Auteur |
Bericht |
Timy92
Dreuzel
Verdiend:
48 Sikkels
Woonplaats: leiden, tja leiden is zo groot, waarom zou je dan zo iets anders neerzetten 8-|
|
Geplaatst:
Wo Aug 13, 2008 21:37 |
|
Het onderwerp spreekt nogal voor zichzelf! in Orde vn de Feniks doen ze zo moeilijk om dan Voldemort de profetie wil stelen...maar.....wat wou hij er mee doen dan? hij had er toch niet echt iets aan?
misschien is het ook wel een overduidelijk antwoord die ik over het hoofd heb gezien!? maargoed als iemand het mij dan kan vertellen; graag
, |
_________________ Get on Your Dancing Shoes
- Arctic Monkeys
PC-crea
Art |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 13, 2008 21:39 |
|
Hij wou de hele profetie horen. Hij wou precies weten wat er gezegt werd in de profetie. Het is opzich niet dat hij met de profetie Harry kon vermoorden. Alleen met de informatie wat de profetie had. Snape had namelijk alles wel afgeluisterd hij kon natuurljik niet woord voor woord zeggen wat er precies gezegt werd. Daarom zat Voldemort achter de profetie aan. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
NicoleD
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
168 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 14, 2008 5:57 |
|
Witch_Eva schreef: | Hij wou de hele profetie horen. Hij wou precies weten wat er gezegt werd in de profetie. Het is opzich niet dat hij met de profetie Harry kon vermoorden. Alleen met de informatie wat de profetie had. Snape had namelijk alles wel afgeluisterd hij kon natuurljik niet woord voor woord zeggen wat er precies gezegt werd. Daarom zat Voldemort achter de profetie aan. |
Klopt, behalve het dikgedrukte gedeelte. Snape heeft niet alles gehoord, de profetie was net begonnen en toen werd hij al gepakt, omdat hij aan het afluisteren was. Daarom hoorde hij niet de hele profetie. :] |
_________________ 'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.' |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 14, 2008 8:50 |
|
NicoleD schreef: | Witch_Eva schreef: | Hij wou de hele profetie horen. Hij wou precies weten wat er gezegt werd in de profetie. Het is opzich niet dat hij met de profetie Harry kon vermoorden. Alleen met de informatie wat de profetie had. Snape had namelijk alles wel afgeluisterd hij kon natuurljik niet woord voor woord zeggen wat er precies gezegt werd. Daarom zat Voldemort achter de profetie aan. |
Klopt, behalve het dikgedrukte gedeelte. Snape heeft niet alles gehoord, de profetie was net begonnen en toen werd hij al gepakt, omdat hij aan het afluisteren was. Daarom hoorde hij niet de hele profetie. :] |
Dat zeg ik toch ook? Dat hij het afgeluisterd had maar het niet woord voor woord na kon vertellen. In ieder geval dat bedoelde ik. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
kirrsten
1e jaars
Verdiend:
76 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 14, 2008 13:29 |
|
Witch_Eva schreef: | NicoleD schreef: | Witch_Eva schreef: | Hij wou de hele profetie horen. Hij wou precies weten wat er gezegt werd in de profetie. Het is opzich niet dat hij met de profetie Harry kon vermoorden. Alleen met de informatie wat de profetie had. Snape had namelijk alles wel afgeluisterd hij kon natuurljik niet woord voor woord zeggen wat er precies gezegt werd. Daarom zat Voldemort achter de profetie aan. |
Dat zeg ik toch ook? Dat hij het afgeluisterd had maar het niet woord voor woord na kon vertellen. In ieder geval dat bedoelde ik. |
Snape had maar de helft van de profetie gehoort, want halferwege werd hij betrapt,
Het deel wat snape afgeluisterd had kon hij wel woord voor woord navertellen, geloof ik |
|
|
|
|
horse2freakje
2e jaars
Verdiend:
32 Sikkels
Woonplaats: in de magisch vergrote bezemkast die van Harry is geweest
|
Geplaatst:
Zo Okt 12, 2008 10:02 |
|
ff van jullie onderwerp afstappen, Voldemort wou weten wat er in de profetie stond, want hij dacht dat erin stond hoe hij Harry moest verslaan. Misschien dacht hij dat er een manier in stond.
Ze zeggen dat de profetie aan Voldemort en Harry was gedaan. Voldemort kon natuurlijk niet zomaar in het ministerie komen, maar hij deed het toch! Dat vind ik raar. Als de dooddoeners zo kunnen verdwijnen, dan kan hij dat toch ook. Hij heeft dan toch niets te vrezen? Dat deel snapte ik niet helemaal. |
_________________ we hebben ze in de pan gehakt, en potter is van goud
stop vollie onder de zoden, en zet het boterbier koud! |
|
|
|
PWM
Dreuzel
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 12, 2008 14:52 |
|
horse2freakje schreef: | ff van jullie onderwerp afstappen, Voldemort wou weten wat er in de profetie stond, want hij dacht dat erin stond hoe hij Harry moest verslaan. Misschien dacht hij dat er een manier in stond.
Ze zeggen dat de profetie aan Voldemort en Harry was gedaan. Voldemort kon natuurlijk niet zomaar in het ministerie komen, maar hij deed het toch! Dat vind ik raar. Als de dooddoeners zo kunnen verdwijnen, dan kan hij dat toch ook. Hij heeft dan toch niets te vrezen? Dat deel snapte ik niet helemaal. |
Heel het punt van Voldemort was dat hij niet naar het Ministerie wilde, omdat hij dan misschien ontdekt zou worden. En zijn vrees kwam uit: de minister himself wist daarna zelfs dat Voldie terug was. Hij hád ook niets te vrezen wat betreft het ontsnappen, want Perkamentus was er zelfs en zelfs toen kon hij ontsnappen. Het ging hem er meer om dat het dan misschien ontdekt zou worden, en dan waren de rapen gaar. Hij kon veel beter "stil" terug zijn, dan kon hij een plannetje smeden zonder dat het ministerie achter hem aan kwam.
Wat ik overigens wel vreemd vond: hoe wist Voldemort alsnog de profetie? Alleen Harry, Ron, Hermelien en Perkamentus wisten het toch? |
|
|
|
|
ChristaVilijn
Dreuzel
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 14, 2008 16:08 |
|
Het is denk ik zo dat Voldemort idd dacht dat er een manier werd besproken in die profetie over hoe hij Harry zou kunnen verslaan.
damn. ik had net nog een argument in mn hoofd en nu ben ik die vergeten, lekker is dat zeg -.- |
_________________ “Cru-,” begon Maisa. “Impe-,” zei Christa tegelijkertijd.
“Expelliarmus!” hoorden ze Albus ineens boven alle ophef uitkomen.
De twee meisjes vlogen over de grond door de kracht van Albus’ spreuk. |
|
|
|
Lix
7e jaars
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 22, 2008 11:13 |
|
@Christa, dat geloof ik ook.
Hij weet vaag van Snape een segmenten van de profetie, waardoor hij weet dat hij op moet passen voor degene die 'dan en dan' geboren wordt blabla. Nu dacht hij dat te kunnen voorkomen door hem te vermoorden als baby, FAIL. Dus nu is Harry toch een grote (gespierde) jongen geworden, wat nu? Heeft de profetie geen 'tenzij'-gedeelte, een loophole of iets in die trant? Dat vraagt Voldemort zich denk ik af.
Verder moet hij natuurlijk zeker zijn dat Harry die jongen zeker is, maar volgens mij twijfelt hij daar niet aan. |
_________________ Could it be January 'cause it feels so cold without you here
Oh you are the sun
Yesterday and everyday seems so plain
Now you're not here, my color's gone. |
|
|
|
jogga
Dreuzel
Verdiend:
26 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 27, 2008 19:44 |
|
Grappige is dat als Voldemort niet naar de profetie had geluisterd of hem anders had opgevat, het verhaal geheel anders was gelopen. Dan was er óf niets gebeurd óf het hele verhaal had over Marcel Lubbermans gegaan. Het enige wat hij zocht is een manier om zijn macht te vergroten... |
|
|
|
|
Allisson Zwarts
1e jaars
Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 04, 2008 11:10 |
|
PWM schreef: | horse2freakje schreef: | ff van jullie onderwerp afstappen, Voldemort wou weten wat er in de profetie stond, want hij dacht dat erin stond hoe hij Harry moest verslaan. Misschien dacht hij dat er een manier in stond.
Heel het punt van Voldemort was dat hij niet naar het Ministerie wilde, omdat hij dan misschien ontdekt zou worden. En zijn vrees kwam uit: de minister himself wist daarna zelfs dat Voldie terug was. Hij hád ook niets te vrezen wat betreft het ontsnappen, want Perkamentus was er zelfs en zelfs toen kon hij ontsnappen. Het ging hem er meer om dat het dan misschien ontdekt zou worden, en dan waren de rapen gaar. Hij kon veel beter "stil" terug zijn, dan kon hij een plannetje smeden zonder dat het ministerie achter hem aan kwam.
Wat ik overigens wel vreemd vond: hoe wist Voldemort alsnog de profetie? Alleen Harry, Ron, Hermelien en Perkamentus wisten het toch? |
Even over je laatste vraag: Ik denk dat óf Voldemort Occlumentie op Harry heeft toegepast óf hij heeft Harry's gedachten gelezen toen hij bezit van hem nam. Als dat kan tenminste. |
|
|
|
|
Bonnie Wright
1e jaars
Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 06, 2008 20:15 |
|
Nee, eerst wist Voldemort niet dat hij een link had met Harry, daar kwam ie pas later indeel 5 pas achter, en toen ging hij Harry inderdaad ermee kwellen. |
_________________ Albus Dumbledore:"It's not our abilities who show who we are, it's our choices." |
|
|
|
|