Auteur |
Bericht |
Smalofski
The Writing Mod
Verdiend:
131 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 1:55 |
|
HarryPotterAvontuur is 'gestopt' en daarmee is het hulpforum verdwenen. Echter de puzzels zijn nog te vinden op http://avontuur.harrypotterfreakz.com en dus is het wel handig als je ergens terecht kan met al je vragen. Vandaar dit topic. Bespreek hier de puzzels en puzzelproblemen.
Geef geen kant en klare antwoorden!
Let er op dat je bij het posten altijd duidelijk vermeld over welke puzzel (Deel+Nummer) je vraag of antwoord gaat. Doe dit door te beginnen met het vermelden van een nummer. Bijvoorbeeld voor Avontuur 3, puzzel 11 plaats je de volgende post:
Citaat: | 3.11
Ik heb een vraag over bla.....bla....
...
...
... |
|
|
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 7:31 |
|
Ik heb hulp nodig bij vraag 1.18, ik snap niks van die vraag |
_________________ Slythpride forever |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 11:45 |
|
pinda_12 schreef: | Ik heb hulp nodig bij vraag 1.18, ik snap niks van die vraag |
Het is een zelfde soort vraag als vraag 8. Je moet dus goed naar het verkeersbord kijken. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
FakexAxSmile
Dreuzel
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 13:58 |
|
@ Pinda_12, ik ben er ook, en ik kom er ook niet uit, eerst dacht ik dat die letters van Fred en George waren.. maar dat klopt volgens mij niet.. het is vast heel voor de hand liggend met die telefoon en en die letters, maar ik zie het niet x], misschien kan iemand ons iets meer hints geven, is het een land? Persoon, wat moet je doen met die letters? |
_________________ To Know The Future, Return To The Past |
|
|
|
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 14:58 |
|
FakexAxSmile schreef: | @ Pinda_12, ik ben er ook, en ik kom er ook niet uit, eerst dacht ik dat die letters van Fred en George waren.. maar dat klopt volgens mij niet.. het is vast heel voor de hand liggend met die telefoon en en die letters, maar ik zie het niet x], misschien kan iemand ons iets meer hints geven, is het een land? Persoon, wat moet je doen met die letters? |
dit heb ik nou ook ^^ |
_________________ Slythpride forever
Laatst aangepast door pinda_12 op Zo Aug 24, 2008 15:40; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 15:02 |
|
1.18 is een weer een soort rebus. Je moet dan weer terug denken aan 1.8 ja. Dat is dezelfde soort puzzel. Er moet een woord uit komen. Van die letters/tekens die je ziet moet je een woord maken. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 15:07 |
|
Ik snap er niks van, ik heb al op internet gezocht, ik heb de boeken van HP nogmaals doorgekeken, ik heb vele antwoorden ingevoerd, maar kom er niet uit. |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 15:11 |
|
Hoe ben je dan achter vraag 1.8 gekomen? Want dit gaat exact hetzelfde. Het is gewoon een puzzeltje waar een woord uit moet komen. Net zoals een soort rebusje dus. Ik weet namelijk geen ander woord ervoor. Ga een beetje puzzelen met de letters en met het telefoontje die je in de G ziet. [a] |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 15:23 |
|
Ik ben hier ook maar weer eens mee verder gegaan en ik wist onmiddellijk weer waarom ik mijn pogingen gestaakt was xD. Bij 2.4 krijg je weer zo'n stom rebusje en ik ben daar echt belachelijk slecht in. Het zal wel heel logisch zijn, maar kan iemand mij misschien helpen?
Edit: En toen had ik hem opeens xD |
|
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 15:31 |
|
Witch_Eva schreef: | Hoe ben je dan achter vraag 1.8 gekomen? Want dit gaat exact hetzelfde. Het is gewoon een puzzeltje waar een woord uit moet komen. Net zoals een soort rebusje dus. Ik weet namelijk geen ander woord ervoor. Ga een beetje puzzelen met de letters en met het telefoontje die je in de G ziet. [a] |
Ik snap niks van het rebusje, ik weet niet wat hiermee bedoelt wordt. Ik heb dus op internet al naar FG met dat telefoontje erin gezocht, maar kon niks vinden. Ik heb er al naar gezocht in de HP boeken, maar kon ook daar niks in vinden, misschien kan iemand een hint over het woord geven? |
|
|
|
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 15:36 |
|
@Pinda: Het is niet zo moeilijk. Zoeken op internet enzo heeft geen zin, want het is gewoon een puzzeltje. Je moet eens zeggen wat er letterlijk staat, wat je ziet. Probeer dat op verschillende manieren en je komt er vanzelf uit. Wat Eva ook zei, let op die telefoon die je in de G ziet. |
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 15:36 |
|
@pinda
SPOILERS! | [selecteer] Je moet niet aan HP denken. Het is gewoon een normaal woord. Het is een plek waar je naar toe kan gaan in de Dreuzelwereld. (Oftewel Nederland) [/selecteer] |
Maar dan vraag ik me nog steeds af hoe je dan uit vraag 1.8 bent gekomen aangezien dat een soort gelijke vraag is. [a] |
|
|
|
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 15:39 |
|
Witch_Eva schreef: | @pinda
SPOILERS! | [selecteer] Je moet niet aan HP denken. Het is gewoon een normaal woord. Het is een plek waar je naar toe kan gaan in de Dreuzelwereld. (Oftewel Nederland) [/selecteer] |
Maar dan vraag ik me nog steeds af hoe je dan uit vraag 1.8 bent gekomen aangezien dat een soort gelijke vraag is. [a] |
Die was simpel. want waar je heen gaat voor allemaal snoep voordat je naar zweinstein gaat en je ziet dan ook nog een SPOILERS! | [selecteer] tweeling [/selecteer] | naast de tekening staan en je ziet ook nog een rebusje dan weet je toch wel wat daarmee bedoelt wordt, alleen weet ik dat niet met dit puzeltje. |
|
|
|
CharlieWemel
Murderer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 15:40 |
|
En ik loop vast bij 1.7
Ik snap echt niet welke naam of wat eruit moet komen, iemand een hint of tip?
Edit: Ik heb 'm, bedankt Melinda! |
_________________ Goodbye HPF! We'll miss you!
Gryffspammer van het jaar!
Laatst aangepast door CharlieWemel op Zo Aug 24, 2008 15:43; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 15:42 |
|
CharlieWemel schreef: | En ik loop vast bij 1.7