Auteur |
Bericht |
DoubleD
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 26, 2008 11:03 |
|
Achtergrond informatie
Jaren actief: 1997 - Heden
Oorsprong: Goes, Zeeland, Nederland
Label: PIAS
Manager: Gentlemanagement
Bandleden
Zang: Bart van der Weide
Basgitaar: Stefan de Kroon
Gitaar: Dennis Huige
Drums: Paul Bukkens
Wikipedia schreef: | Racoon is een Nederlandse band die zich heeft ontwikkeld van melodieuze rockgroep tot band die zich steeds meer toelegt op singer-songwriter-achtig repertoire, met een prominente rol voor de akoestische gitaar. Hun grootste hit is Love You More (2005).
In 1999 speelt Racoon op het muziekfestival Noorderslag. Hierop krijgen ze aanbiedingen van diverse platenmaatschappijen en ze tekenen bij S.M.A.R.T.-label van platenmaatschappij Sony. In januari 2000 komt het debuutalbum; Till Monkeys Fly uit, geproduceerd door Michel Schoots (Urban Dance Squad). Binnen een paar maanden is het nummer Feel Like Flying Megahit op Radio 3 FM en speelt Racoon op Parkpop en Lowlands. Ook de tweede single Blue Days wordt 3FM Megahit.
In 2004 produceert Michel Schoots het derde album van Racoon, dat Another Day gaat heten. Dit album komt uit in april 2005 en staat ruim anderhalf jaar in de hitlijsten. Door dit album is Racoon nóg bekender in Nederland geworden. Ook brengt dit album één van de grootste hits van Racoon, 'Love You More', voort. Andere singles van dit album zijn 'Happy Family', 'Laugh About It' en 'Brother'.
|
CDs
2000: Till Monkeys Fly
2001: Here we Go, Stereo!
2005: Another Day
2008: Before you Leave
-------------
Ik vind Racoon één van de beste Nederlandse bands. Ze hebben zich ontzettend goed ontwikkeld van het begin van hun carriere to nu. Ik vind dat je merkt dat ze veel meer serieuzere nummers maken dan in het begin. Ook vind ik Barts zijn stem beter geworden.
Ik ben zelf bij Parkpop van dit haar geweest. Op het begin vond ik ze helemaal niet zo heel goed. De bas stond veel te hard, en Bart was nogal slecht te verstaan. Maar het werd later veel beter, dus ik heb echt genoten van het optreden.
Mijn favoriete nummers zijn Lucky all My Life, Feel Like Flying, Couple of Guys en Hilarious.
Wat vinden jullie van Racoon? Een band die meer aandacht verdient of van de aardbodem moet verdwijnen? Heb je cds? Ben je wel eens naar een concert geweest?
Brand los! ^^ |
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 26, 2008 11:28 |
|
Van Racoon ken ik eigenlijk alleen "Love You More". Dat vind ik wel een heel mooi liedje, maar voor de rest ken ik dus geen songs van hen. Ik heb er wel gehoord, maar ik ken ze niet echt goed.
Ik vind ze niet heel bijzonder, in de zin dat er wel meer zo'n bandjes zijn. Er is helemaal niks mis met hen en de zanger heeft een aangenaam stemgeluid, maar ik zou niet naar een concert van hun gaan. Ik ga nu eens wat andere liedjes van hen opzoeken, misschien verander ik wel van mening. |
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 26, 2008 11:40 |
|
*steekt hand op*
De dag vandaag is zondag. Vannacht is de klok een uur terug gezet. De zomer tijd is nu voorbij wat geweldig is, want dat houd in dat we vandaag lekker een uur erbij hebben. Wat in houd dat ik langer mee kan doen met het briljante Omber spel. Met de briljante regels die hierbij horen van de briljante vrouw Dorothea Omber.
Ik vind Racoon (is een naam, dus mag in Engels) echt een hele goede band. Ik heb pas in 2005 voor het eerst van ze gehoord toen hun grote hit uitkwam. Toen hoorde ik namelijk dat ze voor die tijd ook nog een paar kleine hits hadden gehad. Ik heb eigenlijk meteen hun compact disc (is een Nederlands woord) gekocht en ik ken nu de meeste liedjes van hun wel. Die grote hit van hun is gegroeid tot een van mijn meest gedraaide liedjes en ook andere liedjes van hun luister ik heel vaak. Ik vind het een van de beste artiesten van Nederland. Hun stijl qua muziek ligt mij gewoon wel. Ik heb ze voor het eerst in het echt gezien op Parkpop (het is een naam) waar ik ze echt heel goed vond. Ze deden echt hun best om het publiek bij hun muziek en voorstelling te betrekken. Ik heb persoonlijk niet zo geërgerd aan de bas of aan Bart's stem. Ik weet overigens niet of ik weer naar een concert van hun zou gaan. Als ze een keer bij mij in de buurt komen dan ga ik misschien wel. Ze komen namelijk wel eens naar Zwolle of naar Almelo.
Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 18, 2008 19:25 |
|
Ik ben eigenlijk niet zo een fan van Racoon, al heb ik wel een album. Maar goed, die heb ik wel meer. ^^
Ik heb ze wel live gezien, op Parkpop met Eva dus. En verder ook pas in de Maaspoort (theatertour).
Mijn vader had een kaartje voor me dus toen ben ik maar gegaan. Ze zijn wel goed live, maar ik vind het gewoon te rustig. xD |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
|
| |