Auteur |
Bericht |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 11:12 |
|
*kickt topic zwaar omhoog*
Ik denk niet dat het nu gebeurt dat de hele toverwereld ontdekt word. Als namelijk een iemand is die het ontdekt dan wordt het geheugen wel gewist. En ook al komt er een grotere groep het te weten het geheugen wordt altijd wel gewist. Ik denk niet dat je daarom ooit bij een punt aan komt dat er meerdere mensen zijn die weten van het bestaan van de toverwereld en dat hun geheugen niet meer gewist kunnen worden omdat daar te weinig mensen van zijn. Ze hebben het namelijk eeuwen geheim gehouden, waarom zou het dan nu niet meer goed gaan? Voornamelijk nu Voldemort dood is hoeven de dreuzels niet echt wat te merken.
@Bee en Lupos-Freak volgens mij is er inderdaad maar 1 toverschool in het Verenigd Koninkrijk. Ik kan me niet voorstellen dat een andere school het aandurft om de concurrentie met Zweinstein aan te gaan. Geen een ouder wil zijn kind toch naar zo'n school sturen als je toch nog Zweinstein hebt? |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
xKIMx
1e jaars
Verdiend:
7 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 12:26 |
|
De tovenaarswereld is toch al ontdekt? hoezo weten wij anders van zweinstein ?
als dr nog een andere is hoop ik dat die dreuzel-loos blijft:O |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 12:30 |
|
xKIMx schreef: | De tovenaarswereld is toch al ontdekt? hoezo weten wij anders van zweinstein ?
als dr nog een andere is hoop ik dat die dreuzel-loos blijft:O |
Wat bedoel je? Een andere toverschool? In principe gaat het niet om de school het gaat om het feit of we weten of er magie bestaat of niet. Hoeveel scholen er dan bestaan maakt dan minder uit.In ieder geval zo zie ik het dan. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
xKIMx
1e jaars
Verdiend:
7 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 13:04 |
|
dat ik denk dat er meer tovenaars scholen zijn waar wij niks van af weten xD Ze zeggen ook in de boeken dan dat dreuzels niks van Zweinstein af weten, maar we weten er toch alelmaal van:P? |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 07, 2008 13:08 |
|
xKIMx schreef: | dat ik denk dat er meer tovenaars scholen zijn waar wij niks van af weten xD Ze zeggen ook in de boeken dan dat dreuzels niks van Zweinstein af weten, maar we weten er toch alelmaal van:P? |
Dat komt ook omdat de boeken niet afspelen in deze tijd. Boek 1 speelt zich af in 1991 en boek 7 dus in 1997/1998. De boeken zijn pas in Groot Brittannie pas uitgekomen in 1997. Dus dat zou dus tijdens de gebeurtenissen van boek 7 zijn.
Daarbij zullen er vast wel meer tovenaarscholen zijn waar zij niks van af weten. Ik geloof namelijk niet dat je in Europa maar 3 toverscholen hebt. Natuurlijk heb je er veel meer zitten. Die zijn alleen kleiner en wij kennen alleen de belangrijkste toverscholen. |
|
|
|
Avada Kedavra
Dreuzel
Verdiend:
33 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 09, 2008 20:51 |
|
Er gebeuren twee dingen:
- Er staat een duistere tovenaar op die probeert de Dreuzels aan zich te onderwerpen.
- De Dreuzels krijgen een bloedhekel aan tovenaars en vervolgen ze.
Welke van de twee het eerst gebeurt weet ik niet, maar ik ben er vrij zeker van dat het andere als reactie daarop zou plaatsvinden. Snap je? |
|
|
horse2freakje
2e jaars
Verdiend:
32 Sikkels
Woonplaats: in de magisch vergrote bezemkast die van Harry is geweest
|
Geplaatst:
Zo Okt 12, 2008 10:06 |
|
Totale chaos!!
de dreuzels zouden voor elk akkefietje een toverspreuk willen, en zo word er veel druk op de tovenaars gezet. Als die het niet kunnen verhelpen, worden de dreuzels boos en komt er ruzie. De twee (tovenaars en dreuzels) gaan apart leven, en stellen verschillende regels op. Gaat er een over de regels heen, komt er oorlog. De dreuzels maken weinig kans, maar zijn wel zo dom om het te proberen!
Maar om eerlijk te zijn denk ik dat de dreuzels gek worden als ze een straal uit een stokje zien schieten. Ze denken dat hun ogen hun bedriegen, en worden zo een beetje gek.
ik hoop dat de tovenaars wereld niet uitlekt dus! |
_________________ we hebben ze in de pan gehakt, en potter is van goud
stop vollie onder de zoden, en zet het boterbier koud! |
|
|
|
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
726 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 15, 2008 16:14 |
|
*Steekt hand op*
Als de tovenaarswereld zou uitlekken zou dat inderdaad voor totale chaos zorgen denk ik. Dreuzels zouden verongelijkt zijn omdat zíj geen toverkracht zouden hebben, ze zouden voor alles de hulp van de tovenaars inschakelen en als tovenaars dat zouden weigeren dan zouden daar enorme rellen van komen. In ieder geval zou het niet bevorderlijk zijn voor de wereldvrede vrees ik. Dreuzels zouden altijd bang zijn voor de tovenaars, vanwege het feit dat zij krachten hebben die Dreuzels niet hebben. Er zou jaloezie, afgunst, afkeer en haat heersen en dat lijkt me ook precies de reden dat tovenaars het geheimhouden.
Ik denk overigens ook niet dat het snel zou gebeuren, er zullen altijd wel genoeg tovenaars blijven om geheugen te wissen en daarbij zullen er altijd heel veel Dreuzels zijn die weigeren te geloven dat er zoiets als een échte tovenaarswereld bestaat.
Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl |
_________________ Goodbye, HPF... I'll miss you. |
|
|
|
Luc
Dreuzel
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 25, 2008 12:58 |
|
Dreuzels zouden tovenaas inschakelen voor elk klein dingetje wat er maar mis gaat. Duistere tovenaars proberen de dreuzels te onderwerpen, en er zullen ook vechters voor het goede zijn. Een complete chaos. |
|
|
|
|
|