Auteur |
Bericht |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 02, 2007 12:17 |
 |
The Cad schreef: | Wooow, echt leuk dat je naar die 'zalen' bent kunnen gaan?
Moest je daar kaartjes voor kopen? Kon je die gewoon
maar bezoeken? Zoveel vragen, kan je nog wat meer uitleg
geven alsjeblieft? |
Ik zie nu net dat enkele foto's verdwijnselt zijn. Jammergenoeg heb ik die niet meer op mijn pc staan. Misschien scan ik ze later nog eens.
Lacouk was gewoon een dorpje dat je gratis kon bezoeken. Voor het ogenblik zijn ze in het dorp zelf de Harry-en-Dumbledore-ontmoeten-Slughorn scène aan het filmen, dus dat zal je wel 'gratis' kunnen zien.
In Lacouk zelf was een abdij waar je wel voor moest betalen. In die abdij hebben ze heel wat scènes gefilmd. (De scènes waar in het bericht hierboven Lacouk Abbey achter staat uiteraard).
Gloucester was een grote kathedraal. Ik weet het niet meer zeker, maar ik denk dat de toegang gratis was. Wel, heb ik bij de inkom een plattegrond gekocht, waarop alle HP-scènes die daar gefilmd werden duidelijk zichtbaar zijn. Ik zeg nu wel dat het een kathedraal was, maar via de kathedraal kwam je in een soort van kloostergang terecht. En in die kloostergang hebben ze dus ook gefilmd.
Oxford is dan weer een hele grote stad. Eerst en vooral heb je een groot gebouw, waarvan ik nu net de naam vergeten ben. Daarvoor moest je betalen. En daar hebben ze de scènes met die grote trap gefilmd. Die trap waarin Harry voor het eerst Draco en Anderling ontmoet en de trap waarin ze in film 2 gesnapt worden door Vilder als laatkomers.
Zo'n drietal kilometer van dat gebouw verwijderd, is er een rond gebouw dat Bodlein Library heet. Het is de bibliotheek van de plaatselijke universiteit. Daarin hebben ze ook gefilmd, maar daar mag je als toerist niet binnen.
Recht tegenover die Bodlein Library is er een ander groot gebouw met een plein. Op dat plein staat een standbeeld. En in dat groot gebouw (dat rond het plein staat) hebben ze de ziekenzaal en de danszaal gefilmd.
Ziezo. Genoeg informatie? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
nautic
5e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 13, 2008 18:30 |
 |
ik heb ergens gelezen dat de weg is weg ook in londen (de film locatie) ik weet niet of dit zo is, maar heeft iemand enig idee waar dat dan is. |
_________________ HPF bedankt voor de leuke tijd. |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 13, 2008 19:59 |
 |
nautic schreef: | ik heb ergens gelezen dat de weg is weg ook in londen (de film locatie) ik weet niet of dit zo is, maar heeft iemand enig idee waar dat dan is. |
De Wegisweg is in de boeken in London ja. Volgens mij kan je nergens in London helemaal die straat vinden. Vast en zeker wel de ingang van de Lekke Ketel maar niet de gehele Wegisweg lijkt mij. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Neleke
5e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 29, 2008 22:46 |
 |
Ik ben eens met school naar Engeland geweest en 1 van de dagen zijn we een wandeling gaan maken. Toen vertelde de gids dat ze daar de scène opnamen voor het WK Zwerkbal (als je Carlo, Mnr Wemel en mnr Kannewasser uit de lucht ziet komen na de Via Via zie je de zee en de krijtrotsen op de achtergrond, daar is het. Echt een aanrader want het is zo'n mooi landschap. Als je er eens wilt naartoe gaan: het plaatsje heet Seven Sisters.
Dit jaar ben ik naar Schotland gegaan en daar heb ik voor de brug gestaan van HP (waar Ron en Harry met de vliegende auto rondvliegen in de 2de film en waar Harry bijna uitvalt. Word ook in de andere films gebruikt.)
Ook hebben we dan de hele weg gevolgd met de bus naast het meer waar ook de Zweinstein-express naast rijd en dat ook in de films getoond word als ze in de trein zitten. Je kan zelfs een ritje maken met een stoomtrein zoals de Zweinstein-epress (ziet er hetzelfde uit, maar heeft andere naam). Dan volg je de hele weg met de trein die ze ook in de films doen. Als je dit allemaal wil zien, moet je naar Fort William (Glennfinan) in Schotland gaan. Het was wel de vakantie van mn leven dat kan ik wel zeggen
owja en Londen heb ik ook al gedaan, maar niet zoveel van HP gezien. Toen ik de 5de film zag en ze over het water vlogen dacht ik wel: wow ik ben daar geweest
 |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
  |
 |
NicoleD
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
168 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 30, 2008 7:34 |
 |
Ik ben ook in London geweest, en die brug die staat naast London's Eye. *Is er ook over heen gewandeld en trippte toen ze zag dat ze daar ook gefilmd hadden xD* Anyway, ik had eigenlijk een vraagje, in Prisoner in Azkaban vliegt Harry over een meer, waar is dat meer? Ik ben bij een meer geweest, en dat leek er echt heel erg op  |
_________________ 'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.' |
|
  |
 |
Neleke
5e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 30, 2008 23:07 |
 |
NicoleD schreef: | Ik ben ook in London geweest, en die brug die staat naast London's Eye. *Is er ook over heen gewandeld en trippte toen ze zag dat ze daar ook gefilmd hadden xD* Anyway, ik had eigenlijk een vraagje, in Prisoner in Azkaban vliegt Harry over een meer, waar is dat meer? Ik ben bij een meer geweest, en dat leek er echt heel erg op  |
Normaal gezien ligt dat meer ook in Glenfinan (dat heb ik toch op het internet gelezen), maarja ik dacht bij elk meer dat we voorbijreden in Schotland "ja dit lijkt echt op die van de film!! "
Neville Longbottom schreef: | het lijkt me wel heeeeel mooi om daar te zijn.
maar het liefst zou ik naar de film locatie van lord of the rings
maar dat is wel heel ver.
ga je dan ook naar schotland en zo. |
Ja, ik wil ook graag naar Nieuw-Zeeland voor de filmlocatie van LOTR!
Dat is het meest prachtige landschap dat ik al ooit in een film heb gezien!
Shirley zegt: Niet dubbelposten! Je kunt ook gewoon editten. |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
  |
 |
|
| |