Auteur |
Bericht |
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 08, 2008 20:11 |
|
één vraagje: wie zegt dat mevrouw wemel hem aan keek voordat de deur dicht sloeg. Dat staat volgens mij nergens. Het kan ook meneer wemel zijn. Er staat alleen dat meneer en mevrouw wemel ruzie hebben. En dat hij een paar groene ogen zag. Mara nergens staat van wie die ogen zijn. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 08, 2008 20:16 |
|
Rhona schreef: | één vraagje: wie zegt dat mevrouw wemel hem aan keek voordat de deur dicht sloeg. Dat staat volgens mij nergens. Het kan ook meneer wemel zijn. Er staat alleen dat meneer en mevrouw wemel ruzie hebben. En dat hij een paar groene ogen zag. Mara nergens staat van wie die ogen zijn. |
Die ogen waren toch van Ginny? Dat staat wel in de boeken toch? Het wordt in ieder geval wel duidelijk dat die groene ogen van Ginny zijn. Goed opgemerkt trouwens, want dat is inderdaad een foutje in de boeken. Ik vind het mooi dat Ginny overigens geen groene ogen heeft. Dan was ze al helemaal een Lily kloon geweest. Misschien heeft JKR het daarom later bruin gemaakt.
@Helen hieronder oh ok een vertaalfoutje dus. xD |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Laatst aangepast door Witch_Eva op Za Nov 08, 2008 20:17; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 08, 2008 20:16 |
|
owl schreef: | Ik ben voor de zoveelste keer opnieuw begonnen en nu heb ik een echte fout ontdekt In boek 2 loopt harry met ron naar boven als de ouders van ron ruzie maken over de vliegende auto. "op de derde verdieping stond een deur op een kier, harry zag een nog net een paar helder GROENE ogen naar hem staren voordat de deur met een klap dicht ging" Later hebben mevrouw wemels ogen dezelfde BRUINE tint als ginny. Dit staat in het stukje als ze aan het voorbereiden zijn voor de bruiloft en mevrouw wemel niet wil dat harry gaat doen wat hij gaat doen. |
Vertaalfoutje. In mijn Engelse boek staat:
"On the third landing, a door stood ajar. Harry just caught sight of a pair of bright brown eyes staring at him before it closed with snap."
Bruine ogen dus. Geen foutje van Rowling maar van de vertaler. |
|
owl
Dreuzel
Verdiend:
33 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 09, 2008 12:37 |
|
Ik heb de engelse orginele luister boeken, is misschien in een latere druk verandert? Jim dale zegt in mijn oor namelijk echt bright GREEN eyes
Rhona schreef: | één vraagje: wie zegt dat mevrouw wemel hem aan keek voordat de deur dicht sloeg. Dat staat volgens mij nergens. Het kan ook meneer wemel zijn. Er staat alleen dat meneer en mevrouw wemel ruzie hebben. En dat hij een paar groene ogen zag. Mara nergens staat van wie die ogen zijn. |
Dat staat idd nergens, er staat dat hij een glimp van GINNY opvangt voordat de deur dicht gaat. |
|
|
|
|
Kyrax
1e jaars
Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 08, 2008 18:37 |
|
Ook een vraagje. :
In GoF Nederlands op blz. 59 staat er:
'Carl heeft natuurlijk veel over je verteld,' zei Barend Kannewasser.
Barend Kannewasser is de vader van Carlo Kannewasser
Waarom staat er dan 2x over Carl in? o.O
Of is dat een afkorting? |
_________________ ....................................................................................
Why I choose for you?
Because I love you
And my love for you will never be end |
|
|
|
Carla
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 08, 2008 19:06 |
|
Kyrax schreef: | Ook een vraagje. :
In GoF Nederlands op blz. 59 staat er:
'Carl heeft natuurlijk veel over je verteld,' zei Barend Kannewasser.
Barend Kannewasser is de vader van Carlo Kannewasser
Waarom staat er dan 2x over Carl in? o.O
Of is dat een afkorting? |
Dat is een soort van koosnaamje, net zo als je rosa ook wel eens roos zult noemen, gewoon wat korter en klinkt ook wel vriendelijk (of liefhebbend zoals in dit geval). |
_________________ "In the museum of the Hague, a superb, unique landscape stops visitors and keenly impresses artists and connoisseurs of painting."
(Thoré-Bürger on View of Delft of Johannes Vermeer) |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 08, 2008 19:11 |
|
Ja want in het Engels is het "Ced" wat dus een afkorting is van Cedric. Het is gewoon een afkorting al kan je natuurlijk met de Nederlandse naam moeilijk af gaan korten. Daarom kan ik me ook wel voorstellen dat sommige kunnen denken dat het een spelfout is. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
RenaldWombel
Dreuzel
Verdiend:
29 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 16, 2008 19:48 |
|
Weet niet of het er al staat, heb geen zin om 24 pagina's door te lezen =]
't gaat over deel 4:
Harry en Carlo worden naar het kerkhof getransporteerd met een via-via, en later komt Harry terug op Zweinstein met diezelfde via-via, maar die werkt toch niet 2x? En dan zouden de Dooddoeners toch ook met die via-via naar Zweinstein kunnen en hem alsnog vermoorden?
Tell me.. |
|
|
|
|
|