Geplaatst: vr jun 07, 2013 21:05
Lieve Hanne,
sorry, een dreuzelvriendin van me vroeg me het ook, ik denk dat ik de brieven heb geswitcht... hier komt het goede recept:
Ingrediënten:
-1 deciliter eenhoornbloed (om het dikker te maken) -1/2de liter Ierse Kabouterpis -2 vuurkrabbenpoten -1 Feniksveer -3 suikerveren
Bereidwijze:
Kook de Ierse Kabouterpis op kamertemperatuur. Als je ziet dat die begint te koken, leg er dan de vuurkrabbenpoten in om te weken. Na een goede 10 minuutjes moet je deze er weer uithalen, want als je ze te veel laat weken, kan dat nogal neveneffecten hebben. Als je dat hebt gedaan, haal je het sap van het vuur, en laat het 20 minuten afkoelen. Intussen kun je de suikerveren laten smelten door ze in wat water te leggen op het vuur. Wanneer je ze er na 5 minuutjes weer afhaalt, zeef ze even goed, want water mag er niet meer in zitten! Nu kun het toevoegen aan de kabouterpis, en voeg er ook onmiddellijk maar het eenhoornbloed aan toe. Als laatste kun je erin roeren met de feniksveer, dit zorgt voor een sublieme smaakt, en zo hoef je er ook niet met je handen in te zitten. Laat het nu even een nachtje afkoelen in speciale vormen -die gaf ik je begin dit jaar mee-, en morgen zijn ze klaar om op te eten!
Veel succes, liefje!
|