Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

BOEKEN en SCHRIJVERS in het algemeen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Whitelighter
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 2 Sikkels

Whitelighter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 27, 2008 20:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees heel graag boeken. Maar niet de boeken die de meesten lezen hier (buiten Harry Potter dan). De boeken van Dan Brown kunnen me echt niet boeien, ik heb de Da Vinci Code gelezen (verplicht van school), maar het kon me echt niet boeien.
Ik lees graag historische verhalen, maar ook hedendaagse realistische verhalen.
Ik lees ook graag non-fictie boeken, zo waar mensen hun levensverhaal in vertellen.
En ik lees ook graag wetenschaptijdschriften en National Geographic. Maar eigenlijk zijn dat geen boeken.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2008 22:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uiteraard In de Ban van de Ring. Ik heb de volledige trilogie gelezen, met alles erop en eraan, de uitgebreide verhalen, de stambomen etc. Ook heb ik De Hobbit van Tolkien gelezen (ik wacht met spanning op de film!).

Verder lees ik niet zoveel magische boeken, het is niet zo mijn ding. Ik lees meer biografieën, romans die vanuit ik-persoon/dagboekperspectief zijn geschreven, waargebeurde verhalen (Dutroux bijv.).

Ik kan Het Grote Misschien van John Green meen ik, aanraden. Het is een prachtig boek (vind ik), over een jongen uit de VS die in een andere staat op een internaat gaat en waarvan een vriendin overlijdt. Eerst zie hoe hij alles meemaakt samen met haar en daarna zonder haar.

En Tirza van Arnon Grunberg, ook mooi. Op het einde neemt het zo'n onvoorspelbare wending. Heerlijk! Ik ben niet kapot van Grunberg, maar dit vond ik een prachtig boek.

Ik edit dit uiteraard later!

Schijnbewegingen van Floortje Zwigtman is trouwens ook een héél mooi boek! Het gaat over de tijd waarin Lord Bosie & Oscar Wilde leven en de hoofdpersoon is een homosexuele jongen van 16, Adrian. Op de een of andere manier komt hij in contact met Bosie & Oscar en gebeuren er allemaal leuke dingen. Een leuk boek! Ook het vervolg is dit jaar uitgekomen, Tegenspel. En er komt er nog één uit, het is een drieluik.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
magical
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 293 Sikkels

magical is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2008 18:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees wel regelmatig een boek. Ik heb een tijdje geleden IJsval gekocht en gelezen en het is echt een prachtig boek, enkel een beetje ingewikkeld als je er je gedachten niet bijhoudt. Maar verder echt een mooi boek, waarin je wil weten hoe het verder gaat en wat waarheid is en wat niet.

Dan heb ik ook nog Voor ik Doodga gekocht en dat is ook een prachtig boek. Het gaat over een meisje dat 15 is en terminale kanker heeft en nog een verlanglijstje heeft van dingen die ze doen wil voor ze sterft. Haar beste vriendin helpt om de lijst af te werken en ondertussen komen er nog allemaal problemen ect. Echt een aanrader van een boek.

Verder heb ik vorige vrijdag een boek gekocht namelijk Bonustrack. Heb het nog niet gelezen (dat hou ik voor op vakantie) maar het ziet er wel leuk uit.

Verder lees ik natuurlijk ook Rowlings boeken, en die van Macr De Bel lees ik ook wel nog eens graag. En Dirk Bracke heeft ook mooie boeken, zoals zij en haar..

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 26, 2008 17:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je kan mij alles aansmeren, want ik ben één grote boekenwurm. Het maakt mij niet uit welk genre het is, waar het over gaat, in welke tijd het is geschreven, door wie, ik lees het toch wel. Wel ben ik iemand die eerder voor een dikke pil gaat, dan voor een boekje van 50 bladzijdes. Dat heb ik in één flits uitgelezen, want bij mij gaat het ontzettend snel. (Chicklits zijn dan ook niet echt mijn ding..)

Als ik maar kán lezen, dan vind ik alles best.

Aanrader:
Virginia Andrews - M'n lieve Audrina.
Haar mooiste boek (en ik kan 't weten, want ik heb bijna al haar boeken.) ooit geschreven. Het is zo verpletterend door de wendingen die het boek neemt en je voelt mee met de verwarring van het meisje. Je gaat jezelf ook afvragen hóe het nou precies ziet en als je daarachter komt; echt WHAM. Opeens uit het niets. Onverwacht, maar ergens toch best logisch. Heb 'm nu al twee keer gelezen en hij blijft je boeien. Er staat zinnen in die je kippevel geven en waah, ik kan niet stoppen met schrijven over dit boek ^^

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Tyrael
7e jaars
7e jaars

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2008 21:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb net Exodus gelezen van Leon Uris.
Fok, wat een mooi boek was dat Smile. Ik heb weer genoten.
Enfin, het boek gaat over de ontstaansgeschiedenis van Israël. Na de Tweede Wereldoorlog hadden de Britten een probleem. Wat te doen met alle Joden die ongedoken waren of in kampen zaten? Het boek beschrijft zeer nauwkeurig hoe die Joden in Israël kwamen, maar ook wie de eerste Joden in Israël waren en hoe die het land van cultuur hebben voorzien.

Het levensverhaal van alle hoofdpersonages worden ook uitvoerig beschreven. Meestal zijn dit Joden, dus het zijn droevige en actieve verhalen.

Het einde is zo onverwacht, maar ook zo ontwapenend en verhelderend. Iedereen die van geschiedenis houdt moet dit lezen.

ihv
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

ihv is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 29, 2008 18:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben laatst maar een begonnen aan de baantjer serie, maar ik vind ze een beetje tegenvallen, en ik heb nu bezig met hp in het engels

*No Merci*
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

*No Merci* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 14, 2008 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Ik ben nu aan het lezen in het laatste boek van de Levende Schepen-trilogie van Robin Hobb en de trilogie is echt geweldig!
Ik had daarvoor al de boeken van de Zieners en de boeken van de Nar gelezen en daar was ik echt helemaal in de ban van.
Ik vind Robin Hobb echt een geweldige schrijfster! Ze kan het allemaal zo goed vertellen en haar verhalen blijven boeien.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

*No Merci* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 14, 2008 16:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Ik ben nu aan het lezen in het laatste boek van de Levende Schepen-trilogie van Robin Hobb en de trilogie is echt geweldig!
Ik had daarvoor al de boeken van de Zieners en de boeken van de Nar gelezen en daar was ik echt helemaal in de ban van.
Ik vind Robin Hobb echt een geweldige schrijfster! Ze kan het allemaal zo goed vertellen en haar verhalen blijven boeien.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 27 Sikkels

ChristaVilijn is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2008 10:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb echt al heel veel boeken gelezen maar de Stravaganza serie van Mary Hoffman is in een woord gewoonweg Geweldig. Ik kijk nu al uit naar het vierde boek dat op 23 oktober dit jaar verschijnt.

En ook Hart van inkt en Web van inkt van Cornelia Funke zijn erg goede boeken. Kan niet wachten tot het slot van de trilogie in het nederlands uitkomt v.v En de verfilming die in februari 2009 in de bios is te zien wil ik heel graag kijken.

Maar ook de boeken van Darren Shan vind ik geweldig. De ene serie gaat over Vampiers [Very Happy] en de andere over Demonen [Very Happy] ik hou van die boeken<3 n_n

Maar ook P.s. Ik hou van je door Cecelia Ahern is een geweldig boek. Zeker eens een keer lezen als je er de tijd voor hebt ;]

en natuurlijk blijft Harry Potter één van mijn favoriete boeken :V

Ronnetje
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Ronnetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2008 10:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

@hierboven,, Hart van Inkt en Web van inkt zijn idd geweldig.
Verder is In de ban van de ring natuurlijk leuk, maar ik ben ook dol op Artemis Fowl en zo..Het liefst fantasy dus.

--A girl with a boy's name--
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 726 Sikkels

Lily Tonks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2008 14:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Steekt hand op*

Dat ik van boeken hou, staat vast. Ik lees echt álles wat los en vast zit. Ik heb niet echt een lievelingsgenre, ik lees graag fantasy maar net zo lief non-fictie. Ik ga vandaag beginnen in Heimwee naar de sterren van Hubert Lampo, hiervoor het ik Nachttrein naar Lissabon van Pascal Mercier gelezen en een boek van Salman Rushdie. Ik heb doordeweeks eigenlijk weinig tijd om te lezen dus ik lees vooral in vakanties erg veel.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 56 Sikkels

kathleen is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 30, 2008 19:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

XilonaX schreef:
huffelpuf_girl schreef:
Ik ben zot van boeken waar wat magie in zit. Daarom ben ook zo'n fan van HP, LotR en Charmed. Kent er soms iemand nog een paar leuke en magische boekjes? Cool

jahaaa, ik weet wel een ubermooie serie, boordevol magie: De wetten van de Magie!! (de naam alleen al Wink )
als je een boek van 1402 bladzijden hebt gelezen moet je dit wel aankunnen, elk boek is maar rond de 800 bladzijden. in totaal zijn het er nu 9. het heeft zo'n middeleeuws karakter, alles te paard enzo, hele veldslagen.

het mooie aan de boeken is dat ze echt een moraal bevatten, echt heel veel wijze uitspraken. elk boek heeft een zeer wijze uitspraak als moraal, en daaromheen wordt dan een verhaal verteld, en WAT een verhaal, ha-le-lu-ja, om van te huilen, hoe geniaal alles wel niet in elkaar zit.
een voorbeeld van zo'n uitspraak:
De mens is dom, hij gelooft wat hij wilt geloven, of waar hij bang voor is dat het waar is. en je leven is van jou alleen, sta op en leef het!
elke uitspraak is dan een wet van de magie, en daaromheen wordt een verhaal geweven.

je kunt echt uren over de boeken nadenken. dat is eigelijk een nadeel (niet voor mij hoor): mensen die niet van filosofie houden lezen het niet. dat vind ik echt zo jammer.

edit:
de schrijver (terry goodkind) wordt door veel schrijvers, oa de schrijver van 'de nevelen van avalon' (ofzoiets) vergeleken met Tolkien!! nou, wat wil je nog meer? Wink

maar je moet een sterke maag hebben als je aan de boeken wil beginnen...

Het zijn in het totaal 11 boeken! De boeken zijn gewoonweg fantastisch! Als je van lezen houdt, begin er dan aan!
Inderdaad in middeleeuwse stijl met veel veldslagen, alles is geweldig beschreven en natuurlijk is er altijd een moraal, zoals je al zei... !!!
Echt waar! fantastishe boeken!
Ik heb ze net allemaal uit!
Is hierover al een topic? Want ik vond het niet!
Er gaat nu ook een serie op tv komen! (wel in Amerika, dus hopen dat het ook bij ons komt ... )
>http://www.legendoftheseeker.com/

Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2008 17:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Even een hele grote leestip: The Road!

Titel: The Road (De Weg)
Auteur: Cormac McCarthy
Waar gaat het over? Een man en zijn zoontje doorkruisen een verzengd Amerikaans landschap, bedekt met de as van een vergane wereld. De man kan zich de tijd ervoor nog herinneren, het jongetje kent alleen dit dode landschap. Het enige wat hun rest is te overleven, en zich vast te houden aan de kostbare brokstukken van hun eigen menselijkheid. Ze zijn alles voor elkaar. Een gruwelijk mooi en wanhopig boek, dat doortrokken is van tederheid en verbeten vertrouwen. De weg is een bespiegeling over de dunne scheidslijn tussen beschaving en woestenij, en over de alomvattende en soms beangstigende liefde die een kind voor zijn ouders voelt. Een warmbloedig en ijzingwekkend meesterwerk.
Mijn mening: Dit is serieus een van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb. Het is heel anders dan al het andere wat ik hiervoor heb gelezen, zowel in schrijfstijl als in de manier waarop het me aangreep. Het verhaal is heel simpel en raakt je in je diepste ziel. Vooral de relatie tussen de zoon en de vader (die in het boek nooit een naam, nog een beschrijving van hun uiterlijk krijgen). De laatste twintig bladzijden heb ik huilend uitgelezen.....Meesterlijk! Deze moet je gelezen hebben!
Cijfer: Een 9.8
Bijzonderheden: Binnekort komt er een film uit gebaseerd op dit boek, met in de hoofdrol Viggo Mortensen (Aragorn uit LOTR)

Doe jezelf een plezier, en lees dit boek..tis zo schitterend!

Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Tyrael
7e jaars
7e jaars

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 22, 2008 23:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb weer twee boeken uit namelijk De Kinderen van Hurin geschreven door J.R.R. Tolkien en Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht.

Ik zal beginnen bij de Kinderen van Hurin. Ik ben sinds het lezen van de hobbit in de ban van het Midden Aarde van Tolkien. Dit is alleen maar versterkt door het zien en lezen van The Lord of the Rings. Aangezien ik dus de Hobbit en LOTR al een paar keer gelezen had werd het tijd voor wat nieuws. Na de twee voorgaande boeken is het bekendste werk van Tolkien de Silmarillion. Echter, veel mensen vinden dit boek heel ontoegankelijk geschreven dus besloot ik om verder te zoeken. Ik kwam bij dit boek uit. Het is in 2007 pas uitgegeven. Je komt heel veel te weten over het Midden Aarde van de eerste era. De Elven hebben een veel grotere rol en invloed dan in LOTR.

Het verhaal is weer ontzettend sterk en ook heel droevig. Als blijkt dat de Hobbit weer meesterlijk is verfilmd en de dames en heren van New Line Cinema hunkeren naar meer dollars, dan hoeven ze niet langer te zoeken. Verfilm dit boek door Peter Jackson! Het verhaal leent zich er uitstekend voor. Ik houd een klein beetje hoop alleen weet ik wel dat de familie van Tolkien dit niet leuk gaat vinden.

Wat ik me nu ook besef is dat Tolkien eigenlijk veel meer aandacht heeft besteed aan het schrijven over de eerste era dan over de derde era. Zo heeft de hoofdpersoon, Turin een neef, die heel terloops in het verhaal wordt genoemd, maar die opzich zelf ook weer een hele geschiedenis kent. Ook worden er allemaal elvenvorsten en voorwerpen genoemd die een hele geschiedenis kennen. Ik verlang erna om daarover te lezen. Dit is voor mij zeker een reden om de Silmarillion te lezen.

Nu genoeg over Tolkien. Het tweede boek, Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon is ook een heel leuk boekje. Het verhaal begint ermee dat de hoofdrolspeler de hond van de buurvrouw dood ziet liggen op straat. Het blijkt dat de hond vermoord. De hoofdpersoon besluit te onderzoeken wie de hond heeft vermoord. De hoofdpersoon heeft alleen een handicap; hij is autistisch. Dit levert hele grappige dingen op. Zo worden de hoofdstukken aangeduid met priemgetallen en gaan sommige hoofdstukken helemaal niet over het oorspronkelijke verhaal maar over wiskunde of natuurkunde.

Zoals ik al eerder zij heeft de hoofdpersoon het syndroon van asperge. Hij wil dus niet aangeraakt worden en hij kan niet tegen drukte. Dit levert hele grappige momenten en dialogen op. Echt een aanrader!

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp