Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp

Welk boek vind jij het beste?
Harry Potter en de Steen der Wijzen 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter en de Geheime Kamer 0%  0%  [ 0 ]
Harry Potter en de Gevangene van Azkaban 8%  8%  [ 2 ]
Harry Potter en de Vuurbeker 17%  17%  [ 4 ]
Harry Potter en de Orde van de Feniks 21%  21%  [ 5 ]
Harry Potter en de Halfbloed Prins 4%  4%  [ 1 ]
Harry Potter en de Relieken van de Dood 50%  50%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 24

Zielig Dichtertje

BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 12:21 

Ofwel kijk ik ontzettend scheel.
Maar dat nog niemand dit topic geopend heeft...

Wat vind jij het beste Harry Potter boek?

Er is nu ook een poll!
En je kan altijd opnieuw stemmen.

Laatst bijgewerkt door Pieper op ma apr 25, 2011 7:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 14:12 

Ik blijf erbij dat Harry Potter and the Deathly Hallows mijn favoriete boek is. Waarschijnlijk ook omdat ik daar het meeste emoties heb gekend. Het was het laatste boek, dus het was sowieso al een stuk intenser. Maar daarbij vind ik het ook een ontzettend straf verhaal en ik vind het echt knap wat Rowling ons niet heeft teleurgesteld, want dat kon even goed ook gebeurd zijn.

Het is natuurlijk ook gewoon het boek met alle pay-off. Het is zo heerlijk dat echt doorheen alle andere voorgaande boeken er enorm veel zaken opgezet worden die pas in boek zeven echt werkelijk worden verklaard. En alles past in het plaatje en niets lijkt van het goede teveel. Het is gewoon het laatste boek en een prachtige kers op de taart. I loved it, ondanks het wat tragere middengedeelte. Dat wordt ruim gecompenseert door de vele actie die ook aanwezig was. En de Epilogue negeren we even.

Ik suck echt als ik moet zo'n top zeven samenstellen, dus ik doe het ook maar niet. Simpelweg omdat die top gewoon nogal vaak verandert, naarmate ik een boek net opnieuw heb gelezen en dat soort dingen. Ik weet alleen dat Halfblood Prince and Order of the Phoenix heel hoog staan en Prisoner of Azkaban waarschijnlijk het laagste. Maar goed, dat verandert dus nogal vaak en dus hou ik maar op het feit dat ik DH als mijn favoriete boek zie. En die staat wel ruim op numero uno, dat weet ik tenminste zeker.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 12:38 

Hmmm, lastig. Ik weet wel dat ik Orde van de Feniks steengoed vind, maar dat zijn de andere boeken natuurlijk ook :p Ik denk dat ik in ieder geval wel kan zegen dat de geheime kamer mijn minst favoriete boek is, gevolgd door de gevangene van Azkaban. Vanaf boek 4 zitten de boeken die ik het beste vind, omdat in mijn ogen het verhaal daar écht begint. De boeken krijgen meer diepgang en de duistere sfeer vind ik geweldig.

Profiel  

2e jaars

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 20:06 

Het is best wel een moeilijke vraag, ze zijn alle 7 wel goed.
Denk toch dat ik voor boek 6 en boek 5 ga.
Boek 6 natuurlijk, ben een tom Riddle fan^^,
Vind het super om iets over een jongere Voldemort te lezen :love:
Bij boek 5 vind ik het gewoon vet geschreven, hoe ze tegen Omber, ect terug vechten.
Maargoed de keus blijft lastig^^

" Tom Riddle" 

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 22:15 

Harry Potter en de Gevangene van Azkaban blijft mijn favoriet. Het is de introductie van The Marauders, wat een hoop humor in het boek brengt. Daarnaast heeft het iets waardoor ik het gewoon altijd met enorm veel plezier gelezen heb.
Voor een keer gaat het niet over Voldemort en dat vond ik toen al een verademing. Werkelijk, ik kon Voldemort wel wurgen.
En natuurlijk het hele stuk in het Krijsende Krot, dat heb ik volgens mij meerdere malen overnieuw gelezen zonder dat ik het beu werd.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 18:11 

Ik denk dat Harry Potter en de Gevangene van Azkaban toch wel altijd een van m'n favorieten blijft, maar Deathly Halllows is ook geweldig..
Het is bijna niet te vergelijken want hij is totaal anders..
<3

"It's the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 23, 2011 17:15 

Mijn favoriete HP-boek is Harry Potter and the Goblet Of Fire. Ik weet nog precies dat ik die aan het lezen was en dat ik echt op was van de spanning. Er zitten een hoop onverwachte plotwendingen in, waar ik een groot fan van ben. En natuurlijk de fantastische scí¨ne op het kerkhof, een van m'n favoriete hoofdstukken van alle boeken (:

Deathly Hallows staat ook hoog op mijn lijstje, voornamelijk vanwege het laatste stuk met het gevecht om Hogwarts, het hoofdstuk met Snape's verhaal en het hoofdstuk op King's Cross. Daar heb ik echt ongegeneerd bij zitten janken. Prachtig.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 16:46 

Moeilijk, moeilijk. Sowieso de 1e. Ook al is er weinig 'actie', hiermee is het begonnen. Kennis maken met de personen, de school, het verhaal. Ik zal altijd een zwak houden voor de Steen der Wijzen.

Dan kies ik toch voor Deathly Hollows. Zolang naar uitgekeken. In één moeite uitgelezen omdat ik MOEST weten hoe het afliep (zonder te spieken ;) ) Omdat hier alles bij elkaar komt. Ik vind het zo knap hoe alle verhaallijnen bij elkaar komen. Verdriet, actie, de ontknoping. Prachtig. Het epiloog was misschien wat teleurstellend, er blijft nog een hoop open, maar dat is ook mooi aan Harry Potter. Je kunt er zelf nog zo veel bij bedenken.

Sirius: "The ones who love you, never really leave you."

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 23:15 

Het was een tijd Boek 4, toen herlas ik boek 5 weer en werd het dus ook boek 5.
Zo is het een tijdje op en neer gegaan totdat: ja, juist Harry potter deel 7 kwam!
Ik kan nu ook gewoon met een gerust hart en slapeloze (nadenkende) nachten bekennen dat ik dit het beste boek vind. Prachtige geschreven en een ongelofelijk emotioneel en sensationeel einde. Aaarh, ja. Boek 7!

Profiel  

Zielig Dichtertje

BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 7:33 

Heb er even een poll bijgezet. En direct mijn keuze gemaakt.

Ik was aan het twijfelen om de Nederlandse en Engelse titels erbij te zetten, maar dan werden de keuzes te lang dus koos ik enkel voor Nederlandse titels.

Ik vind het vijfde deel het beste.
Het laatste vond ik niet het beste boek omdat de stukken in het bos ontiegelijk saai waren, het haalt heel de vaart uit het verhaal.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 9:22 

Pieper schreef:
Ik vind het vijfde deel het beste.
Het laatste vond ik niet het beste boek omdat de stukken in het bos ontiegelijk saai waren, het haalt heel de vaart uit het verhaal.

Ik heb ook meteen in de poll gestemd en ik heb toch echt voor het zevende deel gekozen. Ik geef je gelijk dat de stukken in het bos misschien wat saai waren na een tijdje, maar ik vind dit boek gewoon het strafste. Ik vind de structuur heel goed, ondanks dus dat middengedeelte. Ik vind ook niet dat de vaart weg was daardoor - een rustpauze mocht van mij wel. Het begin is heel veel actie, het einde ook. Het midden hier en daar ook genoeg. Rust kon en mocht wel vind ik.

Daarbij vind ik het nog steeds heel erg sterk hoe Rowling zoveel dingen heeft kunnen plaatsen en in elkaar laten lopen. Antwoorden werden op een erg mooie manier gegeven en heel erg uitgebreid soms en daar was ik blij om. Het boek gaf me een fantastisch gevoel en dat is heel vaak bij een 'laatste deel van iets' (een TV serie ook ofzo), heel erg moeilijk. En ik heb heel erg genoten van dit boek, wat ik opmerkelijk vind. Het is gewoon echt mijn favoriet.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 19:22 

Mijn favo boeken zijn:
Deel 1 Steen der Wijzen: natuurlijk wel dat is het begin en het heeft dan wel iets.
Deel 4 Vuurbeker: is behoorlijk goed denk vooral vanwege de nieuwe personen die voorkomen en de wezens.
Deel 5 Orde van de Feniks: is zeker een van de 2 favo boeken, het is heel dik erg gebeurt veel en leest heel goed weg.
Deel 7 Relieken van de Dood: is zeker naast deel 5 mijn favoriet. Het is helaas niet de dikste maar wel heel goed ik heb tranen in me ogen gekregen bij bepaalde stukken. Maar het einde is wel jammer de epiloog had langer en meer gekund. En wat erg jammer is dat je niks meer van hedwig hoort (begraven enzo), en dat tops enzo heel kort wordt beschreven en heel koel erover gedaan wordt bij haar dood.

De andere boeken zijn ook best goed, het rare is dat deel 6 me minst favoriets is, desondanks de dood en de begravenis die erg goed is. Maar er gebeurt zo weinig en veel reizen.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 20:49 

Pottergirl schreef:
Mijn favoriete HP-boek is Harry Potter and the Goblet Of Fire. Ik weet nog precies dat ik die aan het lezen was en dat ik echt op was van de spanning. Er zitten een hoop onverwachte plotwendingen in, waar ik een groot fan van ben. En natuurlijk de fantastische scí¨ne op het kerkhof, een van m'n favoriete hoofdstukken van alle boeken (:

Dit! Na al die jaren is Goblet of Fire nog steeds mijn favoriete boek. Niet alleen vanwege die prachtige scene op het kerkhof (nog steeds één van mijn favoriete scenes uit de hele serie), maar ook vanwege de opdrachten en het kerstbal en de onverwachte ontknoping met Moody/Crouch Jr. Ik weet nog dat ik echt helemaal stijf zat van de spanning toen ik de kerkhofscene las, als 13-jarige.

Verder vind ik Chamber of Secrets heel gaaf, vanwege de scene in de kamer en het feit dat het trio zoveel onderzoek doet naar de erfgenaam. Ook vind ik HBP en DH echt geweldig, omdat we opeens zoveel informatie over Tom Riddle en Dumbledore krijgen. Ook omdat er zoveel karakteropbouw van het trio inzit. Ze moeten opeens echt volwassen zijn en ik vind dat mooi om te zien. En natuurlijk weer de eindscenes (goh, ik heb iets voor grote ontknopingen, geloof ik XD).

Maar ik snap niet waarom iedereen zo gek is van OotP. Ik vind er echt niks aan, zo saai. Er zijn 200 pagina's die alleen maar over Umbridge, Harry's strafwerk en school gaan. Ik vind alleen de scenes in het Ministerie heel gaaf.

Zelfde geldt eigenljk ook voor PoA, maar daar zit niet eens een vechtscene in ofzo. Ik vind de karakteropbouw van Harry en de achtergrond van de Marauders wel heel mooi en goed uitgewerkt, maar de rest is een beetje blah. Ik heb ook echt moeite om door dat boek heen te komen.

Maargoed, GoF dus. XD

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 18:59 

Mijn favo boek is Harry Potter en de Orda van de Fenkiks gevolgd door Harry Potter en de half bloed prins dan Harry Potter en de Geheime kamer gevolgd door Harry Potter en de steen der Wijzen dan Harry Potter en de relieken van de dood en dan Harry potter en de steen der wijzen en dan Harry Potter en de vuurbeker.

Maar daarmee bedoel ik niet dat ik Harry potter en de vuurbeker ect op het einde niet leuk vond, ik vond elk boek SUPER! ECHT GEWELDIG !

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 21:31 

Heb nog alleen de Nederlandse versies gelezen... Dus hier komt mijn top 7 van de Nederlandse vertalingen van Wiebe!

Blijf "De Vuurbeker" het mooiste boek vinden!
Spoiler:
Heel veel verhaallijntjes, ook over Ron & Hermelien waardoor hij lekker makkelijk doorleest! Hij blijft ook spannend door het toverschooltoernooi en dat Harry voelt dat Voldemort sterker wordt...

"Orde van de Feniks" staat wat mij betreft op plaats 2!
Spoiler:
Ook een heel mooi boek... Wordt in het midden ietwat langdradig als Rowling wel heel lang blijft hangen in de straffen van Omber voor Harry. Hierdoor is hij net ietsje minder dan "De Vuurbeker". Ook echt een erg mooi boek!

Op 3 staat "De Relieken van de dood". Begint een beetje langdradig...
Spoiler:
Duurt lang voordat ze echt op zoek zijn naar de gruzielementen... Als ze echt verder komen na een pagina of 200 leest het weer supersnel en wordt het weer superspannend en het eind is echt supermooi geschreven! Vond alleen het "19 jaar later stukje" jammer. Het was een beetje té happy-end. Ik kan me niet voorstellen dat ooit alles goed kan zijn met Harry... Ook zonder Voldemort in de buurt zal hij altijd problemen aantrekken. Dat deed hij op school ook zo vaak! (bijvoorbeeld met die trol in het eerste jaar)

"Steen Der Wijzen" blijft ook erg leuk. Daarom staat die op plaats 4!
Spoiler:
Hier begon het mee... Het is wel duidelijk dat er toen minder speelde rond Harry, want het is wel een heel kort boek!

Als zesde boek komt "De Halfbloed Prins".
Spoiler:
Dit is echt een uitlegboek, waardoor ik het grootste gedeelte van het boek vrij saai vond toen ik het boek voor de 2e keer las. Het einde was wel geweldig geschreven en vooral het gedeelte met Perkamentus in de grot en op de toren was erg mooi beschreven!

Als laatste boek komt "De Geheime Kamer". Ook wel een erg mooi boek.
Spoiler:
Vond alleen het einde met Harry & Marten Vilijn in de Geheime Kamer vaag beschreven. Snapte het pas echt toen ik de film had gezien!

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Keer terug naar Boeken
Ga naar: