Auteur |
Bericht |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 24, 2008 20:07 |
 |
Remvon schreef: | Leuk om de stamboom even te bekijken en opvallend dat je namen tegenkomt als Crabbe en Crouch. Maar de Black family heeft al met al geen hechte band met elkaar. |
Dat ging de laatste tijd ook moeilijk want bijna iedereen van de Black family is dood. Op Bellatrix, Narcissa en Andromeda plus aanhang dan na. En als je sowieso niet omgaat met de bloedverraders van de familie dan blijft er niet veel over. En denk even na bij jezelf. Ken jij de neven/nichten/ooms/tantes van je ouders allemaal? Het is altijd logisch dat je het meest omgaat met je neven/nichten en niet dat je de hele entourage er ook nog bij hebt. En als iedereen dan ook nog dood is dan vind ik het niet raar dat ze geen hechte band met elkaar hebben. Al vind ik dus wel dat Narcissa en Bellatrix een goede band hebben als zussen dan. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Remvon
4e jaars

Verdiend:
137 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 25, 2008 14:18 |
 |
Citaat: | Al vind ik dus wel dat Narcissa en Bellatrix een goede band hebben als zussen dan. |
De zussen hebben elkaar jaren niet gezien en het bezoek aan Sneep is nu niet wat je zegt een gezellig samenzijn. Ik vind het in deze scene duidelijk dat ze juist geen goede band hebben. Bellatrix doet heel autoritair en neerbuigend naar haar zus. Later ook als Bellatrix noodgedwongen bij Narcissa in huis zit. Ze hebben duidelijk een familieband met elkaar, maar om deze nu goed te noemen ?
Voor de rest kun je ook door met respect over de doden te spreken of hen te herinneren blijk geven van een band met je - in dit geval - familieleden. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 25, 2008 14:24 |
 |
Remvon schreef: | Citaat: | Al vind ik dus wel dat Narcissa en Bellatrix een goede band hebben als zussen dan. |
De zussen hebben elkaar jaren niet gezien en het bezoek aan Sneep is nu niet wat je zegt een gezellig samenzijn. Ik vind het in deze scene duidelijk dat ze juist geen goede band hebben. Bellatrix doet heel autoritair en neerbuigend naar haar zus. Later ook als Bellatrix noodgedwongen bij Narcissa in huis zit. Ze hebben duidelijk een familieband met elkaar, maar om deze nu goed te noemen ?
Voor de rest kun je ook door met respect over de doden te spreken of hen te herinneren blijk geven van een band met je - in dit geval - familieleden. |
Ja vind je het gek dat ze elkaar jaren niet hebt gezien. Bellatrix heeft iets van 14 jaar in de gevangenis gezeten. Dan kan je nou niet echt een hele goede band opbouwen in die tijd. Daarbij weet je weinig van de thuissituatie. We weten namelijk niet veel van wat er tussen Bella en Narcissa gebeurt is van boek 5 t/m boek 7. Daarbij wil ik wedden dat ze als tieners wel goed met elkaar om gingen.
Zoals ik dus ook al zei weten we niet hoe de Blacks in hun priveleven zijn. We zien ze voornamelijk alleen maar in een "gevecht" of iets dergelijks. Dus wie zegt dat Bellatrix en Narcissa het misschien nooit over hun ouders hebben? Of over andere familieleden. Ik vind dat we er te weinig van weten om te zeggen dat ze geen familieband hebben en dat ze respectloos zijn tegen hun dode familie leden. Alleen dus tegen de familie leden die bloedverraders zijn, maar dat hoeft niet zo te zijn dat ze geen respect hadden voor hun ouders. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Remvon
4e jaars

Verdiend:
137 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 25, 2008 14:30 |
 |
Citaat: | Ja vind je het gek dat ze elkaar jaren niet hebt gezien. Bellatrix heeft iets van 14 jaar in de gevangenis gezeten. Dan kan je nou niet echt een hele goede band opbouwen in die tijd. Daarbij weet je weinig van de thuissituatie. We weten namelijk niet veel van wat er tussen Bella en Narcissa gebeurt is van boek 5 t/m boek 7. Daarbij wil ik wedden dat ze als tieners wel goed met elkaar om gingen.
Zoals ik dus ook al zei weten we niet hoe de Blacks in hun priveleven zijn. We zien ze voornamelijk alleen maar in een "gevecht" of iets dergelijks. Dus wie zegt dat Bellatrix en Narcissa het misschien nooit over hun ouders hebben? Of over andere familieleden. Ik vind dat we er te weinig van weten om te zeggen dat ze geen familieband hebben en dat ze respectloos zijn tegen hun dode familie leden. Alleen dus tegen de familie leden die bloedverraders zijn, maar dat hoeft niet zo te zijn dat ze geen respect hadden voor hun ouders. |
Helaas heeft Azkaban geen gezellige bezoekuurtjes, dus inderdaad geen mogelijkheid om een band op te bouwen, dat bedoelde ik ook met' ze hebben elkaar jaren niet gezien'.
Je zegt dat we te weinig info hebben over hun verleden en dat klopt natuurlijk, dus kun je dan wel zeggen dat ze een goede band hebben ? Ook niet denk ik. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 25, 2008 14:39 |
 |
Remvon schreef: | Helaas heeft Azkaban geen gezellige bezoekuurtjes, dus inderdaad geen mogelijkheid om een band op te bouwen, dat bedoelde ik ook met' ze hebben elkaar jaren niet gezien'.
Je zegt dat we te weinig info hebben over hun verleden en dat klopt natuurlijk, dus kun je dan wel zeggen dat ze een goede band hebben ? Ook niet denk ik. |
Nee dat kan je ook niet per definitie zeggen, maar als je het niet zeker weet dan kan je beter van het "positieve" uitgaan dan van het negatieve uitgaan. Je weet niet hoe de situatie is dus dan vind ik het erger als je zegt dat ze geen band hebben en dat ze niet aan hun overleden familieleden denken dan als je zegt dat ze het wel doen. Want je praat min of meer negatief over ze terwijl je niet eens weet hoe hun familiesituatie is. Ik hou er gewoon niet zo van als er conclusies getrokken worden terwijl je eigenlijk niet weet hoe de situatie eruit ziet. |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 25, 2008 19:11 |
 |
In de discussie tussen Remvon en Eva ben ik het met Eva eens ^^ Je weet het niet, dus oordeel er ook niet meteen slecht over.
Die test:
Which Member of the Black Family Are You (Harry Potter)?
You scored as a Andromeda Black (Tonks)
Romantic, sensitive, and a believer in true love, you are willing to give up everything-- including your family-- in the name of love, if it comes to that (and, well, with Andromeda, it does). You are a dreamer, but willing to take action when necessary.
Andromeda Black (Tonks) 75%
Regulus Black 42%
Sirius Black 38%
Bellatrix Black (Lestrange) 33%
Narcissa Black (Malfoy) 25%
Ik kan me hier helemaal in vinden ^^ |
  |
 |
Remvon
4e jaars

Verdiend:
137 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 25, 2008 19:51 |
 |
Genner schreef: | In de discussie tussen Remvon en Eva ben ik het met Eva eens ^^ Je weet het niet, dus oordeel er ook niet meteen slecht over.
|
Ik heb mijn mening geheel gebaseerd op hoe de andere personen op hen in de boeken reageren. Natuurlijk weten wij er als buitenstaanders veel te weinig over.
Jullie hebben uiteraard gelijk dat je, als je er niets vanaf weet, je van het positieve moet uitgaan.  |
|
|
  |
 |
magical
6e jaars

Verdiend:
293 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 25, 2008 20:10 |
 |
Rash and rebellious, but loyal, devoted, and oh-so-hot, you weren't in so well with your family, but plenty popular with everyone else. Often an outsider, you still have your morals.
Sirius Black 71%
Bellatrix Black (Lestrange) 63%
Narcissa Black (Malfoy) 58%
Andromeda Black (Tonks) 58%
Regulus Black 29%
Ik vind het wel een leuke familie dat mede is door Sirius en Tops, maar een familie waar volgens mij heel wat problemen heeft gehad, maar deze nooit heeft laten uitkomen. Vraag me niet waarom ik dit denk maar het is zo...
Maar Ook Narcissa sprak me erg aan omdat ik vond dat ze niet zichzelf was maar was hoe Lucius haar het liefst zou zien.. |
_________________ ♥ Shé's A Maniac, Maniac On The Floor And Shé's Dancing Like Shé's Never Done Before ♥
|
|
  |
 |
KJRiddle
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 25, 2008 20:10 |
 |
You scored as a Narcissa Black (Malfoy)
Beautiful and well aware of it, you strike the world as vain and unconcerned with anyone but yourself. Though this may or may not be true, you certainly haven't complained as you've used your family name and good lucks to get you where you want to go.
Narcissa Black (Malfoy)
79%
Andromeda Black (Tonks)
67%
Bellatrix Black (Lestrange)
58%
Sirius Black
54%
Regulus Black
50%
Mmm ,,, iets om trots op te zijn??? Miss wel . laten we het in ieder geval omschakelen naar Lucius (manelijk) |
_________________ 'Why So Serious?' |
|
  |
 |
Darren
7e jaars

Verdiend:
360 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 25, 2008 22:11 |
 |
You scored as a Sirius Black. Rash and rebellious, but loyal, devoted, and oh-so-hot, you weren't in so well with your family, but plenty popular with everyone else. Often an outsider, you still have your morals.
Sirius Black 88%
Andromeda Black (Tonks) 71%
Bellatrix Black (Lestrange) 50%
Regulus Black 38%
Narcissa Black (Malfoy) 25%
Ghagha! Sirius power! 8D En dan nog 88%, huh. Nog 12% en ik was helemaal Black. *Grins* Ik vind het wel iets om trots op te zijn. ^^ Sirius is liefde en zeker één van mijn favoriete personages. <33
Anyways, ik vind de hele situatie van de Black familie interessant. Ze zijn op een bepaalde manier opgevoed en ik heb medelijden met Sirius en Andromeda (Tonks! Die trouwens ook hip is) die onder zulke omstandigheden hebben moeten leven. Waarschijnlijk is het voor hun niet bepaald makkelijk geweest. Bellatrix vind ik ook wel een boeiend karakter. Ik denk trouwens wel dat ze aan hun overleden familieleden denken en er misschien over praten maar het gewoon minder snel laten zien. Ergens heb ik ook wel het idee dat Bellatrix en Narcissa het goed met elkaar konden vinden, maar dat hoeft natuurlijk niet pers se. Maar goed. De Black familie is zeker één van de meest interessante families in de hele serie. Misschien zelfs interessanter dan de Potters. |
 |
Miss Zwarts
2e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 22, 2008 12:16 |
 |
- wat vinden jullie van de familie : nou ze zijn helemaal geweldig! Nouja Regulus vind ik niet zo. Maar Bella, Meda, Cissa en Sier wel Ik weet niet, ze hebben allemaal iets, zijn zo verschillend maar toch hetzelfde. En ze zijn leuk om FF's over te schrijven. Al mijn favo personages horen bij de Zwartsten, maar er zijn er een paar afgebrand ( van dat tapijt) maar ze zijn wel familie.
- wat is jullie favo lid van de familie black
Sirius, Bellatrix, Andromeda en Narcissa.
- hebben ze een familie band. Ja, ik denk het wel. Ik bedoel Bellatrix zou Narcissa niet tegen houden als ze niet op een Bellatrix-manier van haar hield. Ik denk dat Bella moeite heeft met gevoelens en die te uiten. Maar ik denk dat ze een goede en beschermende grote zus is. Ze had Cissy kunnen laten gaan zo van: 'Sterf maar, boeit mij wat!' nee ze doet er moeite voor en rent achter haar aan. Dat vind ik dus cool en geeft een andere kant van Bella. Maar ik heb sowieso een ander beeld dan in de boeken, maar zoals je dat toch leest. Bellatrix is hard, misschien door Azkaban; maar ze is niet echt aardig tegen Narcissa maar ze probeert haar wel te behoeden voor wat volgens Bella een fout is, dat doe je toch niet als je niet om iemand geeft?
En natuurlijk zijn ze geweldig om Fanfics over te schrijven. Ik heb een groot verhaal en nog wat losse one-shot en vooral omdat ik een eigen beeld van Bella, Rod, Rab en al heb. We weten over Rodolphus en Rabastan zowat niets, maar toch heb ik wel een beeld van ze  |
_________________ "I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!" |
|
  |
 |
Neleke
5e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 24, 2008 22:51 |
 |
Ik vind Sirius en Bellatrix leuk... vooral Bella...
In het begin vond ik haar eigenlijk maar niets, maar na de 5de film, hoe Helena Bonham Carter haar neerzette... Ik vond het geweldig Sindsdien als Bellatrix in het boek aan bod komt zie ik Helena als Bella, met zo'n grijns op haar gezicht! Ik vind ze zo geweldig! |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
  |
 |
Miss Zwarts
2e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 25, 2008 7:12 |
 |
@ Neleke: Dat heb ik ook en dan vooral dat hilarische lachje. ( volgensmij ben ik de enige die dat grappig vind, iedereen hier denkt van "owkeeej" maarja het is gewoon zo evil als het maar zijn kan. Nu mag ik Bella ook meer in de boeken, al is ze af en toe wel snauwerig en al. Maar ze zal het vroeger wel niet makkelijk hebben gehad. Want niemand word gemeen geboren denk ik. |
_________________ "I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!" |
|
  |
 |
NicoleD
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
168 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 25, 2008 7:36 |
 |
You scored as a Andromeda Black (Tonks)
Romantic, sensitive, and a believer in true love, you are willing to give up everything-- including your family-- in the name of love, if it comes to that (and, well, with Andromeda, it does). You are a dreamer, but willing to take action when necessary.
Andromeda Black (Tonks)
83%
Sirius Black
63%
Bellatrix Black (Lestrange)
46%
Regulus Black
29%
Narcissa Black (Malfoy)
29%
Hip, ik ben Andromeda. Ja, daar kan ik me wel in vinden geloof ik ^^ Alleen familie opgeven voor een geliefde? Andromeda heeft, in mijn ogen, vreselijke familie, maar mijn familie is niet zo, en naja, opgeven voor een jongen? Tenzij hij zo lief is als Ted dan xD |
_________________ 'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.' |
|
  |
 |
juniper
5e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 25, 2008 10:50 |
 |
Mijn mening over de familie Zwarts :
Ik vind de familie Zwarts niet echt een leuke familie. Ik weet niet waarom maar gewoon! Ik vind alleen Sirius leuk. Ik vind dat lachje dat was volgensmij in deel 5, van Bellatrix Van Detta erg grappig toen ze in Azkaban zat. Ik vind Bellatrix wel één van de stomste mensen in de Harry Potter films en boeken.
Liefs,
Juniper. |
_________________ Ravenclaw! <3 |
|
  |
 |
|