Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Muziek: Wat is je laatst gekochte CD? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2008 15:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Snow Patrol - A Hundred Million Suns
Image

Genre: Indie
Artiest: Snow Patrol
Titel: A Hundred Million Suns
Lievelingsnummers: Crack the Shutters! Die is zo ongelooflijk mooi. Maar Engines en Lifeboats zijn ook geweldig.
Mening: Mooi! Echt, zo geweldig. Ik weet niet of ik hem beter vind dan de vorige, maar hij is wel briljant. Hij is wel heel anders dan de vorige cd. Veel zachter en met andere thema's. I like that, dat is beter dan de hele tijd in dezelfde stijl blijven hangen (:
Cijfer: 8.8

Oude Forumnaam: Mirmana 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 1 Sikkels

Lix is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 12, 2008 0:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image
    Beyonce - I am... Sasha Fierce

Genre: Pop/R&B
Artiest: Beyoncé
Titel: I am... Sasha Fierce
Lievelingsnummers: Het album bestaat uit 2 CD's. Op de eerste CD staan vrij rustige nummers. If I were a boy is een welbekend nummer van dit album, met een ontzettend onorginele titel maar een goede tekst om de mannelijke/vrouwelijke conventies even duidelijk te maken. Ave Maria, platgedraaid op begrafenissen, is geen cover van het gelijknamige lied. Toch zou dit lied met dezelfde 'holyness' sfeer, niet ongepast zijn op een begrafenis. Haar prachtige stem komt hier weer mooi uit. Disappear en Broken-hearted girl komen heel symbolisch uit de verf. Dit zijn liedjes waarop ik een choreografie zou willen verzinnen. Op de tweede CD staan vooral lekkere dansnummers.
Mening: In mijn vroege jaren hadden wij vrij laat pas een CD-speler, i.t.t. tot al mijn vriendjes en vriendinnetjes (grr, jeugdtrauma). Maar ik weet nog goed dat mijn eerste CD van deze zangeres was, al was het toen nog in de (pop)groep Destiny's Child. Meteen werd ik verliefd op haar stem en R&B in het algemeen. Nu is daar met deze CD's geen verandering in gekomen. Sommige liedjes moest ik een paar keer gehoord hebben om het leuk te vinden, andere liedjes pakten me meteen in.
Nu zijn de teksten vaak vrij oppervlakkig en makkelijk te begrijpen, maar de manier waarop Beyoncé het over brengt vind ik echt geweldig. Haar alter-ego Sasha, het podiumbeest, laat zowel een zonnige als een minder vrolijke kant zien.
Cijfer: 8,5

Now you're not here, my color's gone.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Tyrael
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 22, 2008 20:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Genre: Indie Rock
Artiest: The Killers
Titel: Sam's Town
Lievelingsnummers: When You Where Young, Bones, Uncle Jonny.
Mening: Tweede album van The Killers. Naar mijn mening is de stijl in dit album iets rustiger dan Hot Fuss (hun eerste album). Dat is opzich voor mij geen probleem. Je kunt duidelijk merken dat de band uit Las Vegas komt, want er wordt veel meer gebruik gemaakt van de syntesizer. Dit geeft een beetje een glamour effect. Over het algemeen zitten er wel goede nummers in. When You Where Young is een prima nummer met een fantastisch gitaardeuntje. Bones is weer iets rustiger en de syntesizer klinkt hier goed. Over het algemeen is dit een goed album. Toch vond ik Hot Fuss iets beter.
Cijfer: 7,5

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp