Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Films: LOTR [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 11:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
Zelf vind ik de elfentaal echt super mooi, het is zo sierlijk en het klinkt prachtig. Ongelooflijk dat Tolkien dat gewoon helemaal zelf verzonnen heeft. Er is een elfentaal woordenboek dat je kan downloaden op internet en dat heb ik 3 jaar geleden ooit eens gedaan, als je ziet hoe goed het uitgewerkt is dan raak je echt onder de indruk.

Kan je dat boek alleen maar downloaden? Er is geen mogelijkheid dat je hem kan kopen in een (merchandise) winkel? Want zo'n boekje lijkt mij eigenlijk wel heel erg interessant. ^^

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 319 Sikkels

Cho. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 13:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Rogue schreef:
Zelf vind ik de elfentaal echt super mooi, het is zo sierlijk en het klinkt prachtig. Ongelooflijk dat Tolkien dat gewoon helemaal zelf verzonnen heeft. Er is een elfentaal woordenboek dat je kan downloaden op internet en dat heb ik 3 jaar geleden ooit eens gedaan, als je ziet hoe goed het uitgewerkt is dan raak je echt onder de indruk.

Kan je dat boek alleen maar downloaden? Er is geen mogelijkheid dat je hem kan kopen in een (merchandise) winkel? Want zo'n boekje lijkt mij eigenlijk wel heel erg interessant. ^^

Wow! dat lijkt me echt gaaf! ik vind de elfentaal ook echt zoooo mooi!^^ zucht, zo zacht, lief en *zucht

Proud to be a Hufflepuff!^^
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 14:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Eva, ik heb geen idee, heb het toen eens van een site gedownload een paar jaar terug. Geen idee meer werlke site dat was. Weet alleen nog dat ik het nog boven in mijn kast heb liggen. Tis een hele mooie taal idd.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 14:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oh ok dan zal ik ook maar een keer gaan zoeken dan. Want dat boekje lijkt mij ook echt super interessant. Ik vind het ook een hele mooie taal en het lijkt mij echt gaaf om er meer over te weten te komen. ^^ Dankjewel in ieder geval dat je gezegt hebt dat zoiets bestaat, want dan kan ik er naar gaan zoeken. ^^

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 15:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Graag gedaan hoor, zal je vast wat woordjes geven, misschien weet je ze al uit de films:

Man Kenich- wat zie je ( aragorn tegen legolas als ze gandalf weer tegenkomen )
Le Abdollen- je bent laat ( legolas tegen Aragorn als hij bij helms deep aankomt )

Hannon Le- Dank je wel ( aragorn tegen legolas als hij zijn evenstar terug krijgt )

Namarie- vaarwel ( galadriel tegen Frodo )

Amin Mella Lle betekent Ik houd van je, dat komt volgens mij niet voor in de films.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Zo Aug 03, 2008 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb net de animatie versie gezien van de film. Ik wist dat die ook bestond, alleen ik had hem tot vandaag gewoon nog nooit gezien. Ik vind de animatie echt wel schattig getekend. Het is wel een beetje ouderwets, maar ik vind dat het er nog heel goed uitziet voor een film die in 1979 gemaakt is. Het verhaal is dan wel weer superkort. o.O Ze gaan echt als een treinvaart door het hele verhaal heen. Daarom raad ik ook aan om eerst de boeken/nieuwe films te zien voordat je de animatie ziet. Ik kan me namelijk voorstellen dat je er anders niet veel van snapt. Ze hebben namelijk in de animatie echt veel dingen weg gelaten. Al is het dus wel leuk om naar te kijken. Hoe iedereen eruit ziet in de animatie versie enzo. xD Dat is wel heel erg grappig.

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 03, 2008 18:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Ik heb net de animatie versie gezien van de film. Ik wist dat die ook bestond, alleen ik had hem tot vandaag gewoon nog nooit gezien. Ik vind de animatie echt wel schattig getekend. Het is wel een beetje ouderwets, maar ik vind dat het er nog heel goed uitziet voor een film die in 1979 gemaakt is. Het verhaal is dan wel weer superkort. o.O Ze gaan echt als een treinvaart door het hele verhaal heen. Daarom raad ik ook aan om eerst de boeken/nieuwe films te zien voordat je de animatie ziet. Ik kan me namelijk voorstellen dat je er anders niet veel van snapt. Ze hebben namelijk in de animatie echt veel dingen weg gelaten. Al is het dus wel leuk om naar te kijken. Hoe iedereen eruit ziet in de animatie versie enzo. xD Dat is wel heel erg grappig.

Waar heb je die animatieversie gezien? Kan je die ergens vinden op Internet?

Ik was eens ziek en kon niet naar school. Toen heb ik maar de hele dag LOTR gekeken, alledrie de films na elkaar ^^ Dan had ik het wel even gehad xD We hadden de box toch al een jaar liggen en ik dacht, waarom niet ^^

'Til we meet again, HPF'ers.
Bernou
Oude Forumnaam: HPotterFreak Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Bernou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 04, 2008 10:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het eerste boek uitgelezen van Lord of the Rings en man, ik had nooit geweten dat er zoveel is veranderd in de film. Tenminste, ik vind dat er best veel veranderd is in de eerste film. En door het hoofdstuk van 'De Raad van Elrond' kon ik bijna niet heen komen xD Well, het boek is wel heel mooi, maar op sommige delen wel een beetje langdradig.
En ik ga 11 augustus met een aantal vrienden een Lord of the Rings Extended Edition Marathon houden xD We beginnen om 1 uur 's middags en zijn ergens in de nacht klaar, denk ik. Ik heb er echt zo'n zin in, vooral in de scene's die niet in de bioscoopversie zitten ^^

20/07/06 - 01/01/09
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Vr Nov 21, 2008 19:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vanavond zend RTL4 LOTR and the Fellowship of the Ring uit. De film begint om half 9. Ik vind het ergens wel jammer dat RTL4 er mee komt. Dat houd namelijk in dat je veel reclame hebt. Daarbij zenden ze LOTR normaal altijd lekker uit rond kerst. Ik vind het nu echt een vaag tijdstip om zo'n film uit te zenden. Maar ja voor de liefhebbers. Hij is er vanavond op. ^^

7e jaars
7e jaars

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 21, 2008 21:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ben er nu aan het kijken. Helaas dat het RTL 4 is, meestal zond Ned3 hem rond kerst uit. Ik heb de films al heel lang niet gezien. Ik had ze op videoband maar die ben ik kwijt.
Genner schreef:
Witch_Eva schreef:

Waar heb je die animatieversie gezien? Kan je die ergens vinden op Internet?

Ik was eens ziek en kon niet naar school. Toen heb ik maar de hele dag LOTR gekeken, alledrie de films na elkaar ^^ Dan had ik het wel even gehad xD We hadden de box toch al een jaar liggen en ik dacht, waarom niet ^^

Toen Return of the King uitkwam ben ik naar zo'n marathon geweest. Alle drie de films achter elkaar op een bioscoopscherm. Dat was echt vet Smile.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Dec 18, 2008 22:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Morgenavond om 20:30 zendt RTL4 het 2e deel van LOTR uit. Dat is Lord of the Rings and the Two Towers. Dus voor alle mensen die hem nog niet gezien hebben dan is dit de kans om hem te gaan kijken. Rond de kerstdagen zendt Nederland 3 overigens het derde en laatste deel uit. [a]

7e jaars
7e jaars

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 19, 2008 0:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het nadeel is dat er dan zoveel reclame in zit omdat RTL commercieel is. Die film duurt bijna drie uur dus dat is heel veel reclame. Gelukkig heb ik nu de extended edition thuis liggen, dus ik hoef de film niet meer te zien Smile.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp