Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Waarom Hermelien moeite heeft met de Patronus Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 16, 2008 18:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laatst las ik het zevende boek nog eens een keer en ik was bij het stukje dat Hermelien haar Patronus moest oproepen in het ministerie van toverkunst. Dit lukte haar maar amper en Harry zei dat het de enige spreuk was waar ze altijd moeite mee had. Nu vroeg ik me dus af waarom dit is?? Waarom is het zo moeilijk voor alles kunner Hermelien om een fijne herrinnering op te roepen?? Iemand enig idee hoe dit komt?

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 16, 2008 18:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Dat Hermione dat niet kan heeft misschien wel te maken dat ze geen goede herinnering kan bedenken. Dat komt misschien omdat ze niet zo heel veel slechte dingen mee heeft gemaakt misschien. Dus dan is het moeilijker om de goede dingen te zien. Al denk ik ook dat dit gewoon in de boeken staat om gewoon even weer aan te tonen dat Hermione niet Sue is en dat er ook dingen zijn die ze niet kan doen. Ik weet niet of er echt zo heel veel hier achter zit en of we zoveel hier achter moeten gaan zoeken. Uiteindelijk kan ze het namelijk wel, dus het is niet dat Hermione dit helemaal niet kan. Het gaat alleen moeilijk bij haar.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 726 Sikkels

Lily Tonks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 16, 2008 20:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Steekt hand op*

Dat komt denk ik omdat aangetoond moet worden dat ook Hermione niet álles zomaar kan. Dat ze niet alwetend is, en ik denk ook dat duidelijk moet zijn dat het niet voor niets Hárry is die Voldemort om zeep moet helpen (of andersom) en niet Hermione. Als Hermione álles had gekund, dan zou de vraag wel erg makkelijk te stellen zijn waarom Hermione dan ook niet Voldemort zou moeten vermoorden.

Daarnaast heeft het ermee te maken dat Hermione vooral veel boekenwijsheid heeft. Een Patronus is één van de spreuken die je eigenlijk niet zozeer uit een boek kunt leren, maar die je via je gevoel moet kunnen oproepen. Hermione haalde ook geen 'Uitmuntend' voor VTZK omdat ze moeite had met de Boeman; dat was ook een spreuk waarvoor ze méér nodig had dan alleen de kennis uit boeken!

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

2e jaars
2e jaars

Miss Zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 17, 2008 13:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat het eraan ligt dat ze geen goede herinnering heeft. Ik bedoel Harry heeft nog meer vreselijke dingen meegemaakt dan zij. Misschien is het gewoon om aan te duiden dat je niet overal goed in kunt zijn; ook is het een moeilijke bezwering en Harry is altijd beter geweest in Verweer tegen de Zwarte Kunsten dan Hermelien. Dat is het enige vak waar hij beter in was Smile daar kan het ook mee te maken hebben natuurlijk.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 22, 2008 9:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is idd een moeilijke bezwering maar ik snap nog steeds niet helemaal waarom ze er zoveel problemen mee heeft. Misschien komt het omdat Hermelien heel veel in haar verstand leeft, harry is best een gevoelsmens en kan dus misschien makkelijker in zijn gevoel komen dan Hermelien.
Misschien kan ze daarom moeilijk een fijne herinnering bedenken ofzo.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 22, 2008 10:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Dat is inderdaad heel goed mogelijk. Dat het te maken heeft met het feit dat Hermelien een verstandsmens is en niet zo'n gevoelsmens. Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stil gestaan. Ik kan me dan namelijk wel goed voorstellen dat het dan een moeilijke spreuk kan zijn. Al denk ik inderdaad ook gewoon dat Rowling het expres zo gedaan heeft om alweer aan te tonen dat Hermelien slechter is in verweer tegen de zwarte kunsten. Want zij had bijvoorbeeld ook als enige daar een Boven Verwachting voor en de rest was allemaal Uitstekend.

Oh ik heb trouwens vandaag een rood vest aan.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp