Dennis Krauwel schreef:
Oh ja Catie, wat jij zegt kan best eens kloppen. Ik had het zo begrepen dat het stukje ziel dat nog in Voldemorts lichaam zat, wel 'dood' was gegaan op die beruchte avond, en dat er daarom een van de horcruxes 'geactiveerd' zou worden en Voldemort zo voort kon bestaan. Maar het is een poosje geleden dat ik de boeken heb gelezen, en wat jij zegt klinkt een stuk logischer.
Aah, ik ben bang dat jij het begrip 'Horcrux' of zoals ikzelf zeg 'Gruzielement' niet goed begrijpt. Toen Voldemort Harry aanviel op de beruchte avond werd Voldemort blootgesteld aan liefde. Voldemort kende geen liefde. Wat er toen precies gebeurde? Idk. Wat ik wel weet is dat het ziel in het lichaam waarmee Voldemort naar Halvemaanstraat ging werd opgesplitst. Een deel hechte zich aan het dichtsbijzijnde levend wezen en het andere deel zweefde weg (??). Daarna kwam die shizzel dat hij Quirrel (Krinkel) ontmoette.
7 is het meest magische getal, vandaar de keuze van Voldemort. Zijn ziel wilde hij opsplitsen in 7 delen.
1e Horcrux -> Ontstaan uit de dood van
Jammerende Jenny Moaning Myrtle -> Myrtle vermoord met basilisk -> Gruzielement werd het dagboek van Riddle.
2e Horcux -> Ontstaan uit de dood van
Marten Vilijn Sr. Tom Riddle Sr. -> Riddle Sr. vermoord met Vloek des Doods -> Gruzielement werd Marvolo's Ring.
3e Horcrux -> Ontstaan uit de dood van een
muggle die over een strand liep -> Muggle (waarschijnlijk) vermoord door de Vloek des Doods -> Gruzielement werd Medaillon van Zwadderich.
4e Horcrux -> /// -> Ontstaan uit dood van
Orchidea Smid (was ook eigenaar van Medaillon van Zwadderich) -> Gruzielement werd Kelk van Huffelpuf.
5e Horcrux -> /// -> Onstaan uit de dood van
een Albanese boer -> Diadeem Ravenclaw.
6e Horcrux -> Kijk, hier stop ik even. Van dit Gruzielement wist Voldemort niet. Vandaar dat hij zo graag de Profeet wilde. Dan zou hij het weten. Voldemort creëerde dit Gruzielement per ongeluk. -> Onstaan door de dood van
Lilly Potter (??) -> Harry Potter.
7e " -> Nagini.
Voldemort heeft nu 8 ziel-delen. Dit maakte hem enigzins "zwakker". Als al deze Horcruxes werden vernietigd was er nog een klein deel over, in zijn lichaam. In de laatste battle nam Harry het dus eigenlijk op tegen iemand die vergelijkbaar is met Dumbledore qua macht. Onmogelijk eigg -.- Harry had alleen nog een laagje liefde om zijn lichaam. Opnieuw was Voldemort daar niet tegen bestand.
^ Horcruxe verhaal.