Jalf
The Immortal Mod
|
|
Geplaatst: do maart 29, 2012 19:54

Nog steeds ziedend zit Charu op het dak van de school. Hoewel hij al een heel stuk kalmer is dan toen hij bij de leraar vandaan kwam, staat hij nog steeds op het punt de boel kort en klein te slaan.
Hoe haalde die eikel het in z'n hoofd om over z'n moeder te beginnen? Ja, hij is een halfbloed, maar zijn moeders kant is hem niets waard. Het ging om zijn vader's kant, zijn demonen-kant, zijn sterke kant. Zijn zwakke mensen kant was nutteloos. Daarom was hij ook hier op school, om af te rekenen met zijn menselijke eigenschappen. En niemand hoorde te weten over zijn moeder.
De leraar had ook gesproken van de spookhuis, maar dat boeide Charu niet. Ook de bedreiging dat hij het niet moest wagen om onder zijn visie nog zo iets te flikken, deed hem vrij weinig. Zijn cijfers waren prima. Zijn uiterlijk vroeg volgens de leraar te veel vragen op, maar dat zou hem worst wezen. Zijn haar zou niet afgeknipt worden, dat hij stellig gezegd. Trots had Charu in de stoel gezeten, niets zou hem breken.
Tot hij over zijn moeder begon. Dat ze zwak was, dat Charu daarom vast ook wel zwak zou zijn, dat hij waarschijnlijk meer mens dan Demon was. Kokend van woede had Charu zijn leraar aangestaard, terwijl in zijn hoofd het ene na het andere moordscenario afspeelde. Toen hij mocht gaan, was hij stampvoetend door het kasteel gelopen en direct op het dak geklommen.
En daar zat hij nu nog steeds. Hij had niet helemaal doorgehad dat de lessen al weer waren begonnen. Niet dat hij zin heeft zich weer in de klas te begeven, het was hem gewoon niet opgevallen.
Als hij naar beneden kijkt ziet hij de leerlingen over de binnenplaats lopen. Hij kijkt naar de zon en ziet dat die op z'n hoogst staat. Het zou nu dus een uur of 12 moeten zijn. Hij kijkt nog even naar beneden. Het werd hem te druk en hij had rust nodig. Met een grote sprong springt hij van het dak af. Als een kat landt hij op de binnen plaats. Dan loopt hij door, niet echt wetend waar naar toe, in ieder geval naar een plek waar het rustig is.
Hij blijft lopen tot hij bij de kliffen aankomt. Hier is het tenminste rustig. Hij heeft geen idee dat hij eigenlijk niet zo ver van Jade en Sem vandaan staat.

Als Gabriella door de school loopt kijkt ze haar ogen uit. Alles was zo anders dan het dorp bij de rivier waar de woonde. Sowieso bestond haar kolonie maar uit enkele personen en was deze school een drukke plek, maar iedereen zag er zo anders uit. In de kolonie was ze een buitenbeentje, qua uiterlijk, met haar bruine krullende haar, groene ogen en sproeten, terwijl de meeste waterspirits lang stijl zwart haar hadden, blauwe ogen en een bleke, egale huid. Iedereen was hier zo verschillend, ze werd er spontaan gelukkig van.
Ze plukt wat aan haar armbanden. Het was nu min of meer de bedoeling dat ze haar klasgenoten ging vinden. Dat was dan wel weer het nadeel van een grote school, ze had geen idee wie wie was en wie er uberhaubt in haar klas zat. Er zouden toch vast wel behulpzame schoolgenoten zijn die haar wel zouden willen helpen, en zo niet, dan vond ze ze vanzelf.
Met haar lesrooster in haar hand komt ze de kantine binnen. Ze tikt een lange jongen aan die het dichtst bij de deur staat. "Hoi, mag ik iets vragen? Ik ben op zoek naar iemand uit deze klas." Ze houdt haar lesrooster op. De jongen schudt zijn hoofd, hij zit blijkbaar in een compleet ander jaar en kent verder niemand uit die klas. "Toch bedankt." zegt ze met een glimlach. Ze besluit nog een paar leerlingen te vragen, maar niemand kan haar verder helpen. Ze zucht lichtelijk gefrustreerd. Ze zou toch niet het toeval hebben getroffen dat echt niemand van haar klas in de kantine zat. Ze besluit het er nog één keer op te wagen.
Ze loopt op een tafeltje af waar een knappe jongen met donker haar en een mooi meisje met een bril aan zitten. "Hoi, mag ik iets vragen?" zegt ze met een grote glimlach, "Ik ben op zoek naar iemand die in deze klas zit." Ze houdt haar lesrooster op. "Ik ben de hele kantine afgegaan en ben nog helemaal niemand tegengekomen uit mijn klas."
Laatst bijgewerkt door Jalf op za maart 31, 2012 14:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|