Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Drugs in de tovenaarswereld? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Bestaan er drugs in de tovenaarswereld ???

Ja
45%
 45%  [ 63 ]
Nee
26%
 26%  [ 36 ]
Ik zou het echt niet weten...
27%
 27%  [ 38 ]
Totaal aantal stemmen : 137

Auteur Bericht
xEmma
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: In thé High School, next to Zac Efron && Vanessa Hudges, Singing We're All in this Together

xEmma is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 14:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

anna27 schreef:
ik denk het wel bijvoorbeld drankjes zoals feliks fortunariks

Dat is niet echt een Drugs vindt ik ^^. Onder Drugs versta ik echt de dingen die wij ook kennen zoals Coke, XTC etc. Ik denk ook wel dat als er een echte Tovenaarswereld zou zijn, dit zekker daar ook bestaat. Je kan het immers gewoon kopen, dus ik denk wel dat het er in een tovenaarswereld ook gewoon gaat zoals bij ons. Maar in de Wereld van Rowling komt geen Drugs voor, omdat dat gewoon niet echt in het verhaal past. Dat is zo 'on-magisch'

The start of something New.
Profiel bekijkenStuur privébericht
mira
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 80 Sikkels

mira is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 19:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm, ik weet het nog niet zo zeker. Ik bedoel, gokken doen ze toch ook in de tovenaars wereld? Dus er zou misschien ook wel drugs kunnen zijn. Het tovenaars-leven lijkt veel op het dreuzel-leven dus, ja, het zou kunnen(?)

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 132 Sikkels

Mrs Riddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2007 1:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb gestemd dat er drugs in de toverwereld is, denk maar naan de dooddoeners op de avond van het WK Zwerkbal! Wat die geslikt hadden, ik weet het niet hoor! Cool

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2007 11:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mrs Riddle schreef:
Ik heb gestemd dat er drugs in de toverwereld is, denk maar naan de dooddoeners op de avond van het WK Zwerkbal! Wat die geslikt hadden, ik weet het niet hoor! Cool

Waarschijnlijk waren ze niet aan de drugs bezig, maar hadden ze juist wat te veel drank op. Beetje licht aangeschoten.

Er zal vast hier en daar wat drugs zijn in de wereld, maar dan denk ik dat niet alleen dooddoeners drugs gebruiken, er zullen dan ook wel genoeg mensenn die van binnen goed zijn drugs gebruiken.

@Mira ik denk ook wel dat gokken en dat soort dingen wel te doen zijn, anders heb je vast hier en daar iemand zitten die daar voor naar een dreuzelwereld toe gaan om te kunnen gaan gokken ect.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Yori87
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 153 Sikkels

Yori87 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 16:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

In JK's wereld vind je ook drank, dus waarom geen drugs? Ik bedoel, er zullen vast wel drankjes etc zijn die je licht in je hoofd maken lijkt me.
Ik denk niet dat er echt situaties omschreven zijn waarin een personage aan de drugs was, maar die zullen er best wel zijn. En wie weet gebruiken ze wel wat van wat de Dreuzels gebruiken Razz!

''There's no need to call me 'sir', Professor.''

'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge."
LuCos
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 121 Sikkels

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 19:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Natuurlijk is er drugs! Die toverdrank/potion lessen is toch gewoon over drugs. Medicijnen of eenmiddel waardoor je anders gaat gedragen is een drug. Dus het zijn drugs. Ze gebruiken alleen andere soorten drugs. Maar het kan ookgewoon zijn dat ze aan de cocaine zitten, maar misschien een ander effect krijgen..

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 22:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

LuCos schreef:
Natuurlijk is er drugs! Die toverdrank/potion lessen is toch gewoon over drugs. Medicijnen of eenmiddel waardoor je anders gaat gedragen is een drug. Dus het zijn drugs. Ze gebruiken alleen andere soorten drugs. Maar het kan ookgewoon zijn dat ze aan de cocaine zitten, maar misschien een ander effect krijgen..

Ik denk niet dat als ze aan de cocaine zitten dat ze dan een ander effect krijgen. Tovenaars/heksen zijn ook gewone mensen, en ik denk dat zij op dezelfde manier reageren als dreuzels dat ook zouden doen. Ze hebben inderdaad toverdranken die ze ervoor gebruiken, en niet dat dreuzelspul. Maar het effect lijkt mij toch hetzelfde.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 23:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
LuCos schreef:

Ik denk niet dat als ze aan de cocaine zitten dat ze dan een ander effect krijgen. Tovenaars/heksen zijn ook gewone mensen, en ik denk dat zij op dezelfde manier reageren als dreuzels dat ook zouden doen. Ze hebben inderdaad toverdranken die ze ervoor gebruiken, en niet dat dreuzelspul. Maar het effect lijkt mij toch hetzelfde.

Ik zei ook niet dat ik dacht dat ze anders zullen gedragen als dreuzels, maar dat het MISSCHIEN een ander effect krijg. Smile ofja ik voelde me een beetje aangevalle Razz

Nja, aan de andere kant vind ik het wel logisch dat het niet in de HP verhalen voorkomt, omdat het een kinderboek toch is.... Maar ja... in de puberteit kom je ook (hoe dan ook) in aanraking met drugs (dit wil niet zeggen dat je het wel of niet gaat gebruiken). En daarbij heb ik nooit een rokend iemand gezien, of een pijp roken bij HP of ben ik nu verkeerd aan het denken?

eva.ft.harry
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 81 Sikkels

eva.ft.harry is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 17:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat er drugs is daar. Wel allerlei drankjes ofzo die ze maken om een soort van drug te hebben. Maar niet dat ze daar massaal pilletjes gaan slikken of zo xD.
En als ze er wel waren zou ik gelijk weten wie er verslaafd aan zouden zijn xD

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 17:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

eva.ft.harry schreef:
Ik denk niet dat er drugs is daar. Wel allerlei drankjes ofzo die ze maken om een soort van drug te hebben. Maar niet dat ze daar massaal pilletjes gaan slikken of zo xD.
En als ze er wel waren zou ik gelijk weten wie er verslaafd aan zouden zijn xD

Ja, maar pillen zijn niet de enige drugs! Drankjes ook! Dus je zegt nu dat er geen drugs word gebruikt maar wel van die drankjes, dat dus ook net zo hard drugs is. (alle medicijnen zijn drugs)
Maar ik denk zelf ook dat ze een drankje kunnen uitvinden dat ze er niet verslaafd aan zullen worden Razz( nee grapje)

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 19:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

LuCos: akkoord, alle medicijnen zijn drugs, maar zo is het hier toch helemaal niet bedoeld? Het gaat toch om XTC, cannabis, cocaïne, heroïne, speed, etc.?

En mijn mening: ik denk wel dat er drugs zijn, maar dan een soort "tover"drugs. Zoals genoemd: toverdranken, en poeder uit speciale planten enz.

'Til we meet again, HPF'ers.
horse2freakje
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 32 Sikkels
Woonplaats: in de magisch vergrote bezemkast die van Harry is geweest

horse2freakje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 14:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

In de toverwereld zou er vast wel zoiets bestaan, maar niet in een kinderboek. De ouders zouden het misschien niet goedkeuren als er opeens zoiet staat als: "Harry, Ron en Hermelien liepen de Drie Bezemstelen in om even hun voorraad hasj bij te vullen. Toen ze binnenkwamen, zagen ze een paar Zwadderaars relaxt tegen de bar leunen met een joint in hun mond." Niet egt iets wat je in een boek van Harry Potter tegen zou willen komen, niet?
Laat dit maar lekker een drugsvrij verhaal zijn!

Lily Tonks
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 726 Sikkels

Lily Tonks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 16:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Steekt hand op*

Waarom drugs als je duizenden soorten toverdranken zou kunnen brouwen? Het lijkt mij ontzettend nutteloos drugs te gaan gebruiken als je al die effecten ook kunt bereiken met al bestaande toverdrankjes. Daarnaast is en blijft de Harry Potter-reeks bedoeld als kinderboekenreeks en zeker als ze willen dat die uitgegeven blijven worden in Amerika zou ik drugs er buiten laten!

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 3 Sikkels

MissCocoAmor is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 16:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat er vast wel drugs in de tovenaars wereld is maar dat het andere namen heeft en dat het ook andere werkingen en alles heeft
maar aan de ander kant denk ik niet dat het in een van Jk's Boeken voro zal komen dat bij. Harry potter ineens Coacaine snuift dat zou wel een beetje heel erg Raar Zijn voor een kinderboek

Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!......
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp