Auteur |
Bericht |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 12, 2006 18:01 |
 |
Ze kan toekomst voorspellen, alleen gebeurt dat enkel op momenten terwijl ze het zelf niet beseft.
Denk ik toch... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Vivian
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Somewhere in Cyberspace... Watching You... Spying on You
|
Geplaatst:
Ma Feb 13, 2006 13:50 |
 |
Ze zegt dingen waarvan het logisch zijn dat ze gebeuren... Heel veel van haar voorspellingen zijn dubbelzinnig en altijd zo uit tel leggen dat ze uitkomen. Dat konijntje was gewoon toeval OF heeft ze echt doorgekregen en die keren dat ze helemaal raar gaat doen als ze iets voorspelt zijn echt. Ze is dus een oplichtster, die af en toe 'per ongeluk' een echte voorspelling doet. |
_________________ Afdeling:GryffoendoR |
|
  |
 |
Miss Blacks
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 13, 2006 14:16 |
 |
Sommige dingen die ze gezegd heeft zijn ook uitgekomen! Zij heeft tenslotte wel de profetie gedaan, dus ik denk dat zij wel Zienersbloed in zich heeft. Maar goed, ze zegt ook vaak iets dat niet zo bijzonder is uit het uitkomt zeg maar (Marcel die een kopje laat vallen terwijl hij heel onhandig is). |
|
|
  |
 |
Tifa
6e jaars

.gif)
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 19, 2006 14:31 |
 |
OOC : Renald Wombel, daar heb je al antwoord op, in je topic
OOC 2: Geeft niet Renald
Ik twijfel ernstig aan haar kwaliteiten, maar er zit toch wel waarheid in haar voorspellingen. Ze beseft het inderdaad niet echt Maar goed, ik denk dat ze het aan het rechte eind heeft, juist als ze het NIET weet. |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!"
Laatst aangepast door Tifa op Zo Feb 19, 2006 14:56; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Renald Wombel
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 19, 2006 14:48 |
 |
ja sorry maar niemand antwoorde dus had ik rap een topic gemaakt
Ik dacht dat een familielid van Zwamdrift RAZ was,omdat die RAZ de voorspelling kende(jouw gelijke..) maar dat is dus niet zo |
|
|
  |
 |
desideriusD+
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 19, 2006 20:09 |
 |
Zwamdrift is wel begaafd, en 'gezegend' met het talent om voorspellingen te doen, zoals inderdaad het konijn en theekopje, maar dat zegt niet veel. Dat kopje: Marcel stond erbij en speelde zo in op zijn geweten dat hij overal heisa maakt, dat hij dat kopje wel om MOEST stoten, dat had hij toch wel gedaan. Het konijn: dingen die ze inderdaad kan zien, alsof het op dat moment gebeurd, maar toch riskant om te zeggen, want als het niet was uitgekomen dan waren Berlina en Parvati geen fans meer, dus ik denk wel dat het ergens klopt.
Maar ik ben meer geïnteresseerd in die toevallen van Zwamdrift, bij de profetie, in deel 3 en in deel 4. Haar stem veranderde, haar zweverige houding was ineens heel strak, alsof iemand haar overnam.
Is het niet mogelijk dat zij overnomen wordt door iemand die zulke weet of ze beraamd heeft??
Greetz DD+ |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 13, 2006 7:00 |
 |
Natuurlijk geeft ze een gave op gebied van helderziendheid, anders had ze nooit de profetie gedaan. Wat ik wel opmerkelijk en grappig vind is dat als ze een echte voorspelling heeft gedaan, dat ze die direct afkeurt, omdat dat bijvoorbeeld niet in goede samenwerking zou lopen met de baan die Jupitor rond Mars zal voeren Ik zeg maar iets.
Eigenlijk is ze een beetje als Perkamentus. Een genie, maar zot. Daarmee bedoel ik dat ze eigenlijk heel grote gave geeft, alleen komt die maar zelden uit... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
FireBolt428
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)
|
Geplaatst:
Do Jul 13, 2006 15:08 |
 |
ja natuurlijk is dat echt, ze was volledig in trance en met een soort stemverandering toen ze zogezegd een voorspelling deed, en het is trouwens allemaal nog uitgekomen ook! dus nee, ik denk niet dat zwamdrift ten eerste de persoon is om dat allemaal te faken, en ten 2e, moest ze toch gefaked hebben, dan zou ze toch altijd wel heel goed gegokt moeten hebben
FB428 |
_________________ ... |
|
  |
 |
Phoenix.Rose,
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 24, 2006 14:39 |
 |
Ik denk dat ze een betere zieneres probeert te zijn dan ze werkelijk is , en dat ze dezelfde flair als die van haar over-overgroot moeder wil evenaren, maar dat ze dat gewoon niet kan. toch denk ik dat ze wel degelijk waarzeggerij beheerst kijk maar eens naar dit stukje( halfbloedprins blz 149)
Citaat: | ''harry liep door de verlaten gangen, al moest hij op een gegeven moment vlug achter een standbeeld springen toen professor zwamdrift de hoek om kwam. ze mompelde in zichzelf terwijl ze een spel beduimelde kaarten schudde en die onder het lezen las.
'schoppen twee, conflict, mompelde ze toen ze het plekje naderde waar harry gehurkt achter het beeld zat. 'schoppen zeven;een slacht voorteken. schoppen tien;geweld. schoppenboer;EEN DONKERHARIGE JONGEMAN , mogelijk met problemen, iemand die een hekel heeft aan de ondervrager-'' |  |
_________________ Phoenix.Rose. |
|
  |
 |
Caleb
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 24, 2006 19:07 |
 |
Ik vond dat lopen door de gang met die kaarten wel een bewijs dat ze wel wat zienerskunsten heeft behalve één voorspelling in de 10 jaar. Dat hele gedoe met die kaarten van the lightning struck tower en die zwartharige jongen die een hekel heeft aan de ondervraagster of zoiets vond ik een leuk extratje aan het boek. |
|
|
  |
 |
Agrippa
3e jaars

Verdiend:
61 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 24, 2006 19:10 |
 |
Volgens mij is ze wel degelijk een echte ziener (profeties, de door de bliksem getroffen toren), maar beseft ze het zelf niet door al het theatrale gedrag dat ze erom heen bouwt. Als ze wat minder indrukwekkend deed, zouden meer mensen erin geloven, denk ik. |
_________________ I trust Snape completely
Airbenders rock!
"There will be books written about Harry- Every child in our world will know his name!"
-McGonagalls unexpected Seeing talents- |
|
  |
 |
Caleb
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 24, 2006 19:12 |
 |
Agrippa schreef: | Volgens mij is ze wel degelijk een echte ziener (profeties, de door de bliksem getroffen toren), maar beseft ze het zelf niet door al het theatrale gedrag dat ze erom heen bouwt. Als ze wat minder indrukwekkend deed, zouden meer mensen erin geloven, denk ik. |
Ik snap wat je bedoelt. Zoals bij de meeste dingen geloven mensen je eerder als je er niet heel overdreven en dramatisch over doet. |
|
|
  |
 |
HARRY/RON/HERMELIEN
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 24, 2006 19:17 |
 |
Ze zegt wel steeds dat het gevaar voor Harry dichterbij komt, maar dat kan iedereen weten.
Ik vind dat ze tijdens de lessen enzo niet echt doet, en maar wat verzint.
Het was puur geluk van dat konijntje.
Ik geloof alleen in die 2 ECHTE voorspellingen tegen parkamentus en tegen harry. |
_________________ Ron: Is het spreukeloos of spreukenloos? |
|
  |
 |
Agrippa
3e jaars

Verdiend:
61 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 24, 2006 19:23 |
 |
HARRY/RON/HERMELIEN schreef: | Ze zegt wel steeds dat het gevaar voor Harry dichterbij komt, maar dat kan iedereen weten.
Ik vind dat ze tijdens de lessen enzo niet echt doet, en maar wat verzint.
Het was puur geluk van dat konijntje.
Ik geloof alleen in die 2 ECHTE voorspellingen tegen parkamentus en tegen harry. |
Maar die Grim die ze steeds bleef Zien, was niet helemaal zonder betekenis. Harry kreeg inderdaad te maken met een grote zwarte hond, maar ze interpreteerde het gewoon verkeerd. Ik denk dat dat ook een van haar problemen is. Ze interpreteert altijd zo dramatisch mogelijk, in plaats van gewoon te zeggen wat ze Ziet. |
_________________ I trust Snape completely
Airbenders rock!
"There will be books written about Harry- Every child in our world will know his name!"
-McGonagalls unexpected Seeing talents- |
|
  |
 |
Sqauner
Dreuzel

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 25, 2006 9:54 |
 |
Volgens mij is zij een ziener maar aan de dingen die ze ziet geeft ze niet de juist uitleg om dat ze ze verkeerd opvat.
Bv: Zwamdrift zag Sirius in zijn fanaatvorm maar omdat ze niet wist dat Sirius een hond is als faunaat dacht ze onmiddelijk aan de grim. |
|
|
  |
 |
|