Darghan schreef:
@iedereen hierboven: ik sluit me bij jullie aan... De epiloog is inderdaad van erg slechte kwaliteit.
Ik ben zelf niet zo'n grote fan van het stuk waarin Sirius sterft. Rowling heeft zijn dood niet echt goed in kaart gebracht vind ik persoonlijk. We weten dat Sirius in duel was met Bellatrix en dat hij door de poort valt... Met welke spreuk kon Bellatrix Sirius raken? Stierf Sirius door de spreuk of doordat hij door de poort viel? Waarom was Sirius afgeleid? Hij was toch een goede duelleur?
Ook de dood van Voldemort vond ik flauw... Niemand kon Voldemort verslaan in een duel. Hij was de machtigste tovenaar en enkel Perkamentus kon hem de baas... Maar hoe kon Harry, iemand met nauwelijks ervaring inzake duelleren, Voldemort dan te slim af zijn? Het duel duurde ook te kort vond ik...
Het gevecht tussen Molly en Bellatrix vond ik dan wel weer heerlijk om te lezen. Echt prachtig geschreven en dan vooral de drift van Molly. Girlfight tout court!
Sirius gaat dood omdat hij door de poort heen valt, dat heeft JK Rowling in een van haar interviews verteld maar ik moet zeggen dat ik altijd heb gedacht dat hij dood ging door de avada kadavra vloek, ik heb nooit de link gelegd dat het kwam doordat hij door die poort heen viel.. en ook al ben je nog zo'n goede duelleur dan nog kan iemand je verslaan, het is denk ik ook een flinke porsie geluk, als je het mijn vraagt.
En Voldemort ging dood omdat de toverstok in zijn hand Harry niet wou doden, Harry was de meester van die stok, dat word ook uitgelegd.. doordat de stok hem niet wou doden, kaatste de vloek terug..
Verder heb ik over de Epiloog nooit zo nagedacht, ik heb er ook nooit echt vraagtekens bij gezet, wat mijn betreft is hij goed zoals hij is, was er ook best tevreden over eerlijk gezegd, maar iedereen denkt daar toch anders over denk ik