Aisling schreef:
Maar ik denk dat het wel dezelfde status zal krijgen als boeken als Lord of the Rings en Alice in Wonderland. In feite zou dat ook niet meer dan verdiend zijn als je nagaat dat miljoenen kinderen volwassenen ruzie maakten om de boeken maar als eerste te kunnen lezen.
Precies! LOTR en Alice zijn klassiekers en ik durf er mijn hele serie op te verwedden dat onze kleinkinderen of achterkleinkinderen of weetikveel, de boeken net zo goed zullen kennen als Peter Pan en gelijkaardige soorten boeken.
Het zou enorm jammer zijn, moest een wereld als deze ooit verloren gaan. Hij neemt de realiteit namelijk gewoon over. En ik moet zelf toegeven dat, toen ik klein was, ik vaak Lumos tegen de lichtknop stond te schreeuwen. Of dat toen ik twaalf was ik ook met grote ogen wachtte op mijn brief, die (natuurlijk) maar niet kwam. (God, wat was ik best naïef xD) Maar het zijn zulke dingen die het (leven) leuk maken.
En dat mag, in mijn ogen, echt nooit verloren gaan. Dus ik zeg ook dat deze boeken tijdloos zijn.