Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 20:52 

Op Twitter volg ik sinds deze week Harry Potter Secrets. Op zich niet het meest opwindende nieuws, maar dat zestienjarige meisje tweet heel erg frequent leuke random Harry Potter weetjes/trivia/secrets. Velen daavan had ik al eens ergens anders gelezen, maar vaak lees ik ook heel wat dingen die ik voor het eerst lees, zoals de volgende

• Neville Longbottom's original name was Neville Pupp.
  • Lucius Malfoy is ranked Number 12 on the Forbes Fictional 15 list of the richest people in the world.
  • Percy eventually married a woman named Audrey, and the couple had two daughters, Molly and Lucy.
  • ...

And many more. Niet dat dit een topic moet worden waar ik al haar tweets in een lijstje gooi, maar trivia/weetjes zijn altijd wel leuk. Ik vind bijv. Neville's oorspronkelijke naam erg leuk xD. Pupp klinkt schattig, om de één of andere reden.

Ik had het vast al eens ergens gelezen, maar dan was ik het blijkbaar vergeten, dat Percy uiteindelijk zijn docter Molly noemt. Dit is een random weetje, maar toch vind ik dat erg leuk om te lezen.

Kennen jullie nog zo'n leuke weetjes? :')

Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2011 16:31 

Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe ze dat allemaal weet. Ze moet dan toch wel heel het internet afzoeken.

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 22:00 

Het eerste weetje is ook nieuw voor mij. Het tweede weetje komt van een enorm bekend tijdschrift die jaarlijks een lijst maakt van de 500 rijkste mensen ter wereld (The Forbes 500) dus dat zal de nodige media-aandacht gekregen hebben. Het laatste nieuwtje is algemeen bekend onder de Harry Potter fanaat. De bron is namelijk een interview dat Rowling heeft gegeven vlak nadat DH is uitgekomen en waar ze antwoord heeft gegeven op alle onbeantwoorde vragen.

Rowling is sowieso iemand die heel veel interviews heeft gegeven en heel open praat over haar characters. Op een site zijn een aardig aantal interviews te vinden en in het Nederlands bewaard. Het is best leuk dat eens door te nemen want je kunt er veel informatie over het Harry Potter universum eruit halen.

Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 13:49 

Roonil Wazlib schreef:
Op een site zijn een aardig aantal interviews te vinden en in het Nederlands bewaard. Het is best leuk dat eens door te nemen want je kunt er veel informatie over het Harry Potter universum eruit halen.

Welke site is dat als ik vragen mag?

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 12:20 

Waarschijnlijk HP lexicon ;) en op wikipedia kan je ook erg veel vinden...

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 13:48 

Ik had dreuzels . com neergezet maar je mag waarschijnlijk niet verwijzen naar andere sites.

edit: dit wordt automatisch gecensureerd. Dan maar zo.

Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 13:50 

Roonil Wazlib schreef:
Ik had dreuzels . com neergezet maar je mag waarschijnlijk niet verwijzen naar andere sites.

edit: dit wordt automatisch gecensureerd. Dan maar zo.

Dat is een site waar ik vroeger veel op keek, ik was die helemaal vergeten. Ik zal hem even opzoeken.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: di apr 19, 2011 19:23 

Die eerste wist ik ook niet, de tweede en derde wel. Ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen te lezen, dat geeft weeral een bewijs dat je lang nog niet alles weet over de boeken. : )

Ik heb er ook nog enkele:

• Rowling over Crookshranks: "When I was working in London in the late 1980s I used to eat my lunch in a nearby square on sunny days and a large, fluffy ginger cat that looked as though it had run face-first into a wall used to prowl around the sunbathers there; I assume it lived in a nearby house. I didn't ever get close enough to give myself an asthma attack, but I became distantly fond of this cat, which prowled among the humans around it looking disdainful and refusing to be stroked. When I decided to give Hermione an unusually intelligent cat I gave him the appearance of this haughty animal, with the slightly unfair addition of bandy legs."

• Hermione Granger's oorspronkelijke naam was Hermione Puckle.

• King's Cross station is de plek waar Rowling's ouders elkaar ontmoet hebben. Ze zaten beiden op de trein richting Arbroath in Scotland toen ze op elkaar stuitten.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2011 1:59 

Ikzelf haal de nieuwste info vaak van deze site. Maar ze updaten, zoals je ziet, soms gewoon een halfjaar niets. De site van Rowling is ook altijd leuk, vooral als ze de rumours gaan ontkrachten. <3 Ik kan mij bijna niet voorstellen dat er nog nooit iemand is geweest, maar zo niet: http://www.jkrowling.com.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 14:19 

Ik las een interessant stukje op Tumblr daarnet, over de drie draken die een centrale rol spelen in de serie:

Tumblr.com schreef:
The three main dragons Harry encounters are probably the three phase of his school life:

Norbert - a baby, at the beginning of the series when things are just barely getting started.

Hungarian Horntail - an adult, but a young adult ready for a fight, in the middle of the series, the "pivotal novel" where the action of the last half of the series begins.

Gringotts Dragon - old, blind and being liberated, at the end of the series when things are being resolved, when Harry will walk blindly into death and the wizarding world will be liberated.

Bron!

Oftewel: Norbert, de babydraak uit Philosopher's Stone, stond symbool voor het begin van zowel Harry's echte leven (op Hogwarts) als het begin van de serie. De Hungarian Horntail uit Goblet Of Fire (het boek met Voldemorts herrijzenis) was een vechter, een symbool voor het begin van het eind en de komende gevechten. En de draak waarmee ze uit Gringotts ontsnappen is een oude, blinde draak die wordt vrijgelaten, en staat daarmee symbool voor Harry die zich volledig overgeeft aan de dood waarmee hij de tovenaarswereld redt.

Ik vond het zelf wel heel mooi dat op die manier alle drie de draken een symbolische betekenis hebben, zeker omdat ik er zelf nog nooit zo over na had gedacht (:

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Keer terug naar Boeken
Ga naar: