Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

TV: Dexter Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Verdiend: 0 Sikkels

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 06, 2008 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Dexter Morgan (gespeeld door Michael C. Hall) is forensisch onderzoeker bij de politie in Miami. Hij verloor zijn ouders toen hij drie was en sleept een mysterieus trauma mee: hij is zelf een seriemoordenaar. Zijn adoptievader, politieman Harry Morgan, herkende Dexters psychopatische neigingen en leerde hem zijn onweerstaanbare drang om mensen te vermoorden te kanaliseren. Dexter mag enkel mensen vermoorden ‘die het verdienen’: seriemoordenaars die door de mazen van het net glippen en op vrije voeten rondlopen. Van Harry heeft Dexter geleerd hoe hij zich in het dagelijkse leven normaal moet gedragen.

Met: Michael Hall (Dexter Morgan), Julie Benz (Rita Bennett), Jennifer Carpenter (Debra Morgan), Erik King (Sergeant Doakes), James Remar (Harry Morgan), e.a.
(Copyright VT4-site)

Uitzendtijden:
  • Nederland zendt Dexter voorlopig alleen uit op 13th Street, een Amerikaanse zender die je ook in Nederland kan ontvangen.
  • België zendt sinds kort Dexter uit op VT4, elke donderdagavond om 23.00u. België is nu bij de tweede aflevering van Season 1.
  • Amerika zendt Dexter uit via CBS, elke zondagavond. Amerika begint vanaf 28 september bij Season 3.

Spoilertags

We volgen voorlopig dus het uitzendschema van België. Alles wat nog niet in België is uitgezonden moet dus onder spoilertags! Denk alsjeblieft aan, op deze manier kan iedereen van de serie genieten zonder dingen te weten die je nog niet hebt gezien.

Een topic dus voor alle Dexter-fans. Ikzelf heb de eerste zes episodes van het eerste Seizoen gezien en ga het nu gewoon via Televisie volgen (dat houdt mijn downloadlimiet ook een stuk naar omlaag xD). Ik was niet meteen weg van Dexter, maar naarmate het verhaal zich een beetje begon te zetten, was ik best heel erg onder de indruk van het geniale verhaal. De opzet is ook zeker uiterst origineel en hoewel het dus best soms wat 'gruwelijk' is, vind ik het wel stom dat VT4 het zo laat heeft gezet..

Want de serie is best een aanrader. Ben benieuwd wat er nog te gebeuren staat in S1 en wss zal ik dan vanzelf ook S2 gaan volgen. Oh, nog één iets, de 'intro' van elke ep (behalve de eerste denkik) vind ik uiterst hip gemaakt xD.

See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Snow White Queen
Oude Forumnaam: Debra Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Snow White Queen is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Sep 11, 2008 11:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oh, Dexter! Vanavond al de tweede aflevering! Of is het 3 en 4? Anyway.

Waar zijn al die Dexterfans? xO

Stiekem heb ik het hele eerste seizoen al gezien, allemaal heel legaal natuurlijk, maar ik ga nu gewoon proberen elke aflevering vanop de televisie mee te pikken.

M'n ma gaf de opmerking dat het op televisie kwam omdat ik al een heel jaar bezig was over Dexter. Maar ze vindt het momenteel, na één aflevering gezien te hebben, maar iets lugubers. Hoe vaak ik haar 'Da's toch niet normaal?' heb horen zeggen, haha. Ik heb gevraagd of ze het verder zou volgen, maar ze weet het niet xD Maar heb haar verzekerd dat het allemaal niet zo'n koelbloedig, harteloos, random gedoe is als het lijkt :')

In ieder geval, ik vond het een leuke verhaallijn ^^ Het einde (ik ga niet spoilen, geen nood) vond ik langs één kant voorspelbaar, langs de andere kant weer helemaal niet. En ik ben ook al zeker een halfjaar aan het zeggen dat ik seizoen 2 wil zien, maar ik kom er maar niet toe. Ik denk dat ik maar ga wachten tot het op de televisie komt, want ik heb nog 2 series en 9 seizoenen op m'n wachtlijstje staan :')

Ha, en dan nu over de eerste aflevering specifiek. De personages eerst :')

Dexter zelf vind ik een geniaal personage, hij doet me met z'n gedachtegang een paar keer goed aan het lachen brengen xD Het klinkt echt getikt in sommige opzichten naar mijn mening :')
Debra, zijn zus, die is ook wel hip, al heb ik me een paar keer geërgerd aan haar. Maar ze is wel slim. Zomaar even door koppie koppie te gebruiken achterhalen hoe de seriemoordenaar waar ze achter zoeken te werk gaat.
Doakes, haha, die kerel xD Hij vertrouwt Dexter blijkbaar niet echt. Zijn uitspraken tegen Dexter zijn ook geweldig, en er hangt bij elk zinnetje dat hij aan Dexter richt wel één of ander denigrerend naamkaartje bij. Moest ik Dexter zijn, ik zou me vragen gaan stellen.
En dan die bazin, hoe heet ze nu weer, Maria. Aan die vrouw erger ik me mateloos. En dat was al van het eerste moment. En het betert er niet op, vind ik :')
Rita, over haar heb ik (nog) niet veel te vertellen. Een doodgewone vrouw en moeder in m'n ogen, heel vriendelijk en aardig, ze heeft wel haar probleempjes dan, maar ze heeft wel schatjes van kinderen :')

Tja, wat moet ik meer zeggen over de eerste aflevering? Het was een soort van plaatsing en uiteenzetting van het begin. Het wordt alleen maar boeiender achteraf. Ik vind het sowieso interessant om series te zien waarin ze moordzaken oplossen en zo. Alleen heeft dit nog een extra kantje :')
De afsluiter van de eerste aflevering maakt het wel interessant voor de kijker om te blijven volgen, als blijkt dat de misdadiger waar ze naar op zoek zijn een spel speelt met Dexter. Jaja :')

I don't know who I am.
Cocokadavra
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

Cocokadavra is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 11, 2008 14:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wow, een Dexter-topic!! Hier moet ik wel even wat neerzetten. =D Ik ben al fan van Dexter vanaf de eerste aflevering van seizoen 1 in oktober 2006! Het is echt een briljante serie en je gaat steeds meer van Dexter houden heb ik gemerkt. =)

Als aanrader voor de Dexter-fans wil ik de boeken van Jeff Lindsay graag noemen! De serie is gebaseerd op boek 1: Darkly Dreaming Dexter. Het tweede boek is niet seizoen 2, maar het staat los van elkaar. Desalnietemin is deel 2 (Dearly Devoted Dexter) een must voor de Dexter-fan! Het is op een andere manier net zo briljant als de serie!! Er is ook een deel 3 (Dexter in the Dark), maar die heb ik nog niet gelezen, dus daar kan ik nog geen uitspraken over doen.

Vorige week was de eerste aflevering van seizoen 3 uitgelekt (thanx voor de tip MLS!!) en het was weer super! Ik zal niet spoileren, maar het was wel weer good-old-Dexter!!!!! Me=happy!!!! Nou, ik ga het hier bij laten. Veel Dexter-plezier iedereen!!!!!!!!

The few details that I found in Sergeant Doakes's file left me grasping for breath: Doakes had a first name! It was Albert - had anyone ever really called him that? Unthinkable. I had assumed his name was Sergeant.
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 18:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

En ik kom even mijn mening herverduidelijken, want ik heb onlangs 1.02 op TV gezien en het bevalt me allemaal best wel veel beter dan als ik het bekijk zonder ondertiteling, geen idee waarom, maar op TV ziet het er allemaal nog een stuk beter uit.

Ik heb eigenlijk nog steeds een klein probleempje met de weinig verscheidenheid tussen de characters en ik vind de vriendin van Dexter echt een heel irritant char, maargoed.. Dat kan allemaal nog evolueren natuurlijk en het is best wel een klein beetje te vroeg in de serie om daar al over te oordelen.

See you in another life?
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp