Lilly schreef:
Ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben over deze afdeling. Het is een afdeling als een ander, maar omdat Voldemort erin gezeten heeft, wordt het op eens de "slechte afdeling".
Ik bedoel maar, heeft er ooit iemand aan gedacht dat grootse en goede tovenaars zoals Merlijn uit Zwadderich komen?
Daarnaast worden de karaktertrekken van Zwadderaars denk ik te veel in het negatieve getrokken. Neem nu als voorbeeld sluwheid.
Sluwheid kan ook goed zijn. Ik verwijs even door naar de Narnia-films. Edmund is sluw in die verhalen, maar op de goede manier. Hij ontsnapte aan de witte heks omdat hij sluw is, hij liet Miraz van gedacht veranderen over Peters verzoek tot een duel, omdat hij sluw was. Sluw zijn is niet altijd slecht, het is gewoon te zien hoe je het bekijkt.
Daarnaast zijn Zwadderaars grootse leiders, dat zie je duidelijk bij Voldemort. Maar een grootse leider hoeft denk ik niet altijd een leider van de "slechte" kant te zijn, of wel soms? En dan nog, ambitie is ook geen slechte eigenschap.
Stel dat jij de ambitie hebt organisaties als unicef of WWF te steunen, is dat een goed eigenschap, en geen slechte.
Ik heb er gewoon iets op tegen als mensen gaan denken zoals dit: Zwadderich= slecht want Voldemort en Bellatrix zaten erin.
No, just no. Zwadderich is op z'n minst even goed als de andere afdelingen.
Ach, zo dacht ik idd toen ik de boeken las ook, hoor. Maar dat kwam vooral omdat Draco, Patty, Korzel, Kwast, en eigenlijk Draco's vriendengroep erin zaten. (Maar zat Merlijn daar in? Weer wat geleerd)