Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 14:37 

Ik las laatst de Vuurbeker en dit viel me op:

In de Geheime Kamer is het 50 jaar geleden sinds de Kamer is geopend. Hagrid zat toen in zijn 3e jaar en was dus 13. Hagrid moet dus in de Geheime Kamer 73 jaar zijn. Ik neem aan dat hij meteen nadat hij school werd gestuurd, jachtopziener werd.

Maar in de Vuurbeker vertelt Mrs. Weasley over de jachtopziener vóórdat Hagrid er was... Mrs. Weasley moet dus ouder zijn dan Hagrid. Ofzo? XD Ik snap die leeftijden nog steeds niet helemaal, lol.

En dat over de die leerlingen viel mij ook al op, ja. :') Het kan echt nooit dat er maar 300 leerlingen op Hogwarts zitten, vooral omdat Jo het vaak over enorme aantallen leerlingen heeft. En als dat zo is, dan is de tovenaarspopulatie wel erg klein in Groot-Brittannië. XD

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 17:30 

Changetje schreef:
Ik las laatst de Vuurbeker en dit viel me op:

In de Geheime Kamer is het 50 jaar geleden sinds de Kamer is geopend. Hagrid zat toen in zijn 3e jaar en was dus 13. Hagrid moet dus in de Geheime Kamer 73 jaar zijn. Ik neem aan dat hij meteen nadat hij school werd gestuurd, jachtopziener werd.

Maar in de Vuurbeker vertelt Mrs. Weasley over de jachtopziener vóórdat Hagrid er was... Mrs. Weasley moet dus ouder zijn dan Hagrid. Ofzo? XD Ik snap die leeftijden nog steeds niet helemaal, lol.

Klopt. Ik was dit ook al een keer opgevallen. Al stond dat nog in het oude topic. xD Het viel mij namelijk ook op toen ik GoF las. Het kan wel zijn dat Hagrid niet de officiele jachtopziener was, maar er gewoon bij liep en het later is geworden. Er staat namelijk nergens dat hij het direct is geworden. Hij was namelijk ook nog jong, dus het zou kunnen dat de eerste jaren iemand anders het deed of dat hij het samen deed.

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 14:42 

Jessica schreef:
Er stond Daan en Thomas ipv Daan en Simon. Aangezien Daan Thomas 1 persoon is.

Dat is echt de enige fout die mij ooit is opgevallen xD Haha ik moest er wel om lachen.

Maar verder vind ik het allemaal heel netjes! En je hebt ook van die mensen die die boeken echt helemaal uitpluizen op fouten dat vind ik echt ziek o.o Ik ken boek met veeeeel meer (vertaal)fouten.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Keer terug naar Boeken
Ga naar: