Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 50  Volgende

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 12:51 

Afbeelding

Kit neemt zijn kopje thee aan als de bediende heeft ingeschonken en neemt uiteindelijk een slok van het warme goedje. Niets beters dan thee in de ochtend.
Voorzichtig zet hij het weer neer zodat het niet te veel lawaai maakt tijdens het moment dat het in aanraking komt met het onderbordje.

Vluchtig kijkt hij opzij naar Celeste die zich aan de andere kant voegt van Noah en daarnaast krijgt ze gezelschap van Ryan. Wat is dat toch met die twee?
Zwijgend luistert hij even naar het gesprek en blijkbaar is Ryan nogal nieuwsgierig aan het doen waardoor Kit zich voorzichtig tot Noah buigt.
'Heer. Het spijt me van gisteravond.' Hij neemt een lepeltje en roert afwezig in zijn thee. 'Maar iemand moest ze in toom houden. Toch?'
Zo. Een beetje zijn daden goedpraten en hopelijk komt het in orde.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 13:02 

Afbeelding

‘Precies wat ik dacht,’ knikt ze goedkeurend. Het idee van Rose die door haat geleid wordt, staat Sam wel aan. Noah zou niet weten wat hem te wachten staat. Sam was dan wel met een ander doel hierheen gekomen, maar als Noah dit spelletje wilt spelen, hier is ze tenslotte beter in.

Samantha omhelst Rose nog een keer bemoedigend en laat haar dan los, zodat ze zich op kan gaan frissen. Ondertussen lijkt Sam haar vermoeidheid helemaal verdwenen te zijn en ze recht haar rug even voor de spiegel.
Niet veel later verschijnt Rose weer uit de badkamer en lijkt ze haar emoties voor nu al beter onder controle te hebben. ‘Ben je er klaar voor?’ Ze neemt haar hand vast en samen verlaten ze de kamer. ‘Laten we hem eerst nog één kans geven om zich te bedenken,’ ze glimlacht even bij de gedachte.

In de hal valt haar blik weer op de klok, 10 minuten te laat en de deuren van de eetzaal waren dan ook al gesloten. Zoals Noah de avond van te voren de deuren dicht had laten slaan, zwaaien ze nu open waarna Rose en zij haar entree maken. Typerend zat Noah aan de kop van de tafel.
Ze vervolgt haar weg tot ze vlak bij Noah aankomen, waar ze nog net de woorden van Kit opvangt, ‘Ik geloof dat Noah eerder in toom gehouden moet worden.’ Ze kijkt Noah brutaal aan, ‘Of ben je tot zinnen gekomen en kom je terug op je besluit?’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 13:48 

Afbeelding

Noah volgt afzijdig het gesprek tussen Celeste en Ryan. Noah slikt zijn hap eten door en brengt het kopje thee naar zijn mond als Kit tegen hem begint te praten. “Je wilt zeggen, dat wat je gedaan hebt bedoeld was om ze in toom te houden.” Hij veegt zijn mondhoeken af met zijn servet en kijkt de jongen serieus aan “Ik denk dan dat we een andere perspectief hebben van wat in toom houden inhoudt.”

Samantha en Rose betreden de eetzaal, maar Samantha gaat niet direct op haar plek zitten. “Ik vraag me af wat jouw belang hierbij is. Is het werkelijk Rose haar welzijn, of gebruik je haar om mee te liften naar Alusia? Gezien eerdere ervaringen gok ik op het laatste en in dat geval zal ik je moeten teleurstellen. Ook al zou Rose een vrijgeleide krijgen, dan betekend dat nog niet dat jij daar van kan profiteren.” Hij kijkt nu pas omhoog naar Samantha en strekt zijn hand uit naar een lege plek aan tafel “Neem plaats.” Hij speelt met de vork tussen zijn vingers en wacht ongeduldig tot ze plaats nemen aan tafel. Rose haar blik ontwijkt hij, daar heeft hij nu alle redenen toe.

Afbeelding

Ryan haalt zijn schouders op “Je moet iets doen om hier de tijd te doden.” Glimlacht hij. Terwijl hij zijn pannenkoeken op eet houdt hij Celeste vanuit zijn ooghoeken in de gaten. Ze was anders dan Noah. Die kon je gemakkelijk in de juiste positie maneuvreren, een beetje porren en hij zou toehappen. Celeste haar woorden zijn echter altijd weloverwogen en doordacht. Ze neemt er de tijd voor.

“Gelukkig maar, ik begon al medelijden te krijgen.” Glimlacht hij zoetjes. Hij roert wat in zijn thee en neemt een paar slokken. “Het is wel een rot leeftijd je mist school, de puberale grappen die je normaal met vriendinnen uithaalt, vriendjes en tja
” hij fronst even “het leven eigenlijk.” Mompelt hij alsof hij het voor zichzelf allemaal op een rijtje zet. Het is een simpele test om te zien of hij ook maar iets bij Celeste weet los te maken. Want kom op, en verblijf hier is behoorlijk deprimerend, dat wens je niemand toe. “Sorry” glimlacht hij schuldig om zijn act iets meer kracht bij te zetten.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 14:32 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose loopt met Sam mee de eetzaal in. Hoewel niet heel de zaal gevuld is, zijn er een redelijk aantal mensen op komen dagen. Waarschijnlijk omdat ze in ieder geval niet van de honger dood willen gaan hier. Haar blik is echter recht voor zich uit gericht, op hun doel waar ze samen met Sam naartoe lopen. Naar Noah.

Zwijgend blijft Rose naast Sam staan terwijl ze op een brutale wijze Noah confronteert. Zijn antwoord is echter op dezelfde toon die ze hier nu van hem gewend is geraakt. Rose snuift eventjes en er speelt een ongelovig lachje op haar gezicht. "Jammer dat er helaas niks is om uberhaupt van te profiteren." zegt ze.
"Kom, Sam. Laten we in ieder geval van hetgeen wat er wel is profiteren. Zoals het eten, de drank en de heerlijke baden. We zullen er maar het beste van maken, is het niet?" Ze kijkt Noah even achteloos aan, waarna ze Sam een licht trekje aan haar arm geeft en vervolgens zelf alvast op een van de lege plaatsen gaat zitten.

Rose pakt een theepot en schenkt hiermee een glas voor zichzelf en voor Sam in, waarna ze - in tegenstelling tot Kit die heel voorzichtig deed met z'n kopje - de theepot gewoon achteloos weer terug op tafel zet. Er klotst zelfs nog wat thee uit. Rose haalt even kort haar schouders op, en neemt dan een broodje. Om het zich comfortabel te maken trekt ze haar benen op haar stoel en eet gewoon lekker verder. Het maakte haar niet uit wat Noah ervan zou zeggen.
"Hm.. We mzouden vandoag de rest van de - slik - kamers kunnen bekijken. Wie weet zijn er nog andere leuke dingen te vinden." stelt ze Sam op haar gemakje voor, waarna ze zich even op de rest van de aanwezigen richt. "Oh, als jullie het zouden willen proberen.. De eerste kamer aan de rechterkant op de derde verdieping.. niet zo'n goed idee. Geen aanrader dus. Maar de ondergrondse baden zijn héérlijk." Net zoals Noah haar blik ontwijkt, dote Rose dat met de zijne. Ze zou hem geen blik waardig gunnen, niet zolang dat niet hoefde. Ze neemt nog een flinke slok van haar thee.

Dan komt er opeens iets in haar op. "Oh - het kan trouwens zijn.. dat ik een antieke vaas ofzo heb gebroken. Per ongeluk." zegt ze tegen Noah. Ze haalt even kort haar wenkbrauwen naar hem op en richt zich vervolgens weer op Sam en haar eten.

Afbeelding
      Celeste Willow

Ryans volgende woorden botsen tegen het schild aan dat ze om haar heen heeft. Z'n woorden doen meer met haar dan dat ze laat zien van buiten. Ze had inderdaad veel gemist. Meer dan dat hij zou kunnen bedenken. Ze had alles van het leven gemist.

"Ja inderdaad." antwoordt ze dan wanneer ze heeft besloten deels een beetje mee te geven. Ze kijkt hem nu recht in z'n ogen aan. "Hoewel ik nog redelijk wat jaren als een normaal meisje heb meegemaakt, zijn de laatste drie jaar.. een zwart gat vergeleken m'n jaren voordat ik hier terecht kwam." Haar stem is wat zachter dan net. "Bedankt dat je me eraan herinnert - net zoals ik er elke ochtend wanneer ik wakker wordt aan herinnerd wordt." Het glimlachje is van haar gezicht verdwenen en ze blijft hem alleen maar aankijken. Dit is wat hij wou toch? Een reactie uitlokken?

Uiteindelijk glimlacht ze weer kort naar hem, waarna ze zich weer op haar croissant richt. "Ik merk dat je een enorme levensgenieter bent.. Het is jammer dat je hier naartoe bent gekomen.. nu er geen weg meer terug is."

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Laatst bijgewerkt door Melody op zo mei 12, 2013 9:06, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 14:40 

Afbeelding

Kit slikt als hij Noah zijn antwoordt op de tevergeefse poging om zijn gedrag van gister goed te praten. Net als hij iets wil zeggen, komen Sam en Rose binnen.
De eerste kan het blijkbaar niet laten van zijn opmerking te gebruiken om het te laten slaan op Noah.

Kit bijt op zijn lip en laat zijn adem langzaam ontsnappen terwijl hij de twee dames in de gaten houdt als die gaan zitten. Rose duidelijk in een fase van zich totaal niets aan te trekken van de anderen en zich te bewijzen met het nodige lawaai.
Hij richt zich weer tot op Noah en aarzelt even. 'Bent u boos op mij, Heer?'
Nerveus vouwt hij zijn handen in elkaar en laat ze op zijn schoot rusten om zich een houding te geven.

Kit gooit dan een waarschuwende blik naar Rose en Sam in een poging dat ze eindelijk even hun mond houden vooraleer Noah licht ontvlambaar wordt.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 15:36 

Afbeelding

Samantha slaat haar ogen even ter hemel. Ze had niet anders verwacht dan zo’n reactie te krijgen. Ze kan een grijnsje vervolgens ook niet onderdrukken als Rose antwoordt. ‘Goed idee,’ knikt ze. Ze neemt naast Rose plaats en neemt een slokje van haar thee. Samantha pakt een croissantje en snijdt deze door midden, waarna ze met hetzelfde mes in de boter gaat en vervolgens in de jam, totaal geen moeite doen om te voorkomen dat er broodkruimels of boter achterblijven. Ze krijgt een waarschuwende blik van Kit, waarop Sam onschuldig haar schouders ophaalt en antwoord geeft op Rose, ‘We kunnen na het eten wel even gaan kijken hoe Noah zijn jaar hier heeft gespendeerd, er moeten vast nog wel meer interessante kamers te vinden zijn. Oh en we kunnen natuurlijk een kijkje nemen bij het meer. ’ Ze neemt een hap eten en lacht even spottend bij Rose haar opmerking over de vaas. ‘Ach Rose, dat begrijpt Noah vast wel, hij maakt tenslotte ook wel vaker dingen kapot.’ Ze grijnst even, ‘En er zullen vast wel meer ongelukjes gebeuren..’ Ze stoot de halfvolle theekan om, ‘Oeps.’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 15:51 

Afbeelding

Is dit het moment waarop hij medelijden moet hebben? Ja, hij vind het heel sneu voor haar en nee hij wenst niemand een leven in Between toe. Maar Celeste is ook geen heilige, al doet ze haar best zo over te komen en heeft Noah haar op een altaar geplaatst. Celeste is niet alleen het lieve glimlachende poppetje, iets wat ze nu wel weer bewijst.

Hij glimlacht “Graag gedaan” fluistert hij terug waarna hij een hap van zijn croissant neemt. Hij spoelt zijn hap weg met wat thee. Hij werpt even een blik op de rebelse meiden en de steeds zenuwachtiger wordende Kit. “Ach je kunt niet ontkennen dat onze komst wat leven in de brouwerij brengt.” Hij glimlacht even mysterieus “maak je over mij maar geen zorgen.”

Genietend pakt hij een aardbei uit een schaal en doopt deze in de slagroom. Hij likt de slagroom van zijn duim af en leunt voldaan iets achterover in zijn stoel. Rose is net een opstandige puber en hij grinnikt zacht bij haar opmerking over de vaas. Hij leunt Celeste haar kant op “Mocht Noah je een dagje vrij geven en je benieuwd zijn naar de goede oude tijd, dan stel ik mij volledig beschikbaar. Je weet me te vinden, we delen allemaal een kamer met Kit.” Hij leunt snel weer achterover bij het zien van de priemende blik van Noah. Speels roert hij wat in zijn thee en zoekt hij zijdelings nog eens haar blik op.

Afbeelding

Noah klemt zijn lippen stijf op elkaar en kijkt verbitterd naar zijn boterham. Rose is bijzonder luidruchtig en ze heeft lak aan alles waar hij waarde aan hecht. Zoals manieren. Hij klakt zijn tong tegen zijn gehemelte en werpt Sam en Rose een verbitterde blik toe. Tot zijn grote ergernis is Celeste al de hele tijd met Ryan in gesprek. Door Rose haar gekakel kan hij hun gesprek niet volledig horen en alleen maar toezien hoe Ryan zich dichter bij Celeste begeeft dan Noah wenselijk acht.

In zijn linkeroor klinkt ondertussen de stem van Kit. Bent u boos op mij? Noah draait zich iets naar de jongen toe en werpt zijn servet op zijn bord neer, hij heeft geen trek meer. “Zou ik dat moeten zijn Kit?” sist hij duidelijk geagiteerd door alle aanwezigen.

Noah slaat zijn ogen ten hemel als Sam, duidelijk met opzet, de halfvolle thee kan omstoot. “Als je zo door gaat is het enige wat je voorlopig zult zien de kerkers.”

Ryan trekt zijn wenkbrauwen op “Misschien moet je je vriendje even kalmeren, hij ziet er niet zo best uit.” Seint hij Celeste zachtjes.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 16:38 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose kan het niet laten om even hardop te lachen wanneer Sam de theekan omstoot. Expres. Dat is dan ook hetgeen wat zo grappig is. Ze merkt zelf de waarschuwende blik van Kit niet eens op.

De lach op haar gezicht wordt zelfs nog wat breder wanneer Noah duidelijk niet blij is met Sam die de theekan omstoot. Hij begint er zelfs bij te dreigen.
"Uhoh, Sam.. De heer wordt boos." grijnst Rose, waarna ze met veel geluid van haar stoel over de vloer hem naar achter schuift. Ze pakt een mandje van de tafel met broodjes en croissantjes erin, vist nog een appel van een andere schaal en staat dan op. "Time to go! Voordat hij ons straks in de kerkers gooit." grijnst ze naar Sam. "Want moet je z'n gezicht zien.. Nog even en hij ketent ons vast." zegt ze dan quasi fluisterend, maar duidelijk nog te horen voor de rest. "Wat me niet zou verbazen in z'n huidige mentale toestand."

Rose neemt een hap van haar appel, knipoogt nog even naar Ryan en maakt even een zwaaigebaar richting Kit. Ze draait zich vervolgens om om de eetzaal te verlaten, terwijl ze vlak voor de deuren nog een fles drank weet te signaleren, die ze graag meepakt. Eenmaal buiten de deuren kijkt ze Sam met een grijnsje aan.
"Daar was hij absoluut niet van gediend." Ze haalt even achteloos haar schouders op. "Well boohoo voor him. Zullen we ons ontbijtje voortzetten aan het meer? We hebben nog zat om over te praten." Zoals het maken van plannen om Noah zo dwars mogelijk te zitten.

Afbeelding
      Celeste Willow

"Hm ja.. Jullie hebben precies een heel drama met jullie meegenomen." Celeste trekt even niet onder de indruk haar wenkbrauwen op wanneer ze de twee rebelse dames ziet. haar blik schiet zo nu en dan heen en weer naar Noah. Ze werken hem duidelijk op de zenuwen.

Er speelt vrijwel meteen weer een glimlachje op wanneer ze Ryan hoort. Hij leunt er iets meer haar kant voor op, wat een priemende blik van Noah tot gevolg heeft. Dacht hij nou werkelijk nog steeds dat Noah besloot wat zij deed? Met het niveau waarop z'n opmerkingen ligt - wat hoger is dan ze in eerste instantie van hem verwacht had - is het vrijwel komisch dat hij er zo over denkt. "Ik ben benieuwd wat je me te bieden hebt." zegt ze met een flauw grijnsje. Haar aandacht wordt echter al snel getrokken door Sam en Rose.

Alsof de dames het al niet erg genoeg hebben gemaakt, verlaten ze ook nog eens redelijk ontactvol de eetzaal. Misschien niet helemaal het beste wat ze kunnen doen. Redelijk tegelijkertijd wanneer Ryan zegt dat ze "haar vriendje" moet kalmeren, buigt Celeste zich al richting Noah.
"Trek het je niet zo veel aan, Noah. Laat ze hun gang gaan, het zal ze snel genoeg vervelen. Het is wel duidelijk dat ze je op je tenen probeert te trappen.." Wat redelijk logisch is als je het haar vraagt. Hij had een half uur geleden het meisje ontactvol en bruut verteld dat haar moeder stervende was. Wat had hij dan voor reactie verwacht? Heel wijselijk houdt ze hier echter haar mond over. Het was niet nodig om hem nog eens extra met de neus op de feiten te drukken, daar was hij zich ook vast wel bewust van.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 16:44 

Afbeelding

Kit zwijgt voor het zekerste als Noah hem, duidelijk geĂŻrriteerd door Rose en Sam - en Kit kan hem nog niet eens kwalijk nemen want ze werken hem momenteel ook op de zenuwen -, terug snauwt of hij kwaad zou moeten zijn.
'Ik weet het zelf niet, Heer. U brengt me in de war.' Antwoordt hij, het laatste deel meer mompelend tegen zichzelf terwijl hij peinzend naar zijn boterham op zijn bord kijkt.

Hij voelt nu al wat voor een rotdag het zal worden, de avond wat in complete chaos veranderd en er mochten twee van het gezelschap op de blaren zitten in het spiegeldoolhof. Kit heeft nu nog maar enkel het gevoel dat deze dag een vervolg zal worden op gisteren.

Lichtjes schrikt hij uit zijn overpeinzingen als Sam en Rose uiteindelijk recht staan en de kamer verlaten met hier en daar wat gepik. Kit laat zich onderuit zakken en zucht. Misschien maar goed dat ze weg zijn. En maar net op tijd ook. Noah begint meer op een theeketel te lijken die ieder moment stoom kan spuwen omdat het kookpunt is bereikt.
Hij hoort hoe Celeste Noah probeert te sussen en Kit knikt snel om een houding te geven.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 19:53 

Afbeelding

Ook Samantha kan er van genieten dat hun gedrag een reactie uitlokt bij Noah. ‘Tja, dat is blijkbaar het ergste wat hij voor elkaar kan krijgen hier,’ lacht ze tegen Rose, terwijl ze ook opstaat. ‘Mensen eerst hier opsluiten, en als ze dan niet naar zijn pijpen dansen, dan worden ze maar in de kerkers gegooid,’ ze kijkt nog een keer spottend over haar schouder naar Noah voordat ze de eetzaal verlaat. Rose en Noah ontwijken elkaars blik misschien, maar Samantha had daar totaal geen problemen mee.

Buiten nemen ze aan het meer plaats, er staat een beetje wind maar verder is het wel aangenaam. Het meer daarentegen zag er overdag net zo donker uit als dat het bij hun aankomst in de nacht leek. ‘Dat ging inderdaad als gehoopt,’ bevestigd ze grijnzend. ‘Op naar het volgende,’ ze staart even naar het meer en bedenkt zich dan dat Noah had afgeraden om het water in te gaan. Nieuwsgierig pakt ze een broodje, breekt ze er een stukje van af en gooit ze het het water in. ‘Zouden er nu levensgrote vissen tevoorschijn komen?’ grapt ze tegen Rose, maar tot haar teleurstelling gebeurt er –nog- niets.
‘Dus.. Heb je al iets in gedachten?’ snijdt ze het onderwerp aan, ‘Ik wil sowieso nog wel een bezoekje brengen aan de derde verdieping..’ Mede omdat die verboden was natuurlijk, wat zou Noah te verbergen hebben?

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 20:51 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose kijkt met een flauw glimlachje toe hoe Sam een stuk brood het meer in gooit. Er gebeurt echter nog niks. Haar gedachten zijn echter deels ergens anders. Keer op keer herhaalt ze in haar hoofd Noah's woorden van een uur geleden, om zichzelf eraan te herinneren dat hij het verdient om boos op te zijn, om hem kwaad te willen doen. Hij had het recht niet om zoveel mensen zoveel pijn aan te doen. Hij zou dezelfde pijn moeten voelen.

Langzaamaan knikt Rose wanneer Sam vraagt of ze iets in gedachten heeft. Er is inderdaad iets in haar opgekomen. "Hoe wil je wraak nemen op iemand die toch alles al heeft verloren, Sam?" vraagt ze Sam eerst. "Dat vroeg ik me dus af.. Maar ik besefte me.." ze fronst eventjes. "Dat hij nog niet alles kwijt is." Terwijl ze het in haar hoofd nagaat knikt ze eventjes. Ja..

"Die blonde dame.. Die Celeste.. Ze schijnt hem wel heel dierbaar te zijn geworden hier." brengt ze op. Hij had Celeste boven haar verkozen. Ze kan het alleen niet opbrengen om voor te stellen iets slechts met haar te gaan doen. Hoewel ze Noah pijn wil laten voelen, is ze nog steeds niet iemand die echt iets slechts in haar heeft. "Misschien dat we.. dat we hem met haar kunnen confronteren ofzo.."

Argh, ze kan echter niks bedenken wat ze kunnen doen - zo heeft ze nog nooit hoeven denken, Rose heeft nog nooit wraak willen nemen op zo'n manier. Ze was niet zo krachtig of gevoelloos zoals Noah dat was, ze kon niet iemand roekeloos vermoorden. Het nieuws dat er een aantal mensenlichamen waren afgeleverd aan het kasteel komt weer in haar op. Noah was veel slechter dan dat ze ooit had kunnen bedenken.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 21:32 

Afbeelding

Samantha houdt haar hoofd ietsje schuin wanneer Rose erop wijst dat Noah nog niets alles kwijt is. Ze knikt even bemoedigend om Rose door te laten gaan. Celeste.. Ja. Haar ogen lichten iets op bij de gedachte aan Celeste.
Ze schudt haar hoofd even lachend, waarbij ze de fles drank uit het mandje haalt en een slok neemt. ‘Lieve Rose,’ ze reikt de fles aan Rose, ‘Confronteren? Denk je dat dat indruk maakt op Noah?’ Ze trekt haar wenkbrauwen even op, ‘Nee.’ Ze legt haar hand vervolgens op Rose haar been, ‘Houdt in gedachten wat Noah je heeft aangedaan. De enige manier om wraak te nemen, is juist om je pijn als sterkste kracht te gebruiken. Dáár moet je je op focussen..’ ze glimlacht even, ‘Misschien dat je nu kunt begrijpen waarom ik sommige dingen gedaan heb.. Ik meen mij te herinneren dat mijn oma je hier ook al op had gewezen.’ Samantha kijkt even schuldbewust naar Rose. Ze wilt ervoor zorgen dat Rose begrip gaat krijgen voor haar. Dat ze Sam gaat vertrouwen.
Ze stopt even, zoekend naar de juiste woorden waarmee ze Rose over haar eigen grenzen zou krijgen. ‘Noah hecht blijkbaar veel waarde aan Celeste. En Noah laat je niet terug gaan om afscheid te nemen van je moeder die doodgaat.’ Ze schudt haar hoofd even, voordat ze verder gaat ‘Maar zie je Celeste op hem inpraten? Of ons helpen? Ze is daardoor net zo erg als hij is.’ Concludeert ze maar even voor het gemak, ‘Of erger zelfs.. Misschien is ze wel de reden dat Noah nu zo is..’ Als Rose nu nog niet overtuigd is, weet Sam het ook niet meer.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 22:06 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose neemt de fles van Sam aan en wendt haar blik niet van haar af terwijl ze begint te vertellen. Wraak nemen.. Wou ze dat wel? Ze bijt eventjes op haar lip. Haar pijn.. Ja, haar pijn.. Ze verging van binnen. Haar moeder was stervende en ze kan niet naar haar terug.. wat als ze niet op tijd terug zou kunnen gaan om haar nog een laatste keer te kunnen zien? Ze slikt een brok in haar keel weg bij het gevoel alsof er een scherp mes in haar hart steekt. Ze proeft de lichte smaak van bloed in haar mond. Ja, Noah had haar pijn gedaan.. Net zoals hij vele anderen pijn had gedaan. Hij zou hier niet mee weg mogen komen.. Dan was wraak misschien wel de enige manier om hem die pijn terug te laten voelen, om hem in te laten zien hoe slecht hij is. Om hem het misschien te laten beseffen?
Nee. Noah was weg. Hij was er niet meer en hij zou niet meer terugkomen. Dat had hij deze ochtend wel bewezen. Hij had geen sprankje hoop meer bij haar overgelaten.

Wanneer Sam vervolgens nogmaals duidelijk maakt wat Noah haar heeft aangedaan, neemt ze een flinke slok uit de fles en schudt haar hoofd op haar volgende woorden. Nee, Celeste zou hun niet helpen, die zou juist aan Noah's kant staan. Ze fronst eventjes bij haar laatste woorden. Zou het kunnen dat Noah door het toedoen van een ander zo was geworden? Door Celeste?
"Net zoals dat jij altijd hebt gewild dat hij ook z'n donkere kant omarmde?" vraat Rose Sam dan direct. Het is deze keer echter niet verwijtend bedoeld, dat toont ze dan ook door eventjes flauw naar haar te glimlachen.

"Argh, Sam.." Enigszins gefrustreerd legt Rose even haar gezicht in haar handen om even te denken. Ze zucht even diep en haalt vervolgens haar handen door haar haren en kijkt Sam dan met een vastberaden blik aan. Ze bijt nog eventjes op haar lip en neemt dan haar besluit. "Okay." knikt ze. "Voor ons, mijn moeder, al deze mensen hier en alle mensen die het hun leven al gekost heeft." Daar zou ze het voor doen. Het geeft haar houvast en grip om te kunnen blijven herinneren waarom ze dit ging doen.

"Celeste zal onze weg naar Noah zijn." begint ze. "Onze pion." Hun eerste en tevens misschien ook hun enige kans om Noah uit z'n tent te lokken en hem pijn te kunnen doen. Want er is geen plan B.
Samen met Sam begint Rose vervolgens met een zwaar gevoel in haar buik mogelijke wegen te bedenken. De fles drank en de broodjes worden tussendoor vaak aan elkaar doorgegeven.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 22:45 

Afbeelding

Samantha kijkt heel even verschrikt door Rose haar woorden, al herstelt ze zich snel door even flauwtjes te glimlachen, ‘Nee, Rose, kijk.. Ik wilde inderdaad dat Noah zijn duistere kant omarmde.. Maar alleen omdat ik bang was wat er zou gebeuren als hij dat niet deed. Hij was altijd al een tikkende tijdbom, en de enige manier die ik zag om dit –hoe hij nu dus is- te voorkomen, was om hem zichzelf volledig te helpen accepteren.’ Oke, dat was niet helemaal waar, maar dat hoeft Rose natuurlijk niet te weten. Samantha vind het heerlijk dat Rose zo aan haar lippen hangt en ze heeft er nooit moeite mee gehad om zichzelf wat beter voor te doen.

Tevreden neemt ze nog een slok van de fles drank en ziet ze hoe haar woorden de gewenste uitwerking op Rose hebben. ‘Partners?’ ze steekt haar hand uit en glimlacht even.

Het blijft even stil tussen hen en Sam speelt verschillende scenario’s in haar gedachten af. Hoewel Rose al haar aandacht op Celeste richt, denkt Samantha wel aan een plan B, en alweer verder om zich helemaal te kunnen indekken, wat er ook mocht gebeuren.
‘Ik denk dat ik wel wat weet..’ zegt ze na een tijdje, ‘We moeten eerst zorgen dat Celeste niet zo’n voorsprong heeft met haar magie.’ Ze zou Rose niet alles meteen vertellen, want dan zou de kans groot zijn dat ze misschien toch terugkrabbelt. ‘En vervolgens moeten we haar even alleen treffen..’ ze speelt even afwezig met een pluk haar, ‘En Noah moet afgeleid zijn, anders komen we nooit bij Celeste alleen.’ Ze krabbelt overeind en strekt zich even uit. Haar blik valt op een struik met rozen en ze weet al een afleiding voor Noah. ‘Rose, ik geloof dat we maar een mooie bos rozen moeten samenstellen voor Noah.’ De ironie.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo mei 12, 2013 11:02 

Afbeelding

Ryan zwaait nog even naar de dames en eet zijn ontbijt verder op. Noah oogt gespannen, maar reageert positief op het advies van Celeste. Kit is nog steeds nerveus. Na deze analyserende blik strekt hij zich uit en veegt hij zijn mond aan een servet af. “Voortreffelijk” glimlacht hij. Met een speelse buiging verlaat hij de eetzaal en gaat hij naar zijn kamer. Daar trekt hij nieuwsgierig wat lades open en laat hij zich uiteindelijk op het grote bed vallen. Hij zucht diep, tijd voor een dutje.

Afbeelding

Het doet pijn om Rose zo te zien, maar hij heeft het verdient. Het frustreert hem alleen zo omdat hij zich niet kan uiten. Hij volgt Celeste haar advies op en zwijgt als de dames luidruchtig de zaal verlaten.

In stilte eet hij verder. Wanneer Ryan met een overdreven buiging de kamer verlaat is het niet Ryan, maar juist Celeste die hij in de gaten houdt. Niet veel later is ook hij klaar met eten. Wanneer hij opstaat kust hij Celeste even op haar kruin “Ik ben in de bibliotheek als je me nodig hebt.” Met die mededeling vertrekt hij naar de bibliotheek, een plek waar hij zich wel vaker terug trok.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 741 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG
Ga naar: