Auteur |
Bericht |
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 27, 2005 9:00 |
|
Vragen over Avatars...
Een avatar is een kleine afbeelding die onder je naam zien is in ieder bericht. Een avatar mag maximaal 100x100 zijn en 20 KB. Wordt deze regel overschreden, dan wordt de avatar weggehaald. Het is van belang dat een avatar niet groter is, omdat het forum langzamer wordt naar mate er grotere avatars zijn. Het maakt dus niet uit of de avatar op de webruimte van HPF staat of niet, het forum wordt er langzamer van. Bovendien vervormen te grote avatars het forum.
Als je avatarfunctie is uitgezet:
Stuur een PB naar Rayna dan wordt dit ‘probleem’ opgelost. Vermeld hierbij wel even hoe het komt dat je een te grote Avatar hebt genomen.
Heb je een eigen avatar? Dan zal je die zelf op het internet moeten zetten. Op Lycos, PhotoBucket of een andere gratis hostings bedrijfje kan je voor niets je avatar online zetten.
Andere websites waar je je avatar (of andere plaatjes) kan uploaden:
Zo gebruik je een avatar:
Als je een ava op internet gevonden hebt, bijvoorbeeld in de avatargalerij, dan druk je op het plaatje met je rechtermuis knop. Kies vervolgens voor eigenschappen. Klik erop en tussen de gegevens vind je de URL van het plaatje…
Je wil bijvoorbeeld dit plaatje…
klik met rechts op het plaatje en kies ‘eigenschappen’
achter ‘adres:’ staat de url.
Deze regel kan je selecteren en kopieren...
in dit geval is de regel: http://members.home.nl/vangorkum/ava/dobby3.JPG
Om het plaatje vervolgens op het forum te zetten ga je naar het forum en je kiest boven in het menu voor 'profiel'.
Een nieuwe pagina gaat open, hierin ga je helemaal naar beneden. Als alles goed is tref je daar het avatarpaneel aan. Hierin zie je een balkje waar je de URL in moet plakken. Let er op dat je url altijd begint met http:// want de avatars moeten altijd op internet staan en niet op je eigen harde schijf.
Vervolgens klik je op oké. Je krijgt dan de melding dat het profiel is bijgewerkt.
Veel gestelde vragen:
Mijn ava is te groot (in kb) wat kan ik hieraan doen?
Ava’s kan je heel simpel verkleinen door ze in een fotoprogramma te openen en vervolgens te kiezen voor ‘bestand’ … ‘opslaan als…’. Bij het opslaan kan je nu de manier van opslaan kiezen (JPG en GIF zijn het meest gebruikt!) en hierbij kan je vaak opties kiezen m.b.t. de grootte. Aangezien dit per programma anders is kan je het beste hier de help-functie van jouw programma voor gebruiken.
GIF’s zijn vaak wat lastiger te verkleinen, zeker als ze bewegend zijn. Hier heb ik onlangs wel een programma voor ontdekt. We noemen het Trouts Gif Optimizer, het is FREE-ware. Hiermee kan je zowel stilstaande als bewegende ava’s verkleinen. De uitleg van het programma is zit erbij.
http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r592.html
Ik wil graag zelf ava’s maken, waarmee kan ik dat doen?
Simpel als wat: 'Paint' (hiermee maak je geen supergrafische hoogstandjes, maar het is een begin en het is op iedere pc aanwezig)
Verder zijn er veel programma's te koop en als je thuis een digitale camera hebt, dan zit hier vaak goede software bij om foto's te bewerken!Er zijn ook gratis programma's te vinden op internet. Penguino wist een bruikbaar programma te vinden, met dank aan Remus voor de nieuwe URL:
Een speurtocht van minder dan één minuut met google en de trefwoorden "free photoshop alternatives", leert mij dat het programma GIMP een volwaardig gratis alternatief is voor Photoshop.
http://gimp-win.sourceforge.net/
Ik doe alles goed bij het plaatsen van mijn ava, toch lukt het niet. Wat nu?
Het kan zijn dat je ava een BMP-bestand is (dan staat er .bmp achteraan), het forum lijkt hier moeite mee te hebben. Probeer deze ava dan om te zetten naar een ander formaat of ga op zoek naar een andere ava. (aanvulling door Missy:) Als je hem bijvoorbeeld opent in Paint en je klikt op 'save as' dan krijg je een schermpje, dan zie je 'File name' en daaronder 'Save as type'. Als je dan op het driehoekje naar beneden drukt, zie je vanzelf de mogelijkheid om de ava ook als JPEG of JPG te 'saven'!
Mijn avatar is verdwenen, wat nu?
Dit gebeurt als je ava te groot is. De eigenschappen van je ava zijn te controleren door er met rechts op te klikken en eigenschappen te kiezen.
Vervolgens kijk je naar grootte en afmetingen.
Er zal dus iets mis zijn geweest met je avatar. Stuur een PB naar één van de admins, dan wordt dit ‘probleem’ opgelost. Vermeld hierbij wel even hoe het komt dat je een te grote Avatar hebt genomen.
Mocht het echt niet lukken met maken of uploaden dan kan je hulp vragen aan de volgende personen. Doe dit aub via PB.
Citaat: |
Poison Ivy:
Ik wil wel ava's verkleinen en van plaatjes een ava maken..
Ik kan ze ook online zetten..
(Lijstje samengesteld door SBG)
Joep:
- Verkleinen van plaatjes
- Tekst toevoegen aan plaatjes
- plaatjes online zetten
- van een plaatje een ava maken
- plaatjes veranderen, en verlichten en verdonkeren, negatief, positief maken enz..
- Omzetten van bijv GIF tot JPG of anders..
Pottergirl:
- Ava's maken (geef me en plaatje en eventueel een tekst)
- Ava's verkleinen (van bijv. GIF naar JPG --> Géén bewegende plaatjes)
- Ava's veranderen (tekst toevoegen, ander kleurtje geven enz)
- Ava's online zetten
Savan Radcliffe:
- ava's te maken(stuur plaatje en tekst)
- walls op ava maat te maken
- ava's veranderen(tekst invoegen,effect, effect kleur)
- Ava's op het internet zetten. |
Heb je nog vragen, twijfel niet en stel ze!
Met vriendelijke groeten,
HarryPotterForum.nl Crew |
Laatst aangepast door Rudy op Za Jan 07, 2006 20:10; in totaal 4 keer bewerkt |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 01, 2005 13:40 |
|
- Sommigen op dit Forum hebben bewegende Avatars, maar ik vraag me af, hoe maken jullie bewegende Avatars, hebben jullie een speciaal programma?
Animated Icons (want zo heten ze ..) kun je maken met het programma dat bij Jasc Paint Shop Pro zit...dat programma heet Jasc Animation Shop...hiermee kun je beeldje voor beeldje een filmpje maken op iconformaat....
- Soms zie ik wel eens staan 'gevonden op LJ'. Wat is dat en hoe werkt dat?
Dit zijn LiveJournals. (www.livejournal.com) Op Livejournal heb je verschillende zogenaamde Icon communities, hierop posten mensen vanover de hele wereld icons/avatars...als je comment (reageert) op de post mag je meestal die icons gebruiken (mits je wel credit geeft aan de makers)...
Enkele communities zijn:
http://www.livejournal.com/community/hpicons
http://www.livejournal.com/community/lotricons
http://www.livejournal.com/community/narnia_icons |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
|
|
Legendary-Master
2e jaars
Verdiend:
86 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 06, 2008 12:22 |
|
Ik zie bij sommige twee plaatjes, een avatar en bijv. afdelings logo
hoe doe je dat? |
_________________ Met de leeuw voorop klimt Griffoendor naar de top! |
|
|
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 06, 2008 12:39 |
|
Legendary-Master schreef: | Ik zie bij sommige twee plaatjes, een avatar en bijv. afdelings logo
hoe doe je dat? |
Het afdelingsLogo kun je kopen voor 30 sikkels. Als je 30 sikkels hebt verzameld, kun je in je eigen AfdelingsBoard dit logo aanschaffen. Het staat dan inderdaad onder je avatar, die staat hier volledig los van. |
|
|
FakexAxSmile
Dreuzel
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 21, 2008 12:15 |
|
Hoe zit dat als je een Apple Computer hebt ? =D |
_________________ To Know The Future, Return To The Past |
|
|
|
juniper
5e jaars
Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 25, 2008 11:15 |
|
Met welk programma maak je letters bij je avatar? Want ik heb dat al een paar keet geprobeerd met plaatjes maar dan komen er echt hele grote letters wat ik dan niet wil. Weet iemand dat!?
Liefs,
Juniper. |
_________________ Ravenclaw! <3 |
|
|
|
NicoleD
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
168 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 25, 2008 11:24 |
|
Ik gebruik Photoshop, maar als je dat zelf niet hebt kun je ook een Request plaatsen, dan maken forumleden het voor je. |
_________________ 'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.' |
|
|
|
|
|