Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Fred en George's TopFopShop Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat vind je van fred en george's shop?

Geweldig!!
96%
 96%  [ 48 ]
Leuk, maar het is wat overdreven
2%
 2%  [ 1 ]
Gaat wel, ze hadden het beter weg kunnen laten
2%
 2%  [ 1 ]
Niet leuk
0%
 0%  [ 0 ]
Stom
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 50

Auteur Bericht
horse2freakje
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 32 Sikkels
Woonplaats: in de magisch vergrote bezemkast die van Harry is geweest

horse2freakje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jep, helemaal perfect! Echt leuk bedacht, en het past perfect bij fred en george. Heel jammer dat Fred dood is gegaan (crying moment), maar george en ron gaan verder met de fopwinkel. Ik vind het super jammer dat wij niet zoiets hebben! Zouden de wetenschappers niet zoiets als braakbabbelaars kunnen uitvinden, op bloedzusters bloednoga (of zoiets dergelijks)? Lijkt me handig! Even een dagje thuis lekker op de bak relaxen...

Fopshop is my shop! I buy things there until they are empty!

PWM
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 27 Sikkels

PWM is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 22:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Had eigenlijk niet anders verwacht. Het contrast tussen de Familie Wemel, die erg arm zijn, tot Fred en George (later Ron en George), die nu bakken geld verdienen, was te verwachten. Het zijn ook jongens die je het echt gunde, om wat meer te verdienen. Het lijkt me geweldig om eens door zo'n zaak te lopen, maar dat kan natuurlijk niet. Razz Ironisch genoeg helpt hun spul Malfidus met zijn slechte plannetjes, maar anders had Malfidus ergens anders wel wat gevonden wat hij kan gebruiken. Tovertweeling Fopshop is meesterlijk!

Profiel bekijkenStuur privébericht
ChristaVilijn
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 27 Sikkels

ChristaVilijn is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 14, 2008 15:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Serieus, ik vind die winkel geweldig!

Vet jammer dat hij niet in Real life bestaat -.- Maar als hij wel bestond had ik volgens mij heel veel zakgeld bij hun gedumpt voor spullen die zij hebben ontworpen x3

Lily Tonks
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 726 Sikkels

Lily Tonks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2008 16:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Steekt hand op*

Echt een van de leukste vondsten uit alle boeken. Fred en George die een fopshop beginnen, zó logisch en toch zo bijzonder. Dat het met het geld van Harry gebeurde vond ik weer wat minder origineel, maar ze moesten op de één of andere manier toch aan een startkapitaal komen.
Ik heb echt genoten van de passages dat Hermione, Ron en Harry in die Fopshop waren, de vondsten waren echt briljánt.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

*No Merci* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2008 17:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Steekt hand op*

Ik hou echt van de topfopshop. Het is echt typisch voor de tweeling om zo’n winkel te openen en dat vind ik echt leuk. Fred en George zijn sowieso al twee van mijn favoriete personages en de winkel geeft weer net iets extra’s aan het boek.

Vooral vind ik het leuk dat Rowling haar fantasie weer de vrije loop heeft gegeven door het verzinnen van alle fopshop artikelen.
Ook is het leuk dat zij dan weer een gigantische poster in hun etalage hebben hangen waarop gelachen wordt met Voldemort, dat is zooo Fred en George.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Ronnetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2008 15:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Haha, bijna iedereen heeft de eerste gekozen..

En ik natuurlijk ook Razz Ik zou niet weten waarom het overdreven zou zijn, of wat dan ook, het is gewoon echt iets voor Fred en George. Als mij gezegd werd dat ze een Topfopshop gingen openen terwijl ik het eerste boek aan het lezen was, zou ik denken: dat verwachtte ik misschien wel een beetje, het is echt iets voor hen..

--A girl with a boy's name--
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2008 15:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Dit verbaast mij wel dat zoveel mensen die winkel zo geweldig vinden. Ik heb op "gaat wel" gestemd. Ik vond het namelijk niet echt leuk. Het is niet echt nuttig voor het verhaal ofzo. Als ze het weg had gelaten dan had ik het ook helemaal prima gevonden. Ik heb sowieso weinig met Fred en George dus dan heb je sowieso al wat minder met die verhaallijnen. Ik vond die winkel niet echt bijzonder ofzo. Misschien ook omdat ik er niet naar toe zou gaan als ik daar rond zou lopen. Ik heb helemaal niks met zulke winkels. Ik zou liever naar de boekenwinkel oid gaan.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp