Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Waarom Peter als Marauder? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Neleke
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

Neleke is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2008 17:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vroeg mij dit ook af... Ik zou gek worden als iemand als Peter de hele tijd rond mij zou hangen en mij volgen... Maar idd zoals hier al iemand heeft opgemerkt, denk ik dat James en Sirius het leuk vonden dat iemand naar hun opkeek. Maar ze plaagden hem toch vaak, niet? Ik herinner met toch nog een scène in het boek als Harry zijn jonge vader ziet met de Snaai spelen dat Sirius zegt: "Hou op James, straks doet Peter nog in zijn broek" (dit is geen citaat, maar ik denk dat het toch zoiets was)

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2008 23:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

De reden is erg simpel zoals Neleke hierboven al zegt: vonden James en Sirius het maar wat leuk om een nerdje te hebben die alles voor ze deed en ze de hele dag de hemel in prees. Lupos zijn mening over Peter ken ik niet, maar ik denk dat hij gewoon medelijden had met hem en er niks van durfde te zeggen. Misschien was peter wel erg slim en kon lupos met hem zijn boekenkennis delen, misschien liet lupos hem daarom bij hun blijven. Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat Lupos of Peter iets in te brengen hadden, James en Sirius waren de baas en als ze dat niet beviel dan gingen ze maar uit de groep. Daarom heb ik Sirius en James nooit gemogen, arrogante ventjes.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Profiel bekijkenStuur privébericht
Miss Zwarts
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

Miss Zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2008 13:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is inderdaad een goede vraag. Misschien omdat hij nergens bijhoorde en dat vooral Remus hier iets aan heeft willen doen? Hmm zo is hij wel Wink Want Sirius en James moesten zelf toch hebben moeten zien dat hij hen achternaliep? Nouja in de hersenpan zagen we dat James van de aandacht leek te genieten dus dat is dan misschien ook een reden.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 32 Sikkels
Woonplaats: in de magisch vergrote bezemkast die van Harry is geweest

horse2freakje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 19:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ze na een tijdje wel vrienden zijn geworden. Misschien niet de beste, maar waarschijnlijk waren ze toch wel een beetje close naar elkaar toe. Hij was een beetje een meeloper, en hij keer op tegen Sirius en James. Remus was aardig tegen hem, maar Remus is aardig tegen iedereen (dooddoeners niet meegeteld. De hoofddooddoener ook niet). Misschien vonden James en Sirius het wel leuk dat er iemand tegen hen opkeek, en werden ze na een tijdje vrienden, ik weet niet. Er zijn waarschijnlijk veel verklaringen voor.

GuitarLover
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 28 Sikkels

GuitarLover is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 25, 2008 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Misschien waren er in het jaar van de Maraunders gewoon maar 4 jongens in Griffioendor. Als je met z'n allen op 1 slaapzaal zit trek je denk ik vanzelf naar elkaar toe.

Dit vind ik wel een beetje onzin.. hoeveel waren er in de tijd van Harry? Een stuk of 20 volgens mij, het lijkt me wel heel onwaarschijnlijk dat er toen maar 4 waren. En als je met iemand op de slaapzaal zit betekend niet dat je naar diegene toetrekt, kijk maar naar Simon en Daan, dat zijn ook nooit echte goede vrienden geweest met Harry.

Ik denk dat ze vrienden waren, het is altijd wel zo dat je een bepaald iemand meer mag dan iemand anders, ook in je eigen vriendengroep. En namen ze hem als geheimhouder omdat Sirius of Lupos te veel voor de hand lagen. En trouwens, ik denk dat ze hem ook in de groep hielden omdat hij wist dat Lupos een weerwolf was. Ze waren wel niet altijd even aardig tegen hem, maar zorgde er wel voor dat hij er niet 'perongelijk' er iets uit zou floepen.

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 25, 2008 20:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Peter keek enorm op naar de anderen en ik denk dat ze daar wel van hielden, van die aandacht. Ze namen hem er dan maar bij, maar echt aardig vonden ze hem denk ik niet. Zoals GuitarLover zegt, wist hij ook dat Remus een weerwolf was en wist hij dat ze Faunaten waren. Als ze hem zouden verstoten zou hij dat aan de eerste de beste kunnen gaan vertellen.

'Til we meet again, HPF'ers.
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 726 Sikkels

Lily Tonks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 25, 2008 20:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Steekt hand op*

Daar ik iedere post dien te beginnen met bepaalde, vastgestelde letters doe ik dat bij deze, net als dat ik wil vermelden dat Dorothea Johanna Omber Zweinsteins beste Schoolhoofd is, was en zal zijn en dat zij tevens altijd goedgekleed en welbespraakt is. Daarnaast nog een feitje van de dag: mijn toetsenbord is zwart, niet wit zoals bij veel andere computers.

Over het onderwerp van het topic: uit de herinneringen die we van de vier vrienden zagen bleek duidelijk dat de anderen het wel leuk vonden dat iemand hen zo 'aanbad' en dat ze om die reden Peter er graag bij hadden. En inderdaad, toen hij eenmaal in het groepje zat en wist van het Faunatengedoe en het feit dat Remus een Weerwolf was konden ze hem moeilijk afstoten. Daarnaast hebben ze hem ondanks alles kennelijk toch altijd vertrouwd.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 25, 2008 20:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

De dag is al bijna voorbij wat ik jammer vind want zo moet ik alweer slapen en dan moet ik een paar uur zonder het Omber spel doen. Wat heel erg jammer is want Omber en haar spel is natuurlijk geweldig. Ik zou het liefst de hele dag op HarryPotterForum zitten alleen maar om Omber's geweldige spel te mogen spelen. Ik heb bijvoorbeeld gisteren ook gemist dat Mooi! Weer De Leeuw de Televizier-Ring gewonnen heeft (ja dit moeten allemaal hoofdletters zijn omdat het namen zijn en dit is meteen een feit)

GuitarLover: Elk jaar zitten er ongeveer 4/5 jongens en 4/5 meisjes in een afdeling. Een afdeling heeft per jaar ongeveer 10 mensen. Daarom zitten meestal ook twee afdelingen bij elkaar in een klaslokaal om dezelfde vakken te volgen. Het kan dus best zijn dat in het jaar dat Sirius, Remus, James en Peter naar school gingen dat zij de enige vier jongens waren. En omdat Harry nou eenmaal niet echt heel veel heeft met de jongens die ook op zijn slaapkamer slapen, hoeft niet te zeggen dat James en de rest dat vroeger ook niet had.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp