Auteur |
Bericht |
Bonnie Wright
1e jaars
Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 02, 2008 3:42 |
|
Ik snap je precies en ik vind dat ook. Ik mis het ook en zou dolgraag willen dat dit echt was... het trekt me op een of andere manier zo erg dat ik af en toe alles wil achter laten en daar een nieuw begin wil beginnen, maar dit is allemaal mar een verhaal Gelukkig kan je hem nog altijd 100000 x overlezen en de films zoveel keer bekijken als je wil. En deel 6 is nog niet eens uit dus we hebben nog wel wat te gaan gelukkig... |
_________________ Albus Dumbledore:"It's not our abilities who show who we are, it's our choices." |
|
|
|
Tapasnaturalles
Dreuzel
Verdiend:
30 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 06, 2008 18:10 |
|
remuslupin schreef: | in de reactie dat je geen zin over mag slaan omdat je dan iets mist heb ik alleen maar het volgende andwoord en boek moet je lezen en er de tijd voor nemen en niks overslaan. maar dat terzijde. |
Dat was dan ook bij wijze van spreken bedoeld...
Er komen gewoon té veel doden in voor, je moet altijd in gedachten houden dat het oorspronkelijk een kinderboek was... de laatste 3 delen zou ik mij kindjes zelfs op 10-jarige leeftijd nog niet laten lezen.
En kwestie van hoe een boek moet zijn, is een persoonlijk iets. Voor mij moet een boek vooruit gaan en geen opeenvolging van harde acties, zoals dit boek.
Ik had er gewoon meer van verwacht, laat het mij zo zeggen... en dan ben je al rap teleurgesteld. Ze heeft alles dat ze nog had in het laatste boek willen proppen en dat was gewoon te veel voor 1 boek. |
|
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 06, 2008 18:24 |
|
Tapasnaturalles schreef: | remuslupin schreef: | in de reactie dat je geen zin over mag slaan omdat je dan iets mist heb ik alleen maar het volgende andwoord en boek moet je lezen en er de tijd voor nemen en niks overslaan. maar dat terzijde. |
Dat was dan ook bij wijze van spreken bedoeld...
Er komen gewoon té veel doden in voor, je moet altijd in gedachten houden dat het oorspronkelijk een kinderboek was... de laatste 3 delen zou ik mij kindjes zelfs op 10-jarige leeftijd nog niet laten lezen.
En kwestie van hoe een boek moet zijn, is een persoonlijk iets. Voor mij moet een boek vooruit gaan en geen opeenvolging van harde acties, zoals dit boek.
Ik had er gewoon meer van verwacht, laat het mij zo zeggen... en dan ben je al rap teleurgesteld. Ze heeft alles dat ze nog had in het laatste boek willen proppen en dat was gewoon te veel voor 1 boek. |
niet helemaal waar. Rowling heeft nooit gezegd dat het een kinderboek was. Dat zei ze bij deel 1 al niet. Deel 1 is gewoon als kinderboek uitgebracht. Maar Rowling heeft de boeken nooit als kinderboek bedoeld, of naar die leeftijd geschreven. Ze heeft een boekenserie geschreven die met de leeftijden mee groeit. Een boek dat naarmate het personage ouder wordt ook donkerder wordt. Ook de problemen die hij tegen komt worden groter, want die krijg je nou eenmaal meer als je ouder wordt.
Maar de boeken zijn nooit als kinderboek geschreven. Dus nee, het is geen kinderboek.
je zou het misschien meer een jongerenboek kunnen noemen. Hij groeit tenslotte mee met de puberjaren. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
|
|
Tapasnaturalles
Dreuzel
Verdiend:
30 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 06, 2008 18:51 |
|
ja, inderdaad, dat heb ik ondertussen wel door...
Maar voor ik hier meelas, heb ik van overal gehoord of gelezen dat het een kinderboek was... van die 'info' ga je dan ook uit en dat kleurt je mening... je begint je te ergeren en automatisch vind je meer en meer ergernissen, dat is niet alleen zo bij Harry Potter, dat is overal zo. Om die ergernissen kwijt te raken is best moeilijk
Het is geen volledig slecht boek, ik had er gewoon meer van verwacht en ben wat teleurgesteld... dat is alles. |
|
|
|
|
|
| |