Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Dreuzel

BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 9:53 

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren. Mijn zoontje wil volgende week voor carnaval op school een zwerkbal uniform. Nu heb ik er 1 gevonden, die met de gele strepen en Potter op de rug (zoals in de gevangene van Azakaban) Ik las ergens op internet dat ze ongeacht het veranderen van het gewaad altijd een witte broek droegen. Nu zat ik net de film te kijken en de broek lijkt toch meer grijz/zwart. Op internet kan ik ook niet echt duidelijke plaatjes vinden. Wie weet welke kleur de broek nu hoort te zijn?

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 10:31 

Volgens mij kon dat ook hier, maar dat terzijde.

Haha, wat leuk dat je zoontje zo verkleed gaat xD. Wat ik me herinner van bijvoorbeeld de eerste film, dan draagt Harry toch echt wel een witte broek dacht ik (ik ben even te lui om screencaps op te zoeken, maar dat ben ik eigenlijk heel zeker). Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar volgens mij komt de leeftijd van Harry in het eerste boek misschien wel het dichte bij de leeftijd van je zoontje en dan zou ik gewoon gaan voor dat gewaadje dat je reeds hebt in combinatie met die witte broek, dan is hij helemaal Harry uit Steen der Wijzen :').

Trakteer je ons overigens met een foto als je zoontje helemaal verkleed is? Ik ben eigenlijk erg benieuwd stiekem ;) Zou leuk zijn! Succes ermee! ^^

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 10:45 

Ik heb even een plaatje opgezocht. Niet de beste kwaliteit maar toch. Hier is duidelijk te zien dat de broeken in PoA donkergrijs zijn.

In PS zijn de broeken echter idd beige. Niet exact wit dus.

In HBP is het hele unforim weer anders, maar ook hier is de broek donker.

Ik hoop dat ik je hiermee verder heb geholpen. Echt heel leuk dat je zoontje verkleed gaat! ^^

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 11:03 

Bedankt voor jullie supersnelle antwoorden en fotoos. Hij is 9 dus zou het eerste uniform beter zijn (en leuker) maar die kon ik zo 123 niet vinden en (ik was het wel van plan) maar zag het toch niet zitten om een gewaad te maken omdat hij nog maar 1 jaar carnaval viert (volgend jaar groep 6 dan hebben ze disco) Het uniform is deze http://www.anniescostumes.com/hpotter.htm en als je echt van de films uitgaat zou inderdaad een donkere broek erbij moeten maar persoonlijk vind ik die witte toch leuker maar ik zal wel even vragen wat hij wil.
Ik zal zeker een foto plaatsen : ) Ik wilde eigenlijk ook wel heel graag dat hij iets van Harry Potter zou willen dit jaar, moet zeggen dat ik tot 1 jaar geleden anti Harry Potter was (de hype eromheen vond ik vreselijk) maar uit verveling toch de Enelse audioboeken eens gaan luisteren die ik hier al een tijd had liggen en ik ben helemaal om !!!

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 23:54 

Wat een schattige dingen staan er op die site. Die Hedwig outfit is ook echt heel erg schattig. :love: En Voldemort, hihi, mini Voldemort. Heb je ook die 'beschermers' erbij?

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 0:10 

Klopt, ik vind die dementor wel heel mooi (voor zover dat mooi kan zijn :mrgreen: )

Het pak is inmiddels binnen en erg mooi maar wel een beetje een telleurstelling omdat het dus bordeauxrood is ipv bloedrood (dus zat toch nog te overwegen een pak zelf te maken, maar ik doe het niet meer...moeilijk want ik moet mij er echt van weerhouden. Maar goed nu dus als een gek aan het zoeken naar een bordeauxrode longsleeve (rood was makkelijker te vinden) en dan wil ik met iron on transfers van die gele vlakken maken. Ik heb dat boek gekocht met die leuke breipatronen maar mijn moeder zag het niet zitten om binnen een week een hele trui te breien... Snap ik ook wel. Heb je als je steeds van die dingen op het laatste moment toch maar besluit.

De beschermers ga ik zelf maken, heb al leren bruine handschoenen gekocht en skai dus heb nu de delen uitgeknipt, nu moet ik morgen een naaimachine naald halen en dan kan ik daar aan beginnen :D

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 17:37 

Jammer dat de kleur van het pak tegen is gevallen. Alsof ze bij de maker niet kunnen bepalen dat de kleur feller rood is. Alsof ze zelf nooit naar de film hebben gekeken...
Ik ben vooral heel erg benieuwd wat je van de handschoenen weet te maken. Sommige mensen zijn soms zo creatief. Daar kan ik jaloers van worden.
Ik ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn. Volgens mij gaat je zoontje er met carnaval echt geweldig uit zien.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 16:40 

Ik heb dit topic omgedoopt tot het officiele Cosplay Topic. Hier kun je vanaf nu dus alles kwijt wat met cosplayen te maken heeft.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 13:37 

Bedankt alleen wat betekent cosplay :oops:

Hierbij de foto's. Ik had dus een bordeauxrood shirt gevonden alleen het simpel gele vlakken opstrijken werkte voor geen meter omdat het rekbare stof is en het geel was amper te zien. Dus gisteren namiddag snel toch even stof gehaald en met stof gele vlakken erop gemaakt. Je ziet het niet onder het gewaad maar ze zijn er wel :D (ik dacht mocht hij hem uit doen of iets dan is het enigzins gelijkend) En de beschermers vind ik wel goed gelukt. Grappig trouwens dat het op de foto's toch rood lijkt in plaats van
bordeauxrood.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 14:05 

Cosplay is, zover ik het ken, een soort samentrekking van costume en play. Vaak doen cosplayers (mensen die aan cosplay doen XD) ook aan (een vorm van) Life Action Role Playing, dwz dat ze, als ze gekleed zijn als een bepaald karakter/personage, ze ook proberen zich op de manier van dat personage verder gedragen en als hen spreken.

Het kostuum ziet er echt super uit! Waar heb je de beenbeschermers van gemaakt?

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 14:35 

Ah, ok bedankt voor de uitleg en het compliment.
Ik heb de beschermers van Skai gemaakt, van dat nepleer zeg maar en ik heb van die D vormige ringetjes gehaald om van die gespen van te maken. De handschoenen zijn gewoon dameshandschoenen en dan de toppen eraf geknipt omdat ze anders niet zouden passen :P

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 23:26 

Aah, wat leuk, het ziet er echt supergoed uit! Ik zou het in ieder geval meteen herkennen als een Zwerkbalkostuum. xD En die beschermers zien er inderdaad heel goed uit. Ik heb echt een hekel aan Carnaval, maar op zulke momenten zou ik toch wel weer 7 willen zijn en zo'n kostuum aan mogen hoor. xD

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 21:17 

Haha, geniaal xD. Ik vind het resultaat echt enorm geslaagd. Zoals Dennis zegt, ik zou het in ieder geval gelijk herkennen als een Quidditch-kostuum. Goed gedaan! Wat leuk dat je er zoveel moeite voor doet xD. Jouw zoontje mag heel blij zijn denk ik zo.

En ik heb ook niet zoveel met Carnaval, maar ook hier deel ik de mening van de heer Dennis Krauwel. Ik zou gelijk weer jonger willen zijn en dat kostuum aantrekken.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: di feb 22, 2011 21:29 

Guys, guys, je hoeft helemaal niet piepjong te zijn om te cosplayen! Zich zelf respecterende volwassenen doen het ook! Er zijn best wat forumleden (yours sincerely included) die bij de eerste de beste gelegenheid de wand erbij haalt.

Neem nou dingen als (forum)meets die zich afspelen op fantasy fairs (zoals de EFF en de MWF). Het zou dan bijna bizar zijn als je daar niet zou op komen dagen in fantasy of sci-fi outfit!

Tijdens een meet met FFF mensen (met o.a. BeeGee, Malou, MJB en Eva), nam ik mijn kans waar en was ik bijvoorbeeld vermomd als Luna (strangely enough).

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 16:38 

Moet zeggen dat ik ook geen idee had wat cosplay was. Nu dus wel. ;)

Maar dat kostuum is wel mooi geworden hoor!

Sirius: "The ones who love you, never really leave you."

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Algemeen
Ga naar: