Jalf
The Immortal Mod
|
|
Geplaatst: do maart 13, 2014 10:07

Jessa knikt als Emma zich afvraagt of er meer mensen bij betrokken zijn. "Sowieso zijn Levi en Luc hierbij betrokken. Ik denk dat Benicio er ook bij betrokken is, want ik hoorde zijn stem net op de gang en ik denk ook dat Isra in mijn lichaam zit..." Even is ze stil. "De manier waarop ik mijn stem hoorde schreeuwen, klonk het tenminste als Isra."
In haar hoofd gaat ze de namen af. Isra was haar, zij was Luc, Luc was een onbekend persoon. Daar hield haar rijtje op. Een onbekend persoon was Emma, Emma was Levi, Levi was een onbekend persoon. Benicio moest ook nog ergens in een rijtje passen. Was Mel er ook nog in betrokken?
"Logisch blijven nadenken, Jessa..." mompelt ze tegen zichzelf.
Emma stelt voor om eerst de rest te gaan zoeken en Jessa weet dat ze dan nu toch echt Luc aan moet gaan kleden. Ze haalt er een trui met lange mouwen uit zijn tas en een simpele broek. Luc's onderbroek besluit ze te laten voor wat het is. Het voelde onnatuurlijk en zeer ongemakkelijk om dat te zien.
Als ze volledig is aangekleed, loopt ze langzaam en met haar blik naar beneden naar de rest van de groep toe. Ongemakkelijk plukt ze aan haar mouw, terwijl ze er alles aan doet de rest van de groep niet aan te kijken. Ze hoort Emma -die duidelijk Emma niet is, want Emma is Levi- iets zeggen over namen op schrijven. Op een tafeltje staat inkt en een kladblokje. Zonder de groep aan te kijken, pakt ze met haar linkerhand de veer vast, maar onmiddellijk voelt het onnatuurlijk. Even vraagt ze zich af waarom, maar dan beseft ze zich dat Luc rechtshandig moet zijn. Ze verplaatst de veer naar haar rechterhand en in een elegant handschrift schrijft ze 'Jessa' op het papiertje. Ze gaat stilletjes op het meest linker bed zitten.

Terwijl Levi zich in een shirt hijst, komt Luc -in het lichaam van Mel- de badkamer binnenlopen. Levi zucht even. Hij was nu al minstens een kwartier bezig om zich aan te kleden en te voorkomen dat Isra hem straks zou slaan. Dit schiet niet op.
"Gast, tuurlijk kan je dit wel," zegt hij terwijl hij de eerste, de beste broek uit de tas haalt en deze aantrekt, "Als ik het kan en als Ben het kan, moet jij het ook gewoon kunnen." Hij knoopt de broek dicht en werpt nog een blik in de spiegel. De situatie was te bizar voor woorden, maar hij moest zich nu maar eigenlijk tijdelijk aanpassen aan het feit dat hij nu in het lichaam van Isra zat. Goed... Tijd om naar de rest te gaan.
"Mocht Isra me per ongeluk doodslaan," zegt hij, overdreven dramatisch, "Zorg er dan voor dat mijn spullen bij mij zus terecht komen."
Hij lacht en opent de deur. Tot zijn verbazing is iedereen inmiddels al binnen. "Goedemorgen," zegt hij, terwijl hij de hele groep aankijkt. Er verschijn een grijns op zijn gezicht als hij zijn eigen lichaam ziet. Het is bizar om zichzelf aan te kijken en het valt hem op dat de persoon in zijn lichaam zit hem keurig aangekleed heeft. Te keurig voor zijn smaak. Even twijfelt hij of dit Benicio's meisje is, maar dan ziet hij Luc op het bed zitten. Alles aan hem straalt onzekerheid uit en als hij het briefje in zijn -nee, blijkbaar haar- hand ziet is het duidelijk dat dit toch echt Benicio's meisje is. Ohja, das waar ook, haar naam is Jessa...
Als hij de anderen ziet schrijven, krijgt hij door dat ze naamkaartjes aan het maken zijn. Als hij aan de beurt is, schrijft hij, met verrassend weinig moeite zijn naam op. Even kijkt hij verbaasd naar het papiertje, als ook zijn handschrift veel netter is dan normaal gesproken. Even schiet zijn blik naar zijn lichaam. Hij hoopt maar dat de persoon in zijn lichaam verschrikkelijk taalvaardig is. Met het briefje in de hand gaat hij op het bed zitten waarin hij vanochtend wakker is geworden.