Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat denk je dat er komt na de dood? / Reïncarnatie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: wat komt er na de dood denk je?

de geest blijft dan op aarde
10%
 10%  [ 4 ]
ik denk dat je dan naar de hemel gaat
25%
 25%  [ 10 ]
iets anders
40%
 40%  [ 16 ]
geen idee..
25%
 25%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 40

Auteur Bericht
NicoleD
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 168 Sikkels

NicoleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 7:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
RemusWeerwolf schreef:
Ik denk heel pessimistisch, want ik denk dat er na je dood niks meer is.

Oh, en dat is pessimistisch? Ik denk dat het optimistiser is om te geloven dat er na je dood niets is, in plaats van te geloven dat er na je dood iets slechts is. :Pnogal angstaanjagend om te denken dat er na je dood niets meer is, maar andere theorieen lijken zo onlogisch en fabelachtig....

RemusWeerwolf schreef:
Eigenlijk wil ik het niet geloven, want het is
Persoonlijk vind ik het nogal onlogisch als er na de dood niets zou zijn. Vraag me niet waarom ik dat vind, ik vind dat gewoon. Razz Een deel van mij is er nochtans heilig van overtuigd [Haha. De uitdrukking xD] dat er helemaal niets is na de dood. Een ander deel van mij denkt dat er ontzettend veel dingen kunnen zijn na de dood. Maar het grootste deel van mij denkt gewoon dat het misschien een beetje nutteloos is om erover na te denken, aangezien we het toch niet te weten gaan komen. Tenzij misschien als we sterven, maar dat is nu ook niet bepaald iets waar ik naar uitkijk. Anderzijds vind ik het dan weer heel leuk en amusant en eigenlijk een beetje leuke entertaining om erover na te denken/te lezen/er iets over te zien/of whatever.

Er zijn dan ook zoveel dingen waarin je eigenlijk zou kunnen geloven, dat ik - geloof ik - niet weet waarin ik zou moeten geloven. Tenzij ik al in iets geloof, maar aan mezelf niet wil toegeven dat ik erin geloof. En jee, nu klink ik ingewikkeld, hé? xD

Je klinkt, in mijn oren in ieder geval, niet ingewikkeld. Je verwoordt precies mijn gedachten, dat je gewoon een soort van twijfelt of er iets is of niet. Alleen vind ik het niet leuk om over te lezen, over na te denken etc. Dingen als Char vind ik hartstikke eng, en kijk ik niet.

En verder, we zullen het wel zien. Ik ben nu 16, dus sterven door ouderdom duurt nog wel even. Ooit zal ik doodgaan (Oeh weer zo'n enge gedachten, =( *Krijgt rillingen* ) En dan zie ik het wel, of niet natuurlijk. Wink

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp