rug dus het had een yuko of wazari moeten zijn

Klopt, het had volgens mij ook wazari moeten zijn. Het was zeker het punt van het Kazach, dat gaf Grol ook toe in een interview na die tijd. Maar hij viel niet op zijn rug dus was het geen ippon. Wel heel erg jammer, hij had een redelijke kans op een gouden medaille. Nu zitten we al met 4xbrons. Hopelijk doen de dresuurrijders het beter, al denk ik niet dat die meer dan zilver kunnen winnen gezien de achterstand op de Duitsers. Maar je weet maar nooit.

16-08-2005 ~ 31-12-08
ihv
1e jaars
1e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Aug 15, 2008 7:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hier even de medaillespiegel na 6 van de 14 dagen

G Z B T
1. China 22 9 5 36
2. V.S 14 12 18 44
3. Duitsl. 8 2 3 13
4. Z.Kor. 6 7 3 16
5. Italië 6 4 3 13
6. Aus. 5 6 8 19
7. Japan 5 3 3 11
15. NL 1 2 4 7

Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 15, 2008 7:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat leuk dat jullie het zo fanatiek volgen en de standen bijhouden !

Ik ben zelf geen fanatieke sporter, maar vind het wel heel leuk om naar te kijken. Zeker zo'n evenement als de Olympische Spelen is dan natuurlijk top ! Ik vind met name leuk om te kijken: judo en zwemmen. Dat duurt namelijk nooit te lang en je weet snel de uitslag. Ik heb vaak geen geduld om te lang naar een wedstrijd te kijken.

Is het gek als ik zeg dat ik helemaal NIETS van de openingsceremonie heb gezien !!

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 15, 2008 10:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Remvon schreef:
Is het gek als ik zeg dat ik helemaal NIETS van de openingsceremonie heb gezien !!

Nee want ik heb bijvoorbeeld ook helemaal niks gezien. Ik weet ook niet waarom ik niks heb gezien, maar ik heb de tv gewoon helemaal niet aan gehad. De rest van de Olympische Spelen heb ik wel gevolgt. Ik heb gewoon de hele dag de tv aan op Nederland 1 of Eurosport. Dus je bent niet de enige. [a]

Griffoendor Aanvoerder

BerichtGeplaatst: Za Aug 16, 2008 19:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor de Nederlandse voetballers zijn de Olympische Spelen helaas voorbij. De ploeg van Foppe de Haan verloor in de kwartfinale met 2 - 1 van Argentinië, de regerend olympisch kampioen. Maar de Belgische voetballers hebben de halve finale wel kunnen bereiken. Zij wonnen van Italië met 3 - 2.

En in het zwembad blijft de Amerikaan Michael Phelps goud winnen. Hij won in een hele spannende race op de 100 meter vlinderslag zijn zevende gouden medaille. Als Phelps er nog één wint, heeft hij het record van zijn landgenoot Mark Spitz verbroken. Voor Nederland staat de teller dus nog voorlopig op zeven medailles.

Laatst aangepast door Kevin. op Za Aug 16, 2008 19:23; in totaal 1 keer bewerkt
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp