Jalf schreef:
Persoonlijk vind ik niet dat er de veel focus op Gryffindor lag. Face it, de 3 hoofdpersonen zijn Gryffindors, spenderen veel tijd in de commonroom en hebben niet vaak les met andere Houses, dus het is niet meer dan logisch dat je meer van die afdeling meekrijgt. Wat me wel irriteert is dat veel fans random Good Guys in Gryffindor gaan indelen. Niet alle good guys zijn Gryffindor en niet alle Gryffindors zijn automatisch good guys.
Hier heb je wel gelijk in, als het meer verspreid zou zijn kom je ook meer te weten over de andere Houses. Beter samenwerking en een ander soort verhaal, maar dan heb je denk ik ook wel meer uitleg en dikkere boeken.
Ik vind dat er wel wat veel focus op Griffy's ligt, maar dat is nou eenmaal hoe t geschreven is. Komt ook omdat ze niet veel met de andere houses omgaan, wat wel jammer is aangezien ze veel aan ''team spirit'' doen.
Hoewel ik vaak in dit huis wil is dat niet helemaal correct, aangezien je t meeste mee krijgt en er van weet. Ook omdat de bekendste hier zitten en daar wil je mee omgaan.
Als er meer aandacht was voor andere houses, en die ik zodoende nu wel weet kies je niet zo makkelijk. Maar ik kan me vinden in de eigenschappen en die van Ravenclaw.