Lilly
Lid Wikenweegschaar
|
|
Geplaatst: zo jun 30, 2013 9:53
#01: Heartbreak
Hand in hand liepen ze over het gras. Het zou het perfecte plaatje geweest zijn. De zon, de bomen en planten begonnen uit te komen, vogels floten prachtige wijsjes, zij met hun tweetjes, maar voor mij was het niet het perfecte plaatje. Het enige wat ik zag waren de handen die in elkaar gevlochten waren. Het leek alsof ze elkaar nooit meer zouden loslaten. Een traan rolde genadeloos over mijn wang. Ik nam de moeite niet hem te stoppen. Dat zou niets behelpen, en soms kon het gewoon deugd doen een traan te laten. Het was alsof de hele wereld tegen mij was. Op school kon ik me maar niet aanpassen, vrienden maakte ik zelden en leerkrachten mochten me niet omdat ik veel te luidruchtig was. Maar hij… hij zou perfect geweest zijn voor mij. Hij was een van de enigsten die me echt mocht, die om alles lachte, zijn humeur kon vrijwel niet verpest worden, maar het mijne wel. Wat er ook gebeurde, wat er ook op het spel stond, op het einde van de rit zou alles in mijn nadeel zijn. Je kunt zeggen dat er voor alles een oplossing is, maar voor dit is er geen. Liefde. Wanneer je denkt dat je eindelijk gelukkig bent, komt er iets tussen dat alles kapot maakt, zonder het te willen, zonder het te weten. Het iets, de iemand in dit geval, zou het nooit doen om me te kwetsen of pijn te laten voelen. Ze weet hoeveel pijn ik zou hebben, maar niet hoeveel pijn ik heb. Ze was gewoon eerder en beter. Hij is gelukkig, zij is gelukkig, en ik zou gelukkig willen zijn voor hen, maar ik kan het niet. Mensen zeggen altijd dat je gelukkig moet zijn als iemand anders gelukkig is, maar op sommige momenten kun je gewoon niet gelukkig zijn, kun je niet positief denken. Ik heb het haar nooit durven zeggen, en nu is het te laat. Misschien is het beter dat ik het haar nooit vertelt heb. Ik gun haar hem meer dan wie dan ook, maar ik gun het mezelf ook, hoe egoïstisch dat mag klinken. Je kunt zo hard willen voor iemand dat die gelukkig is, en tegelijkertijd het jezelf ook gunnen, terwijl je weet dat slechts 1 iemand hem kan hebben. En zij heeft hem nu, ik niet. Ik zou hem nooit gehad hebben, maar ik had wel hoop, ijdele hoop, zoals ze het zeggen. Sommige mensen zouden haar haten in zo’n situatie. En eerlijk toegegeven, zou het voor mij ook veel makkelijker zijn moest ik haar kunnen haten. Dan zou ik er gewoon voor kunnen zorgen dat ze ruzie kregen, maar dat is mijn probleem net. Ik kan haar niet haten, ik kan er niet voor zorgen dat ze uit elkaar gaan. Niet na wat ze allemaal voor mij gedaan heeft. Ik draai me om. Ik wil ze niet meer zien. Niet meer tezamen, hoe hard ik het haar ook gun, hoe hard ik het hem ook gun, ik kan het gewoon niet aan. Het is te pijnlijk, om mijn eigen zus te zien met hem.
Laatst bijgewerkt door Lilly op wo aug 14, 2013 10:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|