Auteur |
Bericht |
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 07, 2008 19:14 |
|
@ Indian Violet: naar Panic in Tivoli (Utrecht). Ik kwam er eigenlijk toevallig achter dat ze speelden en heb toen maar een kaartje gekocht. xD
26 Juni speelden ze in Tivoli, nog niet zo lang geleden dus. ^^ |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
*No Merci*
7e jaars
Verdiend:
137 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 08, 2008 14:19 |
|
*steekt hand op*
Even mijn lijstje van belangrijkste concerten (ben er naar nog niet erg veel geweest, maar I'm working on it)::
Rock Werchter 2007
Ik ben vorige jaar 2 dagen naar Rock Werchter geweest en het was echt ongelooflijk goed! Wie ik daar onder anderen heb gezien:
*Kaiser Chiefs
*Bloc Party (amazing!)
*Artic Monkeys
*The Killers
*Gabriël Rios
*Lily Allen
*The Chemical Brothers
*...
De sfeer op de festivalweide is echt onvergetelijk en ik hoop zeker een van de volgende jaren nog eens terug te gaan naar Werchter (als de line-up dan even goed is als in 2007)
Pukkelpop 2008
Dit jaar ben ik 1 dag naar Pukkelpop geweest en ook dit festival was echt geweldig. Er spelen zo ongelooflijk veel bands op 1 dag dat je je geen seconde verveelt. De meeste muziek was helemaal mijn ding dus dat was echt geweldig.
Wie ik zoal gezien heb::
*The Wombats (geweldig!!)
*The Black Kids
*MGMT
*Bloc Party (looove 'em)
*Plain White T's (zij waren verschrikkelijk! De muziek is echt slecht en het hele publiek stond daar met een blik van: "Yeah Right", zo onovertuigend kwamen ze over. Schande dat zij op de Main Stage stonden!)
*Sigur Rňs (prachtige muziek, niet meteen klassieke festival-muziek maar ze deden het echt heeel goed!)
*Soulwax (Party!)
The Wombats 27 September 2008
Ik was zo onder de indruk van ze na Pukkelpop dat ik ze heel graag nog eens wilde zien. Wel, in de kleine zaal van het depot kwamen ze nog veeel beter over!
Het concert was onvergetelijk, het publiek wildenthousiast en de muziek geweldig! Zij zijn echt een aanrader! De volgende keer dat ze weer in het Depot komen spelen ga ik zeker kijken.
Los Campesinos! 9 November 2008
Ik ben er dus nog niet naartoe geweest, maar ik kijk er echt naar uit! Los Campesinos! maakt echt feest-muziek dus ik denk dat hun concert wel geweldig zal zijn!
Bloc Party 13 Februari 2008
Bloc Party komt nog eens naar België en ik ben zoooo blij dat ik kaarten heb! De kaarten voor beiden optredens waren al op 1 uur uitverkocht dus ik heb echt wel geluk gehad.
Ik heb Bloc Party al 2x op een festival gezien (Werchter en Pukkelpop) en ik verwacht dat ze nu nog beter zullen zijn.
Hun nieuwe cd komt op 27 oktober uit en die ga ik dan ook meteen kopen.
Naar dit optreden kijk ik veruit het meest uit!
Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl |
_________________ Color your life: visit my LJ |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 10, 2008 19:36 |
|
En toen had ik alweer kaartjes gekocht voor het volgende festival: Crossing Border. Niet een van de bekendste festival, maar wel heel erg leuk! Ik ga er dit jaar voor het eerst naartoe en ik heb mijn ticket gekocht omdat de volgende bands komen.
Death Cab For Cutie
Ra Ra Riot
Frightened Rabbit
Louis Theroux (BBC documentairemaker)
Verder staan voor mij nog in de planning
Night of the Proms
Elbow (supporting act Laura Marling)
=D
Het concert van Someone Still Loves You Boris Yeltsin was onverwacht leuk! Vooral omdat we tijdens en na het concert met de Roadies en een paar leden van de band hebben rondgehangen XD |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 10, 2008 23:09 |
|
Ik ga aanstaande dinsdag weer naar een concert.
Deze keer in de KulturFabrik in Krefeld (Duitsland), een concert van Revolverheld. Ik weet niet of iemand dat bandje kent, ze zijn niet zo groot. Ze hadden in Duitsland een flinke hit met Du Explodierst en ze hebben ook het voetballied van 2008 geschreven. ^^
Ik heb er best wel zin in, ik vind het een heel leuk bandje. (: |
MiYuvi ♥ |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 11, 2008 10:48 |
|
Josse schreef: | Ik ga aanstaande dinsdag weer naar een concert.
Deze keer in de KulturFabrik in Krefeld (Duitsland), een concert van Revolverheld. Ik weet niet of iemand dat bandje kent, ze zijn niet zo groot. Ze hadden in Duitsland een flinke hit met Du Explodierst en ze hebben ook het voetballied van 2008 geschreven. ^^
Gaaf dat je naar Duitsland gaat om een band te zien! Ik zou dat wel doen voor een van m'n bands denk ik! Met wie ga je er naartoe en blijf je dan ook in een Hostel slapen enzo?
Ik post even een overzichtje voor mezelf =D
Citaat: | Heb ik gezien:
Editors
We Are Scientists (2)
Death Cab for Cutie
Pigeon Detectives
Tunng
The National
Amy MacDonald
The Flaming Lips
White Lies
Iron and Wine
The Hives
dEUS
The Futureheads
Someone Still Loves You Boris Yeltsin |
Citaat: | Ga ik nog zien:
Death Cab for Cutie
Ra Ra Riot
Frightened Rabbit
Elbow |
Citaat: | Wil ik heeeeel graag nog zien:
The Killers
Kaiser Chiefs
Interpol
Kings of Leon
(En natuurlijk zo vaak mogelijk Editors XD) |
|
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 11, 2008 13:46 |
|
BeeGee Kenobi schreef: | Josse schreef: | Ik ga aanstaande dinsdag weer naar een concert.
Gaaf dat je naar Duitsland gaat om een band te zien! Ik zou dat wel doen voor een van m'n bands denk ik! Met wie ga je er naartoe en blijf je dan ook in een Hostel slapen enzo? |
Ik ga met een vriendin van mij met de auto daar naartoe, maar we rijden gewoon die avond weer terug. Het is nog geen uurtje van waar mijn ouders wonen dus dat is goed te doen.
However, 26 december in Bochum wordt een grotere stunt. Dat is iets van twee uur met de trein, dan ga ik 's ochtends met de trein en om drie uur 's nachts weer met de trein terug. :') Maar goed, het is de freaking kerstshow van Cinema Bizarre. <3 |
MiYuvi ♥ |
|
|
|
doxy_angel
3e jaars
Verdiend:
98 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 12, 2008 19:35 |
|
Ik ga pas een jaar ofzo concert af.. xD Heb ook nog niet veel gezien..
Vorig jaar Within Temptation met het metropole orkest.. was echt super, ik sta ook op de dvd hahah..
Ik ben naar Nightwish geweest met Annette.. Vond ik wel erg minder. En naar Epica en Delain, aankomende vrijdag ga ik weer naar Epica ^^
Er is ieder jaar een muziekfestival, appelpop. En daar komen ook wel leuke bandjes, zoals racoon, wt, blof etc.. |
|
|
|
|
ChristaVilijn
Dreuzel
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 15, 2008 10:05 |
|
Ik ben nog niet echt naar extreem veel concerten geweest of zo, maar hier komt een lijstje :')
TMF Awards @ 27 oktober 2007 {volgensmij}
Hmm, nou ik vond het niet echt AMAZING of zo :') Maar ik had kaartjes gewonnen, dus dan ga ik wel of course ^^ Daughtry vond ik echt vet cool tijdens hun optreden daar en Within Temptation ook v.v
Ik baal alleen van het feit dat TH er niet was en Nick&Simon, Enrique Iglesias en de Sugababes wel » ik mag hun niet v.v en Nick&Simon gaven gelijk een soort concert toen zij op het einde mochten performen 0.o
Tokio Hotel @ 4 maart 2008
Nadat we na veel gedoe eindelijk binnen waren hebben we vet veel lol gehad en ook nog een paar leuke mensen ontmoet n_n Alhoewel ik het wel jammer vond dat ze de meeste nummers in het engels deden {-.-} was het alsnog geweldig<3
Tokio Hotel @ 14 juni 2008
Dit concert was gewoon in een woord INCREDIBLE<3 Serieus, ik kon alles vet goed horen ook al stond ik nog enorm ver weg van het podium [:')] en de sfeer was goed, en het was helemaal in het Duits <3 En je zag ook echt hoeveel plezier de jongens er zelf in hadden. Dat was echt zo'n topdag, ook al heb ik meer dan 4 uur staan wachten x3 Ik kijk al uit naar het volgende concert<3
Avril Lavigne @ 20 juni 2008
Whiee<3 Dat concert was echt vet! Sommige mensen vinden Avril slecht zingen als ze live zingt, maar ik vind dat niet ;D
Toen mn vriendin en ik binnen waren stonden we al redelijk dicht bij het podium en later tijdens het concert stond ik op 5-2 meter afstand van dat hek ;D Het concert was echt geweldig<3 en de mensen met wie ik daar gepraat heb waren dat ook n_n
Ook bij Avril hoop ik dat ze snel weer naar NL komt n_n
En voor de rest ben ik niet echt naar concerten geweest ;( Ik zou wel graag naar Fall Out Boy op 26 oktober en Nightwish op 15 maart, maar ik mag niet -.-
En als Kelly Clarkson of Linkin Park een keer naar Nederland komt zou ik heel graag willen gaan<3 En ik ga ooit nog met m'n pa naar Blof (: |
_________________ “Cru-,” begon Maisa. “Impe-,” zei Christa tegelijkertijd.
“Expelliarmus!” hoorden ze Albus ineens boven alle ophef uitkomen.
De twee meisjes vlogen over de grond door de kracht van Albus’ spreuk. |
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 15, 2008 16:51 |
|
Gister ben ik naar Revolverheld geweest, in de KulturFabrik in Krefeld.
We gingen toch met de trein, en dat begon meteen heel goed. We gingen namelijk met de bus naar Venlo toe, en toen bleek de bus niet te rijden. :') Toen moesten we dus een half uur op de bushalte rondhangen.
In Venlo op het station hadden we nog enorm veel moeite met het goede treinkaartje kopen en toen we dachten de goede te hebben, bleek bij de controle in de trein dat het niet het goede kaartje was. :') Gelukkig had de Duitse berenconducteur geduld en kregen we geen boete.
Vervolgens kwamen we er in Mönchengladbach achter dat we er bij Vierssen al uit moesten, en konden we dus weer terug. :')
Uiteindelijk waren we om drie uur bij de KuFa, waar Kris (de gitarist) nog gitaar zat te spelen in de zon.
Het concert was super gaaf, maar ik ga het niet helemaal verslaan aangezien ik dat zojuist op mijn LiveJournal heb gedaan. Dus voor de geďntereseerden, *click*. Daar staan ook enkele foto's van het concert en een foto van ik met Kris. ^^ |
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Hermione_love
6e jaars
Verdiend:
110 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 17, 2008 21:13 |
|
Ik ga het komende jaar al naar drie concerten. ^^ Namelijk:
- The Rasmus [28-02-09]
- Negative [26-03-09]
- Coldplay [11-09-09]
Ik heb er like zo'n ontzettende zin in alledrie. ^^
Eerder ben ik geweest naar:
- Tokio Hotel [08-10-07]
- Tokio Hotel [04-03-08]
- Cinema Bizarre [25-05-08]
- Tokio Hotel [14-06-08]
- Cinema Bizarre Party Hamburg [19-07-08]
Verslag voor degenen die het boeit. x]
:] |
_________________ "All I know is I trust only you in this world. I've missed you. I need you. It is you I love, Hephaistion. No other." <3 |
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 19, 2008 0:36 |
|
Hermione_love schreef: | Ik ga het komende jaar al naar drie concerten. ^^ Namelijk:
- The Rasmus [28-02-09]
- Negative [26-03-09]
- Coldplay [11-09-09]
Ik heb er like zo'n ontzettende zin in alledrie. ^^
Eerder ben ik geweest naar:
- Tokio Hotel [08-10-07]
- Tokio Hotel [04-03-08]
- Cinema Bizarre [25-05-08]
- Tokio Hotel [14-06-08]
- Cinema Bizarre Party Hamburg [19-07-08]
Verslag voor degenen die het boeit. x]
:] |
Ik ben zo jaloers dat jij Cinema Bizarre op de fanparty hebt gezien joh. : O Het verslag klonk ook echt zo gaaf. <3
Zowieso, jij hebt Luminor gezien, weet je dat ik daar voor echt zo veel over zou hebben. <3
Nouja, nog maar snel even een lijstje van wie ik waar gezien heb enzo. xD
Di-rect
De Maaspoort - Venlo
Stevie Ann
Meerdere shows op meerdere plekken. xD
Maroon 5 + Dashboard Confessional
Brabanthallen - Den Bosch
Red Hot Chili Peppers
Goffertpark - Nijmegen
Panic At The Disco
Tivoli - Utrecht
The Raconteurs
De Melkweg - Amsterdam
Tokio Hotel
Gofferpark - Nijmegen
Ali B
De Maaspoort - Venlo
Lange Frans en Baas B
De Maaspoort - Venlo
Fernando Lamerinhas
Zo veel shows op zo veel plekken
Maarten van Roozendaal
Meerdere shows in meerdere theaters
Jason Mraz + Racoon + Orishas
Parkpop Den Haag
Kill Hannah + My Passion
De Melkweg - Amsterdam
Revolverheld
KulturFabrik - Krefeld [Duitsland]
------------------------------
26-12-2008
Cinema Bizarre
The Matrix - Bochum [Duitsland]
Hier heb ik zooooooooo veel zin in he! <3
28-02-2008
The Rasmus
De Melkweg - Amsterdam
Yaaaaaaaay, me geht auch! <3
21-03-2008
An Cafe
Live Music Hall - Köln [Duitsland]
OH MY GOD I CAN'T BELIEVE IT (I've never been this far from home... well, not true. ^^ Maar dit is An Cafe, ultimate coolness. <3) |
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Hermione_love
6e jaars
Verdiend:
110 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 21, 2008 11:16 |
|
@ Josse; En ik ben zó freakin' jaloers op jou omdat je naar CB gaat de 26e. 0_0 Ik wilde ook zo graag, maar niemand van mijn vrienden kon. ¬¬
[/sorryalsditspamis] |
_________________ "All I know is I trust only you in this world. I've missed you. I need you. It is you I love, Hephaistion. No other." <3 |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 21, 2008 11:44 |
|
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het algemene beeld hier over concerten...
Hoe ver wil je reizen voor een band en hoeveel wil je maximaal betalen voor een band?
Ik ga tegenwoordig minstens 2 keer per maand naar een concert (liever vaker, maar jah, er is niet altijd iets leuks te zien)..
Meestal kosten de concerten tussen de 10 en 20 euro per stuk...en mijn verste concert was in Den Haag (vanuit Groningen)...
Ik zou makkelijk 90 euro neertellen voor een concert van Editors, maar voor een andere band zou ik wel even nadenken voordat ik dat zou doen
Ik heb dit jaar meer dan 400 euro gespendeerd aan concerten..*rofl*
Ben benieuwd naar jullie antwoorden! |
|
|
|
DoubleD
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 21, 2008 16:04 |
|
Ik woon in het midden van het land, dus voor mij is er eigenlijk altijd wel íets in de buurt waar ik heen kan gaan voor een concert. Paradiso, de Melkweg, Tivoli en de HMH zijn allemaal maximaal 5 kwartier rijden vanaf mijn huis. Ik zou niet naar Groningen gaan rijden of naar Duitsland als daar een concert is. Ten eerste krijg ik mijn ouders niet zo gek om me er naartoe te rijden en ten tweede mag ik niet alleen met het openbaar vervoer.
Eigenlijk vind ik het pas sinds een half jaar echt leuk om naar concerten te gaan. Mijn kaartjes voor Mika waren het duurste. 36 euro. Ik had het er echt wel voor over. Op dat moment was ik helemaal bezeten van Mika, maar nu zou ik er echt wel even over nadenken.
Voor de rest (nou ja, het waren maar 2 concerten) schommelen de prijzen van de concerten waar ik geweest ben tussen de 20 en de 25 euro. Ik wil nu heel graag op 3 april naar Racoon in Paradiso, dus ik moet even kijken hoe duur die kaarten worden. Gelukkig heb ik mijn CKV-pas, waardoor ik nu wel met korting kan. =) |
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 21, 2008 18:25 |
|
Uhm, ik ben eigenlijk bereid best veel geld neer te tellen voor een concert.
Red Hot Chili Peppers waren toen €57,-, ik geloof dat dat voorlopig het duurste is geweest.
Verder was Tokio Hotel €44,- en Maroon 5 was geloof ik iets van €33,-.
An Cafe is ook €38,-, maar verder valt het wel mee. (Cinema Bizarre €22,- / The Rasmus €23,- / Kill Hannah €19,- / Revolverheld €25,-)
Dat vind ik niet veel geld voor een concert, vaak verheug ik me er ook enorm op en geniet ik er nog dagen van. xD
Ik ben ook wel bereid om een tijdje onderweg te zijn voor een concert, maar omdat mijn ouders in noord-Limburg wonen en ik op kamers zit in Utrecht valt de reistijd meestal wel mee. Ik mag van mijn ouders daarom ook gewoon met het openbaar vervoer en 's nachts laat nog onderweg zijn, dus dat scheelt. xD
Nu ga ik voor Cinema Bizarre iets van 2,5 uur reizen (heen en terug 5 uur), maar daar hebben mijn ouders geen problemen mee. Ik denk dat dit wel het verste is dat ik voor een concert ben gegaan.
Ik ga zo één keer in de maand naar een geplant concert, om het maar zo te zeggen. Daarnaast nog wel één keer in de maand gewoon toevallig, omdat er iets leuks is in het theater van mijn vader of omdat ik naar een festivalletje ga ofzo.
Ik geef best veel geld uit aan concerten dus, maar dat vind ik helemaal de moeite waard. <3 |
MiYuvi ♥ |
|
|
|
|
|