Shirley schreef:
Al ben ik het helemaal eens met Genner dat ik me DOOD erger aan de Harry/Ginny ship. Sowieso vind ik Ginny een waardeloos personage, (zelfs het ENIGE stomme personage dat Rowling heeft geschreven van alle karakters die ze heeft gecreëerd, Mary Sue much?), maar de ship kwam ook nog eens helemaal uit de lucht vallen. Ze hebben nooit niks met elkaar, Harry ziet haar nooit zitten, en dan ineens BAM! heeft ie diepzinnige gevoelens voor haar. Dat is er bij mij dus nooit in gegaan, het was waardeloos opgebouwd, en ik vind die ship dus echt nul komma niks. xD Echt jammer gewoon, maar goed, I'll live. :'D
Als je de boeken leest zijn er veel momenten dat Ginny en Harry met elkaar omgaan. Als Harry in de zomer bij de Weasley's is wordt niet elke minuut beschreven. Het is vrij logisch dat Ginny en Harry elkaar heel geleidelijk hebben leren kennen. Hoewel er weinig over geschreven is zegt het niet dat Harry haar nooit zag staan. Hij redde immers haar leven en dat maakt een sterkere band dan een ommetje door het park.
Bedenk ook dat het twee pubers zijn. Die relaties en verliefd heden komen en gaan vaak heel plotseling. Dit heeft er mee te maken dat een puberbrein vrij zwart wit werkt. Dat zou Harry's plotselinge interesse kunnen verklaren.
Vivica schreef:
Ze is de geobserdeerde stalker/fangirl die dat misschien niet meer doet, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ze Harry goed genoeg kende om werkelijk gevoelens voor Harry te ontwikkelen, ipv de Boy-Who-Lived.
Waarom is Ginny een stalker omdat ze in de eerste boeken zo raar reageerde? Zou het niet zo kunnen zijn dat zij dan al gevoelens heeft. Zij door deze gevoelens onhandig gedraagt en verkeerd overkomt. (ik kan me ook nog herinneren dat ik een jongen leuk vond en daarom in de speeltuin ging spelen voor zijn deur, maar nooit wat durfde te zeggen als hij ook kwam spelen).
ook hier geld Harry komt daar vaak over de vloer. Grote kans dat ze elkaar heel goed kennen. Ze hebben veel grote gebeurtenissen samen mee gemaakt dit schept een band.