Geplaatst: do jun 30, 2011 19:22
De Duelleerclub
Geachte leerlingen van Zweinstein,
Professor Perkamentus heeft mij, Gladianus Smalhart, auteur van bestsellers als 'Tripjes met Trollen' en het recente 'Jaar met de Yeti', lid van de Orde van Merlijn (derde klasse), Erelid van de Bond tegen Zwarte Kunsten en bovendien vijf maal op rij door Heks en Haard uitgeroepen tot Tovenaar met de Charmantste Glimlach, toestemming te geven om een duelleerclubje te starten. Dit om ervoor te zorgen dat jullie weten wat je te doen staat als jullie jezelf ooit zouden moeten verdedigen, iets wat ik al talloze malen heb moeten doen - zie voor meer bijzonderheden mijn verzamelde werk. Ik zal hierbij geassisteerd worden door de aan jullie wel bekende Professor Sneep. (Maak jullie geen zorgen, jongens en meisjes - ik zal voorzichtig zijn. Er zal jullie Toverdrankleraar niets overkomen, wees maar niet bang!) Voor degenen van jullie die nog geen enkele ervaring hebben met duelleren, zal ik hieronder een uitleg geven.
Duelleren Het Duelleren wordt gedaan in de chat, tijdens bijeenkomsten van de Duelleerclub. Er wordt 1 tegen 1 geduelleerd. Een duel kan gespeeld worden als twee mensen elkaar uitdagen en duurt ongeveer 10 minuten. Let op, er mag echter alleen geduelleerd worden onder leiding van Professor Sneep of mijzelf! Ik snap dat jullie je veiliger voelen wanneer ikzelf jullie begeleid, maar ik kan er garant voor staan dat Professor Sneep ook een redelijk bekwame duelleerder is.
Tijdens het duel hebben jullie 3 spreuken tot je beschikking: Paralitis, Pertrificus Totalus en Expelliarmus. Elke spreuk heeft zo zijn voor- en nadelen (voor degenen met Dreuzelouders onder jullie, het lijkt wat op het Dreuzelspel "Rock, Paper, Scissors"):
Paralitis wint van Expelliarmus Expelliarmus wint van Pertrificus Totalus Pertrificus Totalus wint van Paralitis
Beide duelleerders kiezen een van deze spreuken en geven door aan de begeleidende professor welke spreuk ze gaan gebruiken. Als ik tot drie heb geteld, laten jullie je spreuk los. Uiteraard niet met de bedoeling om te doden.
Elke duelleerder begint het duel met 3 levens. Bij het verlies van een ronde (één keer een spreuk afvuren) verliest één van de duelleerders 1 leven. Bij afvuren van dezelfde spreuk, verliest geen van beiden een leven. Het duel eindigt wanneer een duelleerder geen levens meer over heeft.
Duelleren voor gevorderden: Speciale spreuken Begrijpen jullie dat allemaal, jongens en meisjes? Dan zal ik, Gladianus Smalhart, jullie nog iets uitleggen. Ik verwacht niet dat jullie dit onmiddelijk kunnen, maar oefening baart kunst, kijk maar naar mij! Iedere duelleerder mag aan het begin van het duel één speciale spreuk kiezen die je in het hele duel maar één keer mag gebruiken. Er is keuze uit drie spreuken:
Protego: Als jij Protego gebruikt en je tegenstander gebruikt Pertrificus Totalus of Paralitis, kaatst de spreuk terug en verliest je tegenstander 1 leven. Gebruikt hij Expelliarmus, dan verlies jij 1 leven. Impedimenta: Je kunt je tegenstander vertragen, maar dan moet je wel weten wat hij gaat doen. Raad welke spreuk hij gaat gebruiken en hij verliest 2 levens. Raad je het niet, dan gebeurt er niks. Levicorpus: Je tegenstander hangt op z'n kop. Jij hebt tijd om te herstellen. Jij krijgt er 1 leven bij.
Wanneer je in het duel een speciale spreuk gebruikt, maakt het die beurt niet uit welke spreuk je tegenstander gebruikt (de speciale spreuk 'overheerst'). Als de duelleerders beiden tegelijk hun speciale spreuk gebruiken, gebeurt er helemaal niets.
Eerste bijeenkomst Duelleerclub De eerste bijeenkomst van de Duelleerclub zal zijn op woensdag 6 juli of zondag 10 juli, om 20:00 uur (bij hoge opkomst wordt er mogelijk op beide avonden gespeeld). Je kunt op elk moment binnenlopen en weer weggaan, je kunt duels bekijken of zelf meerdere duels spelen. Vergeet echter niet op tijd aanwezig te zijn voor een demonstratieduel tussen mij en jullie geliefde Toverdrankprofessor!
Als je van plan bent bij een Duelleerbijeenkomst aanwezig te zijn, laat hieronder even weten op welke van beide data je kan (of beiden natuurlijk). Ook is dit topic beschikbaar voor fanmail aan mij, of voor vragen over het Duelleren. Ik weet zeker dat ook mijn assistent Professor Sneep jullie vragen met alle liefde zal beantwoorden.
Ik sta te popelen om jullie al mijn kennis over duelleren bij te brengen! (De ijverige student kan alvast enkele duelleertechnieken opzoeken in 'Zwerven met Zombies'.)
Met sierlijke groet,
Professor Gladianus Smalhart.
Introductie losjes gebaseerd op Harry Potter and the Chamber of Secrets, Hoofdstuk 11: De Duelleerclub.
|