Noah fronst even en kijkt Rose onderzoekend aan. Hij weet dat ze wil praten en dat haar iets dwars zit., maar hij kan het niet direct plaatsen. Even lijkt ze te doelen op de pijn die haar heeft gedaan, niet fysiek maar mentaal in haar tijd hier. In tijden waar hij haar juist in zijn armen had moeten sluiten. Dan vallen langzaam maar zeker alle puzzelstukken op hun plaats. Er was immers maar een gebeurtenis die daadwerkelijk privé was. Eentje die hem hadden gedreven tot het punt van wanhoop en tegelijkertijd een baken was in moeilijke tijden. Hun kus. Of eigenlijk meer zijn kus. Het moment waarop alles veranderde.
Zijn gefronste wenkbrauwen schieten even iets omhoog en zakken dan enigszins teleurgesteld omlaag. Ze wil Thomas terug en om dat te bewerkstelligen moet dit voor altijd geheim blijven. Ze stamelt verder, een wirwar van woorden die haar wangen doen kleuren. Hoop gloeit binnenin hem terwijl de onzekerheid knaagt.
âIk heb jou destijds gekust.â Ze had zijn kus beantwoord, maar als ze twijfelt neemt hij graag volledige verantwoording.
âAls je Thomas mistâŠ.als je hem terug wil, dan kan dat. Dan hoef je je geen zorgen te maken over dat ene moment, ik zal het hem niet vertellen.â Hij slikt het droge gevoel in zijn keel weg en wandelt wat door de kamer. Hij zet zo nu en dan iets recht, een moment om orde te creĂ«ren in de kamer en in zijn hoofd. Wat bedoelde ze met
al die dingen?
âDaar heb je het over toch? Het moment in de stallen? Het ontoepasselijke moment waarop ik besloot je te kussen.â Zijn vraag klinkt een beetje argwanend want ze brengt hem in verwarring. Hij vergeet daarbij voor het gemak dat ze ook op de rozen zou kunnen doelen.
âRose..â dringt hij zacht aan
âWaar heb je het over? Wat bedoel je?â vragend zoeken zijn ogen de hare op
âJe praat in raadsels, help me even want..â een zenuwachtige lach breekt door.
âZeg wat je wil zeggen. Of je verder wil met Thomas, of je ons beide zat bentâŠofâŠ.â Zijn blik gaat even door de kamer. Daar staan ze dan, beide praktisch aan de andere kant van de kamer. Vreemden van elkaar en toch ook niet.
âOf misschien wil je die kus overdoen in een minder levensbedreigende situatie.â Een halve grijns breekt door, een grijns van flirt die hij eens was toen hij nog geen zorgen had.
![Afbeelding](http://i40.tinypic.com/29gfz8n.png)
Ryan neemt bedenkelijk de glazen aan âMijn hoofd voelt nu al aan alsof ik een kater heb, ik sla deze ronde nog even over.â Glimlacht hij waarna hij de glazen naast zich neer zet. Misschien moest hij het inderdaad wat rustiger aan doen. Een paar uur geleden was hij nog bewusteloos geraakt en werd hij wakker met wonden waarvan de littekens een blijvende herinnering zouden vormen. Vooralsnog wel de enige herinnering.
Halwende is een gehele transformatie ondergaan. âSexyâ lacht hij bij het zien van Halwende zijn nieuwe look.